Onko kukaan täällä uskaltanut ostaa käytettyä sohvaa?
Kommentit (11)
Ostin fb-kirppisryhmästä. Maksoin 140e, käytin itse 5vuotta ja sitten lahjoitin eteenpäin, hyvä sohva oli edelleen mutta yhteenmuuton jälkeen ei tarvittu enää kahta sohvaa.
Kirppikseltä ostin viis vuotta sitten oliko 35 eyroo. En silloin tiennyt vaaroista.
Uskaltaisin ostaa suoraan jonkun siististä olohuoneesta niin, että näkisin millaisessa ympäristössä sohva on ollut. Esim. jostain lähialueen fb-kirppisryhmästä. Hyvän näköinen sohva olikin just tarjolla tässä lähistöllä, en valitettavasti Itse tarvitse tällä hetkellä.
Useitakin. Täällä kehäkolmosen ulkopuolella ei ole luteita tms.
Tuossa on liian suuret riskit. Jos ei ole varaa ostaa edes halvinta Ikean tai Sotkan uutta sohvaa, on sitten mielummin kokonaan ilman. Vanhat sohvat ovat oikeasti vain vaikeasti kuljetettavaa ja hävitettävää ongelmajätettä. Ainoa oikea paikka vanhalle sohvalle on poltto sekajätteenä. Tällaisissa tapauksissa hygienisyys ja turvallisuus menee kyllä muun edelle. Kenenkään ei siis pitäisi myydä vanhaa sohvansa, eikä kenenkään varsinkaan ostaa sellaista, vaikka rahapula olisi millainen. Sama koskee myös esim. sänkyjä. Julkisilla paikoillakaan ei saisi olla lainkaan pehmustettuja kalusteita.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on liian suuret riskit. Jos ei ole varaa ostaa edes halvinta Ikean tai Sotkan uutta sohvaa, on sitten mielummin kokonaan ilman. Vanhat sohvat ovat oikeasti vain vaikeasti kuljetettavaa ja hävitettävää ongelmajätettä. Ainoa oikea paikka vanhalle sohvalle on poltto sekajätteenä. Tällaisissa tapauksissa hygienisyys ja turvallisuus menee kyllä muun edelle. Kenenkään ei siis pitäisi myydä vanhaa sohvansa, eikä kenenkään varsinkaan ostaa sellaista, vaikka rahapula olisi millainen. Sama koskee myös esim. sänkyjä. Julkisilla paikoillakaan ei saisi olla lainkaan pehmustettuja kalusteita.
Niinpä. Turvallisinta ja terveellisintä onkin istua lattialla jooga asennossa.
En ole koskaan ostanut uutta sohvaa.
Suurimman osan olen saanut ilmaiseksi pelkällä hakemisen vaivalla.
Hygienialla ei ole mitään tekemistä asian kanssa. On keksitty semmoinen juttu kun siivous.
Olen ostanut sohvia ja sänkyjä useita. Myös muita kalusteita. Ei ongelmia.
Sain ilmaiseksi hyväkuntoisen sohvan siisteysfriikiltä. En normaalisti ottaisi käytettyjä kaluja ollenkaan vaan olen paljon elämässäni elänyt ilman huonekaluja, kovalla lattialla jos tarvii, mutta tämä tapaus oli sellainen että tiesin kalusteen olevan hyvässä kunnossa. Sekä istuintyynyt että selkätyynyt pystyy pesemään ja olenkin ne pessyt.
En tosin sohvaa käytä koska olen niin ahdistunut ja teen paljon töitä että rentoutuminen puuttuu. :D Ehkä tässä olisi kesän projekti että käytä sohvaa.
Se voi haista pers**lle.