Onko Lappeenranta hyvä paikka asua?
Kannattaako sinne muuttaa?
Mitkä ovat rauhallisimmat asuinalueet?
Kommentit (43)
Venäläisiä tosiaan on riesaksi asti, mutta jos se ei haittaa niin tervetuloa vaan.
Melkein kaikki tuntee täällä toisensa.
Itse olen 25 vuotta asunut, eikä ole suunnitelmissa pois muuttaa.
Me asuimme pitkään karhuvuoressa. Mukava paikka, paljon lapsia.
Nyt kun lapsilla alkaa koulut niin muutimme joutsenoon. On paljon rauhallisempaa ja hiljaisempaa.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 12:24"]Venäläisiä tosiaan on riesaksi asti, mutta jos se ei haittaa niin tervetuloa vaan.
Melkein kaikki tuntee täällä toisensa.
Itse olen 25 vuotta asunut, eikä ole suunnitelmissa pois muuttaa.
Me asuimme pitkään karhuvuoressa. Mukava paikka, paljon lapsia.
Nyt kun lapsilla alkaa koulut niin muutimme joutsenoon. On paljon rauhallisempaa ja hiljaisempaa.
[/quote]
Ei tod tunne kaikki toisiaan. Paikkakunta on pinta-alaltaan iso.
Jos venäläisistä tykkäät nii muuta ihmeessä. Etenki liikenteessä on meinannu tulla monta kertaa kolari noitten ryssien takia ja päällekki meinaa ajaa suojatiellä. Ihan mukava kesäkaupunki, mutta en itse muuttaisi Lappeenrantaan
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 12:18"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 12:14"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 12:07"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 09:59"]Ihmiset tosi kivoja?? Tarkoitat lyhyitä, itseään kehuvia omahyväisiä selkäänpuukottajia. Ja rikkana rokassa suomen murteista rumin.
[/quote]
Joo, totta on.Paskaa jauhetaan selän takana minkä keretään ja aina löytyy jotain valittamisen aihetta. En ole aidosti ystävällisiä lappeenrantalaisia vielä tavannut ja olen kuitenkin asunut täällä jo 4 vuotta.
Kaupunki on kyllä kaunis, paljon vesistöä ympärillä..mutta ei sen takia pelkästään kannata tänne muuttaa. Itsekkin muutan syyskuussa pois, sain tarpeekseni.
T: ei nro 7
[/quote]
Minne muka muutat?
[/quote]
Ei kun ihan oikeasti muutan :) Paikkakuntaa en halua tässä sanoa, mutta savonmaalle ;)
[/quote]
Savo on laaja. Tuskin viihdyt sielläkään, jos sinulla on itsesi kanssa paha olla :-)
[/quote]
Ja tässä teille kaikille esimerkki tyypillisestä lappeenrantalaisesta kommunikoinnista, pakko on päästä sanomaan pahasti :)
T: joka se kirjotti myös 13 ja 16.
Älä helvetissä muuta! Asuin siellä 2 vuotta ja ne vuodet meni ihan hukkaan elämästä. Ihmiset on tyhmiä, puhuvat oksettavaa mie-murretta, lääkärit on tyhmiä eli Itä-Suomen yliopistosta valmistuneita jonne pääsee kuka vaan. Yliopisto, eli lty on suomen surkein korkeakoulu josta valmistuu tyhmiä ihmisiä, jotka eivät pääse muualle opiskelemaan. Siellä on paljon selkäänpuukottajia ja päihdeongelmaisia. Itse en tavannut siellä yhtään järkevää ihmistä. Vuokra-isäntäkään ei osanut laskea 1+2.. Suomessa on miljonona kertaa parempia kaupunkeja. Itse muutin takaisin Tampereelle enkä enää ikinä muuta Lapeenrantaan!
Opiskelin siellä vuoden ja jopa opettajat varoittelivat venäläisistä varkaista. Muutin pois aika nopeasti.
Muutin tänne 2v sitten Harapaiseen. Tosi lähellä keskustaa ja palvelut lähellä. Lähimpään kauppaan tästä n. 700m. Ihan kaunis kesäkaupunki ja silloin kohtalaisesti menoa, muuten ei koskaan mitään. Muutan täältä ensi keväänä pois.. Huh! Ihmiset kauhean kankeita :(
Älä muuta..3 Vuotta asuimme..pelkkää kärsimystä. Jos alan luettelemaan et edes uskoisi !
Lappeenranta on mulle vain kesäkaupunki ja mukava sellainen. Tottakai kesällä kohtaa paljon venäläisiä turisteja (ja muunkin maalaisia). Alkupään vastauksista tuli mielikuva, että Lappeenrannassa asuu ja työskentelee vakituisesti niin paljon venäläisiä, että se häiritsee, onko näin?
Venäläisten turistien väheneminen viime ja tänä vuonna on aiheuttanut paikallisille yrittäjille taloudellisia ongelmia, kannattaa muistaa sekin.
Itse asuin Lappeenrannassa kuusi vuotta opiskelujen ja puolison työn vuoksi. Onneksi pääsin muuttamaan sieltä pois. Kaunis kaupunki kyllä ja palvelut ok. Mutta ihmiset... Sain kyllä kaupungista hyviä kavereitakin, mutta yllättävän paljon siellä oli itsenä korostajia. Tekopirteitä mie mie -ihmisiä joiden elämä pyöri täysin oman navan ympärillä. Selkään puukottavia paskan jauhajia. Sellaista "ilosta Etelä-Karjalasta" kulttuuria. Ei ole ikävä sinne.
Vierailija kirjoitti:
Tekopirteitä mie mie -ihmisiä joiden elämä pyöri täysin oman navan ympärillä. Selkään puukottavia paskan jauhajia. Sellaista "ilosta Etelä-Karjalasta" kulttuuria. Ei ole ikävä sinne.
Tämä on muuten hyvin yleinen huomio. Lappeenrantalaisten kaksinaamaisuus on ihan omaa luokkaansa. Toiselle esitetään ystävällistä, mutta puukko heiluu selän takana. Lappeenrantalaiset ovat myös kovia valehtelemaan.
Kaikkiaan lappeenrantalaiset ovat hyvin samanlaisia kuin venäläiset. Ansaitsevat toisensa.
Lappeenrannan voisi antaa Venäjälle.
Olen asunut kuudella paikkakunnalla, myös Lappeenrannassa.
Sopivan iso ettei kaikki tunne toisiaan ja sopivan pieni, että kaikki on lähellä.
Juoruakkoja ja selkäänpuukottajia on ihan joka kolkassa rakasta isänmaatamme.
Täällä on mielestäni parhaat liikuntamahdollisuudet (kaikki helposti saatavilla ja lähellä), harrastusmahdollisuuksia niin lapsille kuin aikuisillekin, kouluissa valinnanvaraa (kielet ja muut painotukset), yliopiston,AMK:n ja peruskoulujen yhteistyö...
Meillä naapurusto on rauhallinen, naapureissa vain satunnaisia kyttääjiä jotka ohittaa olankohautuksella. Rantaan muutaman minuutin matka, samoin hiihtoladuille, lenkkipoluille, kolmeen leikkipuistoon.
Ihmiset ovat pääsääntöisesti mukavia ja helposti lähestyttäviä.
Miten kuoressa oot eläny lappenrantalaiset on hauskaa sakkia
Itse asuin parivuotta ja jäi traumat. Elämäni huonoimpia päätöksiä. Venäläisiä hämäriä tyyppejä sekä karmea murre ja ihmiset on todellakin vaikeasti lähestyttäviä. Ainut positiivinen asia oli saimaa
Lappeenranta on erinomainen paikka asua! Kesällä paljon etenkin venäläisiä turisteja etenkin sataman ja linnoituksen alueella. Lappeenrannasta ja lähikunnista löytyy kauniita ja kohtuuhintaisia asuinalueita omalla järvenrannalla. Lapsille löytyy kouluja, arvostettuja lukioita sekä kansainvälinen yliopisto, jonka oppilaista peräti 20 % on vieraskielisiä. Paljon eri harrastusmahdollisuuksia laidasta laitaan! Ainoana miinuksena mainittakoon, että ihmiset ovat suomalaisia keskimäärin "karjalaisempia" eli naapurit saattavat jäädä tuntikausiksi juttelemaan. En myöskään ymmärrä SaiPan hehkutusta, mutta Tuen Grillistä saa parhaat hampurilaiset.
Älä muuta. Ihan hirveä paikka, toisin kuin joku täällä väitti, on kyseinen kylä nimenomaan sisäänpäin lämpiävä. "Sie et ole täältä, et puhu niinkuin myö. Miuta harmittaa". R yssiä joka nurkalla, koko kaupunki hajoitettu niin ettei keskustaa käytännössä edes ole. Ei harrastusmahdollisuuksia ja se hehkutettu ranta sisältää ylihintaisia ravintolalaivoja ja pari kioskia. Viisi vuotta kestin kunnes lähdin enkä ole kertaakaan katunut. En ole käynyt edes "verestämässä muistoja" enkä mene. Olen asunut useassa Suomen kaupungissa ja niistä Lepra on ylivoimaisesti hirvein.
Ei kannata muuttaa, jos et halua harrastaa smalltalkia ventovieraiden kanssa torilla tai baarissa.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 12:14"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 12:07"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 09:59"]Ihmiset tosi kivoja?? Tarkoitat lyhyitä, itseään kehuvia omahyväisiä selkäänpuukottajia. Ja rikkana rokassa suomen murteista rumin.
[/quote]
Joo, totta on.Paskaa jauhetaan selän takana minkä keretään ja aina löytyy jotain valittamisen aihetta. En ole aidosti ystävällisiä lappeenrantalaisia vielä tavannut ja olen kuitenkin asunut täällä jo 4 vuotta.
Kaupunki on kyllä kaunis, paljon vesistöä ympärillä..mutta ei sen takia pelkästään kannata tänne muuttaa. Itsekkin muutan syyskuussa pois, sain tarpeekseni.
T: ei nro 7
[/quote]
Minne muka muutat?
[/quote]
Ei kun ihan oikeasti muutan :) Paikkakuntaa en halua tässä sanoa, mutta savonmaalle ;)
[/quote]
Savo on laaja. Tuskin viihdyt sielläkään, jos sinulla on itsesi kanssa paha olla :-)