Meidän huonosti nimetty tyttö täytti vuoden pari päivää sitten
Sukulaiset olivat ehdottomasti nimen vaihtoa vastaan, ja taivuttiin sitten heidän tahtoonsa. Sukulaisista nimi oli lapselle täydellinen. Ja tavallaan ollaan totuttu siihen, vaan ei. Äsken herätessäni tuli vaan taas mieleen että mitä helvettiä sitä on tullut ajateltua. Alkoi itkettää ja tuntuu että lähden heti maistraattiin nimenvaihtohommiin, vaan eipä ole parempaakaan ehdotusta mielessä. Ei kannata ylimiettiä sitä nimeä, siinä ei käy hyvin.
T. Ebba Olivian äiti
Kommentit (29)
Asun Tukholmassa ja päiväkoti on täynnä Ebba Olivioita. Ehkä viime vuosien yleisin nimi.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 08:22"][quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 08:17"]Täh? Mä en ikinä haluaisi antaa kuolleen lapsen nimeä. (Ok jokaisen niminen on kuollut, mutta tajuatte pointin.) Välttäisin viimeiseen asti. Yäk lapsellanne on ruumiin nimi :S
[/quote]
Mielestäni nimi on kamala, mutta sinä et ole tainnut koskaan menettää ketään? Kaunis ajatus kyllä, ehkä toisin päin olisi kuulostanut minunkin korvaan paremmalta.
[/quote]
Mulla on esim. äiti kuollut traagisesti ollessani nuori ja hänellä oli kaunis nimikin. Mutta en ikinä voisi antaa lapsilleni mitään ruumiin nimeä. Muuten itseasiassa antaisin varmaan äitini nimen, mutta mä en saa ruumismielikuvaa pois millään. Ja vaikken mikään taikauskoinen olekaan, niin väkisin käy mielessä että onko nimellä ehkä huono karma, tuleeko tästä sukumme seuraava nuorena kuollut. Huih, karmivaa.
En tiedä onko provo, mutta mielestäni Ebba on oikein kaunis nimi!
Usein olen mielessäni miettinytkin että jos asuisin Ruotsissa tai edes suku olisi suomenruotsalaista, niin mahdollisen tyttölapsen nimeäisin ehdottomasti Ebbaksi :)
Ebba on vanha nimi. Kauniskin mielestäni vielä
Ebba on tosi kaunis nimi. Sitä en tajua että jos joku kysyy lapsen nimeä, niin miksi vastataan että Ebba Olivia, miksei sanota että hän on Ebba.
Eri asia jos hän on Ebba-Olivia, mikä sekin on hyvi kaunis nimi.
Nyt ihan tosissaan sanon tämän: Ebba Olivia on kaunis nimi!
Believe me <3
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 08:17"]Täh? Mä en ikinä haluaisi antaa kuolleen lapsen nimeä. (Ok jokaisen niminen on kuollut, mutta tajuatte pointin.) Välttäisin viimeiseen asti. Yäk lapsellanne on ruumiin nimi :S
[/quote]
Mielestäni nimi on kamala, mutta sinä et ole tainnut koskaan menettää ketään? Kaunis ajatus kyllä, ehkä toisin päin olisi kuulostanut minunkin korvaan paremmalta.