Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko perhetyöntekijällä oikeus valittaa pienimmästäkin sotkusta?

Vierailija
10.07.2014 |

Meillä käy perhetyöntekijä siis siksi, että sain lapseni juuri täytettyä 18-vuotta, raskaana olin siis 17-vuotiaana.

Meidän perhetyöntekijä siis valittaa milloin mistäkin sotkusta, annan sen mennä ulos toisesta korvasta. Viime kerralla perhetyöntekijä kyllä oli mun mielestä jo vähän töykeä. Oltiin koko perhe oltu sitä ennen 5 päivää kipeinä, vauva ja poikaystävä mukaan lukien. Vauva kyllä jaksoi touhuta, vaikka kipeä oli, mutta mulla ja poikaystävällä oli voimat ihan loppu, istuminenkin oli rankkaa, kuumetta oli välillä 39 astetta. Eli hoidettiin vain kaikki tarpeellinen, kuten ruuanlaittoa ja vauvanhoito. Perhetyöntekijä sitten tuli heti, kun oltiin tervehdytty, koska ei päässyt tulemaan silloin kun oltiin kipeinä. Niin vaikka hän oli kuinka tietoinen meidän juuri loppuneesta sairastelusta, kehtasi hän valittaa tiskeistä mitä oli sinä aikana kertynyt, leluista lattialla ja pesemättömistä pyykeistä.

Mun mielestä kaikkien pitäisi kyllä olla tietoisia siitä, että lapsiperheissä ei aina ole kaikki ihan tiptop.

Perhetyöntekijän käynti tuntuu vaan niin suurelta rasitteelta, kun aina saa kuulla solvaamista epäsiisteydestä, vaikka edellis päivänä oltaisiin juuri kuurattu. Tuntuu, että aina se löytää jonkun leivänmurun lattialta mistä valittaa.

Miten jos teillä on käynyt perhetyöntekijä, niin onko ollut samanlaista solvaamista?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 11:34"]

Meillä käy perhetyöntekijä siis siksi, että sain lapseni juuri täytettyä 18-vuotta, raskaana olin siis 17-vuotiaana.

Meidän perhetyöntekijä siis valittaa milloin mistäkin sotkusta, annan sen mennä ulos toisesta korvasta. Viime kerralla perhetyöntekijä kyllä oli mun mielestä jo vähän töykeä. Oltiin koko perhe oltu sitä ennen 5 päivää kipeinä, vauva ja poikaystävä mukaan lukien. Vauva kyllä jaksoi touhuta, vaikka kipeä oli, mutta mulla ja poikaystävällä oli voimat ihan loppu, istuminenkin oli rankkaa, kuumetta oli välillä 39 astetta. Eli hoidettiin vain kaikki tarpeellinen, kuten ruuanlaittoa ja vauvanhoito. Perhetyöntekijä sitten tuli heti, kun oltiin tervehdytty, koska ei päässyt tulemaan silloin kun oltiin kipeinä. Niin vaikka hän oli kuinka tietoinen meidän juuri loppuneesta sairastelusta, kehtasi hän valittaa tiskeistä mitä oli sinä aikana kertynyt, leluista lattialla ja pesemättömistä pyykeistä.

Mun mielestä kaikkien pitäisi kyllä olla tietoisia siitä, että lapsiperheissä ei aina ole kaikki ihan tiptop.

Perhetyöntekijän käynti tuntuu vaan niin suurelta rasitteelta, kun aina saa kuulla solvaamista epäsiisteydestä, vaikka edellis päivänä oltaisiin juuri kuurattu. Tuntuu, että aina se löytää jonkun leivänmurun lattialta mistä valittaa.

Miten jos teillä on käynyt perhetyöntekijä, niin onko ollut samanlaista solvaamista?

[/quote]

Ei ole oikeus puuttua, puhuisin lähinnäkin velvollisuudesta puuttua.

Vierailija
2/11 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siivouksesta saa valittaa vaan jos on ammattitaitoinen perhetyöntekijä ja näkee avuntarpeen(tässä tapauksessa siivous ym) niin tarjoutuu auttamaan.

Voit kysyä tämän asian vaikka perhetyön johtajalta, totta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 11:34"]

[/quote]

Ei ole oikeus puuttua, puhuisin lähinnäkin velvollisuudesta puuttua.

[/quote]

Varmaan juu velvollisuus, mutta mun mielestä on vähän liioteltua puuttua siihen, että tiskialtaassa on kaksi lautasta aamupalan jäljiltä, eikä missään muualla ole sotkuista.

Vierailija
4/11 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 11:39"]Ei siivouksesta saa valittaa vaan jos on ammattitaitoinen perhetyöntekijä ja näkee avuntarpeen(tässä tapauksessa siivous ym) niin tarjoutuu auttamaan.

Voit kysyä tämän asian vaikka perhetyön johtajalta, totta on.

[/quote]

Kyllä se apua niiden hoitamiseen tarjoaa, heti kun on ensin valittanut sotkusta. Edellinen työntekijä jäi äitiysvapaalle ja se aina tarjoutui auttamaan, mutta ei koskaa valittanut.

Vierailija
5/11 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä käy perhetyöntekijä edelleen, jos pärjäätte hyvin? Ja mitä hänen tehtäviinsä kuuluu, mitä hän teillä tekee jne.? Vai onko vain jutteluapua? Normaaliin perhe-elämään kuuluu, että välillä on sekaista ja eritysesti tuossa tilanteessa. En millään hahmonta, miksi hän käy teillä ja mikä on tarkoitus.

Vierailija
6/11 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 11:47"]Miksi teillä käy perhetyöntekijä edelleen, jos pärjäätte hyvin? Ja mitä hänen tehtäviinsä kuuluu, mitä hän teillä tekee jne.? Vai onko vain jutteluapua? Normaaliin perhe-elämään kuuluu, että välillä on sekaista ja eritysesti tuossa tilanteessa. En millään hahmonta, miksi hän käy teillä ja mikä on tarkoitus.

[/quote]

En oikein itsekkään hahmota, että miksi meillä vielä käydään. Lapsi on nyt vuoden ja kaikki on sujunut hyvin. Taloudenhoito, lapsen kasvatus ja hoito, ruuanlaitto sun muut. Seuraavan sossupalaveriin on aikaa, mutta siellä kyllä aijon kysyä, että enkö jo pärjäisi ilman perhetyöntekijän käyntejä, sillä emme edes keskustele mistään tai siis perhetyöntekijä käy melkein keskenään keskustelua. Kysyy multa kysymyksiä ja kun aloitan vastaamiseen tulee heti joo ja sitten siirryttiinkin seuraavan kysymykseen. Ihan kun mua ei edes kuunneltaisi.

Vierailija
7/11 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ottaa sen lapsen huostaan, kato vaa. Sossut on petoja.

Vierailija
8/11 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 11:47"]

Miksi teillä käy perhetyöntekijä edelleen, jos pärjäätte hyvin? Ja mitä hänen tehtäviinsä kuuluu, mitä hän teillä tekee jne.? Vai onko vain jutteluapua? Normaaliin perhe-elämään kuuluu, että välillä on sekaista ja eritysesti tuossa tilanteessa. En millään hahmonta, miksi hän käy teillä ja mikä on tarkoitus.

[/quote]

Meilläkin käy perhetyöntekijä vaikka akuutista avun tarpeesta on jo aikaa.Lähinnä jutellaan eikä hän koskaan moiti tai arvostele mistään, vaikka ehkä jopa syytä olisi.Valittamisen sijaan tuokin työntekijä voisi itse tarttua tiskiharjaan, mutta eihän se kuulu lastensuojelun perhetyöntekijän toimenkuvaan.

Vierailija
9/11 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 12:02"]Ne ottaa sen lapsen huostaan, kato vaa. Sossut on petoja.

[/quote]

Jep jep juupa juu :D

Vierailija
10/11 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi perhetyöntekijä, koska sairastuin vakavasti lapsen syntymän jälkeen. Hän auttoi siivoamaan, jos oli tarve, ei arvostellut. Muutenkin fiksu tyyppi oli.

Vierailija
11/11 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisteys voi tarkoittaa eri ihmisille eri asiaa. Minunkin siskoni on omasta mielestään siisti, mutta hämähäkin seiti roikkuu nurkista ja vessa on homeessa. Tiskit on melkein kaikki tiskattu ( koska syö kertakäytöistä) se on hänestä siisteyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä