Mä vien aina alkottomiin häihin piilopullon jos toisenkin
Ryypiskellään jossain ja lähdetään baariin kunhan kehdataan
Kommentit (30)
Kyllä mäkin vähän ihmettelen. Mullekin kyllä alkoholijuomat maistuu, mutta jos tilaisuus on luonteeltaan alkoholiton, tuntuisi aika oudolta hortoilla siellä kännissä. Ja jos tosiaan salapullolla käydään, ei taida olla kyse siitä, että otetaan viiniä ruuan kanssa.
Mun veljen häät oli alkoholittomat. Se oli omanlaisensa juhla. Juhlia on erilaisia, ja häitäkin voi järjestää täysin alkoholittomina.
Noh, nyt sen näkee että naimisiin on menossa "juhlapussi" - sukupolvi, eli se sukupolvi joka tottui siihen, että kun menee kaverin synttäreille saa itsekin lahjan. Aivan selvästi tämä heijastuu sitten aikuisinakin siihen, että kuvitellaan että ne juhlat on tehty vieraiden miellyttämiseen siinä pelossa, että kukaan ei tule paikalle jos ei suurinpiirtein lätkäistä satasta kätöseen kun vieraat on lähdössä, että kiitos hirveästi kun vaivauduitte tulemaan.
Kyllä mua hävettäis olla kolmekymppinen kiukkupussi kaverin häissä, mut toisaalta, sehän on mun sukupolvelle ihan sallittua nykyään. :)
Voi, miten fiksuja te olette, kun "kunnioitatte" hääparia noin paljon! On kyllä tosi outoa, jos ei yhtä päivää / iltaa kestä ilman viinaa. Raitis ilo on sentään puhdasta iloa, viinanhuuruinen on ... niin, viinanhuuruista. Humalaisia örveltäjiä on loppuilaasta tympeä katsella. Ei sillä, häivyn kaikista kekkereistä jo siinä vaiheessa, kun kenenkään puhe ei vielä sammalla. Humalassa örveltäjät herättävät minussa jonkin alkukantaisen raivon, sillä viinaa olen oppinut vihaamaan nähtyäni, mitä se saa aikaan.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 15:26"]
Noh, nyt sen näkee että naimisiin on menossa "juhlapussi" - sukupolvi, eli se sukupolvi joka tottui siihen, että kun menee kaverin synttäreille saa itsekin lahjan. Aivan selvästi tämä heijastuu sitten aikuisinakin siihen, että kuvitellaan että ne juhlat on tehty vieraiden miellyttämiseen siinä pelossa, että kukaan ei tule paikalle jos ei suurinpiirtein lätkäistä satasta kätöseen kun vieraat on lähdössä, että kiitos hirveästi kun vaivauduitte tulemaan.
Kyllä mua hävettäis olla kolmekymppinen kiukkupussi kaverin häissä, mut toisaalta, sehän on mun sukupolvelle ihan sallittua nykyään. :)
[/quote]
Onko oikeasti jo meidän lapsuudessa saatu noita kaverilahjoja? Mä luulin, että se on ihan viime vuosien tapa. Ja huom. esim. täällä, missä minä asun, ei noudateta kys. tapaa, mutta PK-seudulla asuvien kaverien synttäreillä on kaverilahjat käytössä.
Kerran olen ollut alkoholittomissa häissä, holittomat uskovaisten vanhempien painostuksesta. Silloin oli järkätty salaa pari ämpärillistä boolia morsiamen siskon autoon, hääväestä yllättävän moni kävi "tupakalla" ja "jäähdyttelemässä". Känniin ei kyllä kukaan tullut.
En ole ikinä ollut alkoholittomissa häissä. Ei kun olenpas, vuonna 1992. Mutta ne oli sellaiset kahvihäät. Ikää on 43v. Ruokahäissä on ollut aina joko tarjolla alkoholia tai mahis ostaa sitä.
Olen ollut kerran alkoholittomissa häissä ja useamman kerran selvin päin alkoholillisissa häissä. Alkoholittomissa häissä hääpari oli absolutisteja uskovaisia. Ei tullut piilopullo mieleenkään. Omissa häissä tarjolla oli vain mietoja alkoholijuomia, emme juo ns. jäykkiä joten miksi tarjoilla niitä? Ja olen huomannut, että ilman boolia ylilyöntejä tapahtuu vähemmän.
En ymmärrä otsikkoa. Alkottomat häät? Ei kai häissä viinakauppaa ole?
Me ei tarjottu häissä viinaksia. Vaan baarista sai ite kukin ostella.
Yksi kaveri sanoi, ettei ole koskaan näin erikoisissa häissä ollutkaan, että lompakkokin olisi pitänyt ottaa mukaan. Kiukutteli pöydässään illan, kuivin suin.
Muut viihtyi ja nauttivat omakustanteisia juomiaan.