Mies ei anna mun puketua edes tavalliseen tuubitoppiin kaupungille!
Anteeksi jo valmiiksi tämä avautuminen!
Mutta kyllä menee hermot tohon mun mieheen. Hänen mielestään en saa pukeutua ihan tavallisiin toppeihin tai alle polvipituisiin hameisiin/mekkoihin/shortseihin julkisilla paikoilla!
Tänään leikkasin ruohoa meidän rivarin etupihalla tuubitopissa ja farkkushortseissa kun mieheni tuli töistä ja sai hepulin, ei kuulemma pidä yhtään siitä, että noin vähissä vaatteissa olen naapurin miesten katsottavana! Hohhohhoijaa oikeasti, millä kivikaudella toi ukko elää?
En tiedä, onko mies vain sairaalloisen mustasukkainen vai mikä tässä mättää? Mies on ihan hermona kun joku mies vähänkin pidempään katsoo minua vaikka kaupassa (vaikka olenkin pukeutunut miehenkin mielestä "siveellisesti")
Pitääkö tällaisee alistua vai pukeudunko vaan miten huvittaa?
Kommentit (66)
En mäkään menisi kaupungille topissa ja minihameessa / shorteissa, mutta en sen takia että mies kieltäisi vaan sen takia että tuollainen pukeutuminen ei mielestäni sovi kaupungille. Ainakaan tämän ikäiselle, nuoret ovat erikseen.
Omalla pihalla kyllä pukeudun noin ihan mielelläni.
Sulla on ongelma miehesi kanssa, mies haluaa rajoittaa pukeutumistasi siksi etteivät miehet katsele sinua. Ei siis ole kyseessä tilanteeseen sopimattomattomat vaatteet vaan se että mies on mustasukkainen noin älyttömästä asiasta. Se tulee vaan pahenemaan ja hankaloittamaan elämääsi, itse ennakoisin enkäolisi suhteessa tuollaisen miehen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 00:13"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 23:59"]
Mutta miksi haluaisit ola vähäpukeisena julkisilla paikoilla? Mikä avonaisissa topeissa ja pienissä, lyhyissä vaatteissa kiehtoo?
[/quote]
Farkkusortsit ja tuubitoppi ei kuulosta mitenkään "vähäpukeiselta" vaan aika normaalilta hellepukeutumiselta.
[/quote]
Niimpä. Itsekin pukeutuisin noin, jos olisi parempi vartalo.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 00:15"]
Ikävä, jos miehesi käytös vaikuttaa ikävältä tai alistavalta. Oletko harkinnut pariterapiaa miehesi kanssa, edes vain muutaman kerran konsultaatiota, ettei tilanne äidy pahemmaksi? Kai tuossa voi olla jotain isompaa mustasukkaisuusdraamaa taustalla!
Keskustelin muuten oman mieheni kanssa tästä naisten nyt näin hellekautena kovin paljastavasta pukeutumisesta. Mieheni sanoi, että ihan kivahan se on, kun kaupunki on täynnä seksikkäitä naisia, mutta samaan aikaan ihmetteli, miksi naiset haluavat pukeutua niin paljastavasti? Hän sanoi, ettei yhtään tykkäisi siitä, jos pukeutuisin minihameisiin ja avokauluksisiin toppehin kaupungilla, tuntuisi kuulemma ikävältä puolestani, jos joutuisin miesten tuijotuksen kohteeksi. Ja samaa mieltä olen itsekin: kaupungilla pukeudun aika konservatiivisesti, kotona taas heilun rintsikoissa. Mutta omassa suhteessani tähän pukeutumisasiaan ei liity mitään vallankäyttö-alistamis yms. aspektia, eli ole tarkkana ap, missä kohtaa vaatteista keskustelu muuttuukin vallankäytön välineeksi!
[/quote]
Siis miehesi vahtaa seksikkäitä naisia kaupungilla, mutta ei halua, että sinua katsotaan? Kuulostaa samalta kuin Ap:n kohdalla.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 23:50"]
Onko sun oikeasti pakko edes kysellä täällä tollaista? Mun mielestä vastaus on ihan vesiselvä... Saat pukeutua miten huvittaa.
Tiesitkö välillä ärsyttää tollaset alistumiset ja melkeen alistumiset ihan hemmetisti. Voitteko naiset olla itsenäisiä, please?
[/quote]holoholo seliseli....minusta kun ollaan naimisissa edustetaan myos puolisoa. Tottakai kaikki saavat pukeutua oman makunsa mukaan, mutta jos rinnus tuskin peittyy, taikka takamus suurinpiirtein loistaa maailmalle niin vaatekaappi uusiksi......ihan sen puolison kunnioittamisen vuoksikin! If the shoe was in the other foot.....
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 06:39"]
Onko sun oikeasti pakko edes kysellä täällä tollaista? Mun mielestä vastaus on ihan vesiselvä... Saat pukeutua miten huvittaa.
Tiesitkö välillä ärsyttää tollaset alistumiset ja melkeen alistumiset ihan hemmetisti. Voitteko naiset olla itsenäisiä, please?
[/quote]holoholo seliseli....minusta kun ollaan naimisissa edustetaan myos puolisoa. Tottakai kaikki saavat pukeutua oman makunsa mukaan, mutta jos rinnus tuskin peittyy, taikka takamus suurinpiirtein loistaa maailmalle niin vaatekaappi uusiksi......ihan sen puolison kunnioittamisen vuoksikin! If the shoe was in the other foot.....
[/quote] Jo on taas naita "kaksikielisia" kommentoimassa :). Let me tell you something that might help you to remember this in the future: The shoe is ON the foot and the foot is IN the shoe.
En minakaan taalla ranskaksi kommentoi kun ranskan taitoni on saalittava.
mun mies on muslimi ja katsoo kylla minkalaisissa vaatteissa lahden ulos. Meilla ma oon "estyneempi", en suostunut uimaan yleisella uimarannalla vaikka mies ui ja pyysi muakin. Hijabin kayttajille: tiedan sen tunteen kun vaatteet on ilmavia ja miellyttavia eika liimaudu hikisina iholle! :) en itekaan kayta mitaan paljastavia vaatteita julkisesti.
Onko miehesi niin sanotusti ensimmäistä kertaa pillun päällä? Kuulostaa erittäin epävarmalta tapaukselta mieheksi. Tottakai saat pukeutua niinkuin haluat.
Minä pukeudun ihan aina vaatteisiin, jotka paljastavat vain kämmenet, nilkasta alaspäin jalat ja pään eli muu vartalo on peitossa. Eikä mieheni ole koskaan sanonut mitään mutta tiedän hänen arvostavan minua nyt enemmän. Miksi naisten yleensäkin pitää pukeutua Suomessa niin paljastavasti, vaikka olisivat naimisissa? Mitä huomiota haluatte?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 00:43"][quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 00:41"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 00:30"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 00:21"]
No saat sentään käyttää teepaitoja :D mä pukeudun helteelläkin hijabiin....en kyllä valita sillä tunnen itseni mukavaksi näin :) taitaa olla tottumiskysymys. Ja kyllä, olen mieheni "tossun alla" mutta tyytyväinen ja onnelisempi kuin koskaan :)
[/quote]
Miksi sun onnellisuus ja tyytyväisyys riippuu toisesta ihmisestä (miehestäsi)? Me kaikki olemme täällä maailmassa viime kädessä yksi ja yksin vastaamme teoistamme jumalalle, joka sellaisen olemassa olon tunnustaa.
Jokaisella ihmisellä on ihmisarvo ja itsemääräämisoikeus. Tunnetko omat oikeutesi?
[/quote]
En tiedä, oliko tuo hijab-juttu vitsi, kun en sitä itse kirjoittanut mutta kyllä naisilla on ihan oma valta valita, millaisessa parisuhdevaltakuviossa haluaa elää. Jotkut naiset/miehet oikeasti tykkää olla "tossun alla" ja valitsee sellaisen dominoivan kumppanin itselleen, joka taas haluaa ottaa vetovastuun. Ei tasa-arvo tarkoita sitä, että kaikkien on elettävä saman mallin mukaisesti klassisen tasa-arvoisessa suhteessa.
[/quote]
Mutta useissa tapauksissa kyse ei ole aidosta vapaasta tahdosta. Valitettavasti :(
[/quote]
Täälläkin yksi, joka vapaasta tahdosta on muslimi, on mennyt naimisiin irakilaisen miehen kanssa ja pukeutuu helteelläkin peittäviin vaatteisiin. Ei kaikki kaipaa aina samanlaista suhdeta, mutta kehitysmaissa kaikki eivät, ikävä kyllä saa sitä miestään aina valitakaan.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 23:40"]
Anteeksi jo valmiiksi tämä avautuminen!
Mutta kyllä menee hermot tohon mun mieheen. Hänen mielestään en saa pukeutua ihan tavallisiin toppeihin tai alle polvipituisiin hameisiin/mekkoihin/shortseihin julkisilla paikoilla!
Tänään leikkasin ruohoa meidän rivarin etupihalla tuubitopissa ja farkkushortseissa kun mieheni tuli töistä ja sai hepulin, ei kuulemma pidä yhtään siitä, että noin vähissä vaatteissa olen naapurin miesten katsottavana! Hohhohhoijaa oikeasti, millä kivikaudella toi ukko elää?
En tiedä, onko mies vain sairaalloisen mustasukkainen vai mikä tässä mättää? Mies on ihan hermona kun joku mies vähänkin pidempään katsoo minua vaikka kaupassa (vaikka olenkin pukeutunut miehenkin mielestä "siveellisesti")
Pitääkö tällaisee alistua vai pukeudunko vaan miten huvittaa?
[/quote]
Tietenkin pukeudut miten huvittaa,meilläkin mies on naurettavan mustasukkainen,enkä tietenkään häntä tahallani ärsytä,mutta ei tuollainen "siveyspoliisi"-homma kyllä ole normaalia.Jos miehellä on mustasukkaisuuden takana joku epävarmuus/huono itsetunto,se on hänen asiansa korjata ongelma.Kurjaahan se silti on kumppanillekin.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 00:40"]En minä ainakaan lähde +30 asteen ilmoilla edes kaupunkiin pitkillä housuilla tms. Helteillä käytetään hellevaatteita. Työpaikka asia erikseen.
[/quote]
Löysät pitkät housut on tosin huomattavasti viileämmät kuin paksut farkkusortsit ja ohut paita myös verrattuna hiostavaan ja tiukkaan tuubitoppiin. Enkä nyt ollenkaan puutu esteettisiin arvoihin.
Hmm, ei ihan kypsältä tuo ap.n mies kuullosta, ilmeisesti on melko mustasukkainen..
Helteellä on ihana tuntea tuuli iholla! itse pukeudun miten haluan, en liian seksikkäästi, mutten pelkää paljasta pintaakaan. Olen jo "vanha akka", 36v. eikä mulle enää sovi mitkään pikkuruiset vaatteet, mikroshortsit tms kun on jo vähäsen appelsiini-ihoa reisissä, eikä ole rintavakoakaan mitä esittelisi, kun on A-kuppi..! Mutta kyllä mä ihan surutta vetäsen jalkaan lyhyet urheilushortsit kun lähden hölkkälenkille, en mä silloin välitä miltä näytän, vaan haluan pukeutua sään mukaan.
Sun kannattaisi ap jutella miehen kanssa, mitä hän pelkää ja eikö hän luota sinuun?
Kyllähän kesällä näkee monenlaista pukeutumista, on mauttomiakin ylilyöntejä, mutta suurin osa ihmisistä vaan nauttii kesästä! ei mua pelota että oma mies katselisi muita naisia, jos joskus katsoo, niin siinäpähän katsoo. Itsekin tykkään katsella hyvännäköisiä ihmisiä, sekä naisia että miehiä, en seksuaalisesti, vaan ihan vaan esteetikkona, ihaillen.
Tavallaan ymmärrän muslimeja hijabeineen ja kaapuineen, on varmaan turvallinen olo kulkea pitkissä hameissa ja huivitettuna, kun ei tartte ajatella miesten katseita. Burkha sen sijaan menee liian pitkälle, en missään nimessä usko että Jumala haluaisi naisten kulkevan kasvotkin peitettyinä. On epäinhimillistä jutella ihmisen kanssa, jonka kasvoja tai ilmeitä et näe, vähän samalla tavalla häiritsee kuin silloin kun aurinkolasit kasvoilla olevan on ihmisen kanssa juttelee. Haluan nähdä kasvot, ilmeet ja eleet!
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 23:59"]
Mutta miksi haluaisit ola vähäpukeisena julkisilla paikoilla? Mikä avonaisissa topeissa ja pienissä, lyhyissä vaatteissa kiehtoo?
[/quote]
Kun on meitä, joille tämä helleaalto on liian kuuma! en ole ap, mutta jos pitäis vielä tässä helvetillisessä inferniossa nurtsi leikata niin pukeutusin juurikin kuten ap. Ja sillä, onko ko. pukeutuminen jonkun mielestä mautonta ei ole asiassa vaikutusta.
Hanki puolijoukkueteltta tai burkha kaupungilla käyntiä varten ja katso sitten, miten ukkosi reagoi. Silloin ainakin kaikki kriittiset ja vähemmän kriittisetkin paikat ovat peitossa.
Sun ukkos taitaa olla kontrollifriikki, mustasukkainen narsku. Minä panisin hyvän sään aikaan kantapäät vastakkain ja hommaisin itselleni oman kämpän.
Et kai mitään mokkakikkeliä ole mennyt itsellesi hankkimaan ??
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 00:15"]
Ikävä, jos miehesi käytös vaikuttaa ikävältä tai alistavalta. Oletko harkinnut pariterapiaa miehesi kanssa, edes vain muutaman kerran konsultaatiota, ettei tilanne äidy pahemmaksi? Kai tuossa voi olla jotain isompaa mustasukkaisuusdraamaa taustalla!
Keskustelin muuten oman mieheni kanssa tästä naisten nyt näin hellekautena kovin paljastavasta pukeutumisesta. Mieheni sanoi, että ihan kivahan se on, kun kaupunki on täynnä seksikkäitä naisia, mutta samaan aikaan ihmetteli, miksi naiset haluavat pukeutua niin paljastavasti? Hän sanoi, ettei yhtään tykkäisi siitä, jos pukeutuisin minihameisiin ja avokauluksisiin toppehin kaupungilla, tuntuisi kuulemma ikävältä puolestani, jos joutuisin miesten tuijotuksen kohteeksi. Ja samaa mieltä olen itsekin: kaupungilla pukeudun aika konservatiivisesti, kotona taas heilun rintsikoissa. Mutta omassa suhteessani tähän pukeutumisasiaan ei liity mitään vallankäyttö-alistamis yms. aspektia, eli ole tarkkana ap, missä kohtaa vaatteista keskustelu muuttuukin vallankäytön välineeksi!
[/quote]
Mies tykkää katsella seksikkäitä naisia muttei halua että muut miehet katsoisivat sinua samalla tavalla :D
Toi ei ikinä toimis mun suhteessa. Jos miehen mielestä on viatonta katsella muita niin sitten sen on hyväksyttävä se että muut katsoo myös viattomasti mua.
Tuubitopit, napapaidat, minishortsit ja minihameet pitäisi kieltää lailla. Aivan järkyttävän näköistä. Turha helteellä yrittää moisia vaatekappaleita perustella, sillä viileämpää on pukeutua väljempiin vaatteisiin.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 06:39"]
[/quote]
Huvitti tämä lause:"minusta kun ollaan naimisissa edustetaan myos puolisoa".
Ei avioliitto ole mikään liikeyritys,jonka imagoa pidetään yllä pukeutumalla tietyllä tavalla. Ap itsekin sanoi,ettei kulje "takamus loistaen" vaan mies nurisee normaalista hellepukeutumisesta. Ap:n pitäisi mielestäni pukeutua niin kuin haluaa ja ap:n miehen pitäisi kasvattaa pallit,ei kai kukaan tuollaista nillitystä pitemmän päälle jaksa.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 14:31"]
Tuubitopit, napapaidat, minishortsit ja minihameet pitäisi kieltää lailla. Aivan järkyttävän näköistä. Turha helteellä yrittää moisia vaatekappaleita perustella, sillä viileämpää on pukeutua väljempiin vaatteisiin.
[/quote]
Ovat ne minustakin järkyttävän näköisiä,mutta ihmisillä on oikeus pukeutua juuri niin mauttomasti kuin haluavat :) En ikinä voisi olla miehen kanssa,joka yrittää muokata minua mieleisekseen.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 23:52"]
[/quote]
En vaan jaksais alkaa aina riitelemään näin turhista asioista mieheni kanssa.
Siksi yleensä pukeudunki sitten niinkuin mies toivoo, ettei tarvitse alkaa valituksia kuuntelemaan :( Olen välillä mieluummin onnellinen kuin oikeassa.
[/quote]
Ei tossa just se vaate olekaan pääasia vaan se että mies mies määrää ja sä alistut. Mies on sairaalloisen mustasukkainen, ei kukaan näytä sitä suhteen alussa mutta pikkuhiljaa alkaa näkymään ja juuri tuollaisissa asioissa. Tuollainen tulee muuttumaan pidemmän päälle piinaavaksi, älä ainakaan perusta perhettä tuollaisen miehen kanssa.