Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän huonosti nimetty tyttö täytti vuoden pari päivää sitten

Vierailija
10.07.2014 |

Sukulaiset olivat ehdottomasti nimen vaihtoa vastaan, ja taivuttiin sitten heidän tahtoonsa. Sukulaisista nimi oli lapselle täydellinen. Ja tavallaan ollaan totuttu siihen, vaan ei. Äsken herätessäni tuli vaan taas mieleen että mitä helvettiä sitä on tullut ajateltua. Alkoi itkettää ja tuntuu että lähden heti maistraattiin nimenvaihtohommiin, vaan eipä ole parempaakaan ehdotusta mielessä. Ei kannata ylimiettiä sitä nimeä, siinä ei käy hyvin.

T. Ebba Olivian äiti

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

EBBA OLIVIA! :D

Kävikin eräs päivä mielessä että mitä Ebballe kuuluu. Lopeta ap stressaaminen, hyvin nimesitte tyttönne. Tosi outoa miten nopeaa aika on mennyt! Terkkuja ja myöhäiset onnittelut Ebballe! :)

Vierailija
2/29 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla ja lapsen vaihtaa itse nimensä, jos sitä haluaa. Hän voipikin itse tykätä nimestään ja jos vaihdatte "tavallisempaan" ehkä hän itse sitä harmittelee. Nimi on kuitenkin ihan kiva ja moni aikuinen tykkää harvinaisesta nimestään. Mieti sitä, että teini-iässä lapsi huutaa sulle kurkku suorana, että miksi vaihdoit hyvän nimen näin tylsään. Joo, voi tietenkin inhotakin nimeään, mutta sittenhän sen voi vaihtaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkin onnittelut Ebballe! Ihana nimi edelleenkin.

Vierailija
4/29 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieras: "Noh, mikäs tämän ihanan pikkuneidin nimi on?"

Äiti: "Ebba Olivia."

Vieras: "Anteeksi, en kuullut!"

Äiti:"Ebba Olivia"

Vieras:"Sepäs on veikeä nimi."

Kuulostaako tutulta?

Vierailija
5/29 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 06:38"]Vieras: "Noh, mikäs tämän ihanan pikkuneidin nimi on?"

Kuulostaako tutulta?

[/quote]

No ei kukaan sano puhekielessä veikeä.

Vierailija
6/29 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivia on kaunis nimi!

Vierailija
7/29 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 06:38"]Vieras: "Noh, mikäs tämän ihanan pikkuneidin nimi on?"

Kuulostaako tutulta?

[/quote]

No eipä kyllä kuulosta..?

Kiitoksia onnitteluista.. Minäkin jo olen toipumaan päin tästä aamuherätyksestä.

Ps. Hassua huomata että edelleen samoja mammoja paikalla :)

Ap

Vierailija
8/29 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Oliko teidän sukunimi suomen- vai ruotsinkielinen?! Tämä jäi vaivaamaan minua.

Vierailija
9/29 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olet kyllä nimellä lasta paiskannut. Tämän takia olen nimennyt kaikki lapseni sen mukaan, mitä on ekana mieleen juolahtanut. Yleensä jo raskausaikana ollut selvä nimi lapselle. Mies ei ole meillä koskaan osallistunut lasten nimeämiseen, koska asia on kuulema ihan samantekevä. Olisi silti voinut sanoa jonkin mielipitään noin pöhköstä nimestä.

Vierailija
10/29 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, pieleen meni. Olen samaa mieltä nro 2:n kanssa ja tietenkin "peukuttaisin" kakkosen kommenttia, mutta jonkin älyttömän ajatuskatkon vuoksi painoin väärää kohdetta. Siis tietenkin piti kannustaa: Ebba Olivia on minunkin mielestäni hyvä.

T. Käetön peukuttaja.

Vierailija
11/29 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko jotenkin hölmö kun ei tuo minusta mikään typerä nimi ole? Ihan mukava. :)

Onnea Ebballe! :)

Vierailija
12/29 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks ei Abba Oliivi :)

Vierailija
13/29 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sukulaiset pakotti teidtä antamaan lapselle nimeksi Ebba? Ja sinä suostuit?

Vain ihan itse, omasta vapasta tahdosta miehen kanssa päätitte, että tästä tulee Ebba?

Vierailija
14/29 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai tää olikin provo

Vierailija
15/29 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 07:22"]Ap! Oliko teidän sukunimi suomen- vai ruotsinkielinen?! Tämä jäi vaivaamaan minua.

[/quote]

Heh, toivoa anonyymiteetistä siis on :) Jompi kumpi on kyseessä.

Ja ihan itse annettiin, Ebba on mun isomummoni nimi ja Olivia miehen lapsena menehtyneen pikkusiskon nimi. Haluttiin heitä kunnioittaa mutta ei mennyt ihan nappiin. Sukulaiset tykkää niin kovasti nimestä että annettiin sitten olla.

Ap

Vierailija
16/29 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 08:10"]ai tää olikin provo

[/quote]

Googlaa Ebba Olivia..

Vierailija
17/29 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 08:12"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 08:10"]ai tää olikin provo

[/quote]

Googlaa Ebba Olivia..

[/quote]

jep sen takia löysinkin kaksi provoketjua

Vierailija
18/29 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäsin kovasti lapsena ruotsalaisesta, tai ehkä jostain muusta pohjoismaisesta lastenohjelmasta, jonka nimi oli Ebba ja Diedrich. Nimellä on siksi kaunis kaiku korvissani. Onnea Ebballe. Jos joskus saatte toisen tytön, hänelle olisi Beata kaunis sisarusnimi (anteeksi tungettelevaisuus)

Vierailija
19/29 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Mä en ikinä haluaisi antaa kuolleen lapsen nimeä. (Ok jokaisen niminen on kuollut, mutta tajuatte pointin.) Välttäisin viimeiseen asti. Yäk lapsellanne on ruumiin nimi :S

Vierailija
20/29 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin lapsi on Ebba, joten en osaa pitää tyttösi nimeä outona. Ebballa on myös veli jolla ruotsalaistyylinen nimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme