Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Lappeenranta hyvä paikka asua?

Vierailija
10.07.2014 |

Kannattaako sinne muuttaa?

Mitkä ovat rauhallisimmat asuinalueet?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse Lappeenrannasta Turkuun muuttaneena tajusin, että Länsi-Suomesta ei saa mistään samanlaista asiakaspalvelua kuin Lappeenrannasta! Lappeenrannassa liikkeessä kuin liikkeessä asiakkaita palvellaan lähes poikkeuksetta sujuvasti kolmella kielellä (suomi, englanti ja venäjä). Asiakkaita tervehditään, kysytään tarvitaanko apua, ja silloin tällöin jäädään vaihtamaan pari sanaa. Muutettuani Turkuun minua katsottiin kuin hullua, kun vaihdoin pari sanaa myyjän kanssa ostettuani melkein tuhannen euron arvoisen telkkarin. Ei olisi käynyt näin Lappeenrannassa...

Vierailija
42/43 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat ehkä tavanomaista helpommin lähestyttäviä, mutta saakelin uteliaita myös... Ahdistavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat ehkä tavanomaista helpommin lähestyttäviä, mutta saakelin uteliaita myös... Ahdistavaa.

On kyllä niin sisäänpäin lämpiävää sakkia. Viisi vuotta kävin siellä aina exän kanssa hänen kavereitaan ja sukulaisia tapaamassa. Tuona aikana ei yksikään aloittanut keskustelua kanssani vaan minä se aina kysyin kuulumiset yms. Jäi sellainen kuva, että perus dialogin tuottaminen on täysin vierasta. Noh, erottiin ja ajattelin, että ehkä on vain käynyt huono tuuri ihmisten kanssa.

Nyt sitte veli alkanut seurustella lappeenrantalaisen kanssa ja ihan samanlainen nenä nyrpeänä ja tuppisuuna se on aina. En siis itse ole edes mikään super ekstrovertti, mutta olen tottunut siihen, että kahvi- ja ruokapöydässä keskustellaan. Ja ainakin itse kun menen uuteen porukkaan, niin tapana on ihan kohteliaisuudesta kysyä vaikka, että mitä toinen tekee työkseen jne.

Meitä helsinkiläisiä arvostellaan kyllä joka puolella Suomea ylimielisiksi ja ties miksi, mutta kyllä mä väitän, että muualla ollaan paljon ylimielisempiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan