Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vauvan kanssa pärjätä ilman vaunuja?

Vierailija
06.07.2021 |

Vauva syntyy syys-lokakuussa ja en kyllä ajatellut mitään vaunulenkkeilyä alkaa harrastaa kun ilmat viilenevät pakkasen puolelle. Kantoreppu löytyy ja ainakin vauvan serkku viihtyy enemmän repussa kuin 1000e vaunuissaan.

Matkarattaat saatiin ja ne on sitten ensi keväänä varmasti käytössä, kun lapsi osaa istua ja on painavampikin. Mutta miten on, voiko kaupunkivauva pärjätä ilman niitä vaunuja?

Voiko vauvan kanssa pärjätä ilman vaunuja?

Vaihtoehdot

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi jos et vaunulenkkeilyä harrasta niin vauva menee kantaen.. kantokopassa, kantokassissa, kantoliinassa, kantorepussa.

Vierailija
62/67 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattailla oon pärjännyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin ikä on vaihtaa lastenvaunut –rattaisiin lapsen ollessa noin 6-8 kuukauden iässä ja käyttää niitä noin kolmeen ikävuoteen asti, riippuen painorajoituk- sista. Rattaiden käyttöikä siis on yksilöllistä, riippuen lapsen kehittymisestä. Lastenrattaita on erimallisia.

Vierailija
64/67 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunut on olleet välttämättömät. Mutta niin myös reppu ja liina. Jokaisella on omat tarpeensa ja sen mukaan mennään. Jollekin tuttipullo ja tutti ovat välttämättömät, me ei olla tarvittu yhtään. Jne.

Vierailija
65/67 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskoisin, että jos on hyvät matkarattaat, joista saa selkänojan alas, niin pärjää varmaan pelkästätään niilläkin. Itselläni on kahden vanhemman vanhat Britaxit. Maksoivat uusina 250 e, mutta ovat tosi kätevät. Taittuvat sekunnissa auton perään ja kulkevat hyvin jalkakäytävällä ja hiekkateilläkin, mahtuvat hyvin ovista sisään jne. Meillä kaksi ensimmäistä ei myöskään koskaan nukkunut ulkona, joten rattaat riittänevät meidän kolmoselle.

Vierailija
66/67 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 2 lasta ja vaunuja tarvitsin ainoastaan sillon kun tein piha- ja tallitöitä päikkäriaikaan.

Vierailija
67/67 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaudu siihen, että kun vauva nukkuu pitkät päiväunet vaunuissa, niin yöllä ei enää uni maitakaan. Sinä olet päivällä lykkinyt lasta 2-3 tuntia ilman lepoa ja yöllä vauva tuumaa, että nyt olisi seurustelun paikka, vaikka miten väsyttäisi. Jostain syystä "vaunuttomat" vauvat tuntuvat nukkuvan yönsä paremmin. (tämä tosin vain kahdesta neuvolan perheryhmästä kuultua)

allekirjoitan tämän täysin. Olen omasta kaveripiiristäni (8 perhettä) ainut, joka ei koskaan nukuttanut ulos ja myös ainoa, jonka vauva alkoi nukkumaan 4kk ikäisenä täydet yöunet ilman syöttöjä ja myös päiväunet mallikkaasti. Aina omassa sängyssä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän