Mikä oikeasti HELPOTTAA YSKÄÄN?
Tulen hulluksi! Tähän ketjuun kaikki OIKEASTI toimiviksi todetut avut yskän helpottamiseen!
Kommentit (41)
Itse ainakin yskin/aivastelen jos asuntoni ei ole tarpeeksi siisti, liikaa pölyä kertynyt. Silloin pidän aina siivouspäivän, vaikka yleisilme olisikin hyvällä tasolla.
Joskus olen syönyt Vicksin imeskeltäviä Super Strong -jääkarhukarkkeja (huom. extra strong ei riitä mihinkään), sillä ne raikastavat suuta todella voimakkaasti. Auttavat ainakin minulla yskän esiintyvyyden harventamiseen.
Ei ole koronaa, se on testattu. Flunssan jälkitautina tuli nyt sitten kauhea yskä. Joskus oli joku reseptilääke yskään, mutta ei se ainakaan auttanut. Nimeä en muista.
Joskus 2000-luvulla ostin apteekista Codetabs-yskäntabletteja, joiden pitäisi vaikuttaa aivojen "yskäkeskukseen" rauhoittavasti. Jotain tuollaista pakkauksessa luvattiin. Ja ehkä niistä olikin apua. Eivät ne kokonaan yskimistä lopettaneet kuitenkaan. En tiedä oliko kyseessä jossain määrin lumevaikutus.
Minulle kuuman veden juominen, johon olen liuottanut eukalyptuspastilleja, luo tunteen, että kurkku rauhoittuu eikä tarvitse yskiä niin paljon.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koronaa, se on testattu. Flunssan jälkitautina tuli nyt sitten kauhea yskä. Joskus oli joku reseptilääke yskään, mutta ei se ainakaan auttanut. Nimeä en muista.
Keuhkoputkentulehdus?
Voisit kokeilla lusikallista hunajaa.
Mutta, voihan sinulla olla keuhkoputkentulehduskin kuten yllä on kerrottu.
Ei oikeen mikään. Reseptilääkkeet jonkun verran
Yskä lähtee yskimällä mikäli syy ei ole vakava.
Lämpimien juomien ainakin sanotaan vähän turruttavan kurkunpäätä ja siksi helpottavan yskimistä.
Käsiapteekkilitkut voit ainakin unohtaa..
Reseptilääke codesan comp tai muu samanlainen lääke.
Hunajaa ja valkosipulia olis kotona. Jos keittäisin teetä ja sinne pilkkoilisin sipulia ja lisäisin hunajaa. Tuskin mitään hyvää, mutta pääasia että auttais?
-ap
Minkään yskänlääkkeen tehosta ei ole varmaa näyttöä, kodeiinilla ja dextrometorfaanilla (Resilar) voi olla jotain vaikutusta.
Mulla on auttanut (aikoinaan oli usein pitkittynyttä yskää) Codesan comp-yskänlääke ärsytykseen ja limanirroitukseen Ventoline-asatmapiippu. Mikään muu ei tehonnut.
Hunajaa teen sekaan tai sitten ihan vaan lämmintä hunajavettä.
Vierailija kirjoitti:
Reseptilääke codesan comp tai muu samanlainen lääke.
Codesan comp OLI ainoa tehokas lääke joka vei yskän pois.
Sitä vaan ei enää valmisteta! :(
"Parin muun lääkkeen yhdistelmällä saa kyllä saman vaikutuksen" kertoi lekuri kun asiaa kysyin.
Cochillan on seuraavaksi paras reptillä saatava yskänlääke.
Reseptilla yskänlääke, joka vaikuttaa pikkuaivoihin. Mutta jos selvittelet sen yskän syyn, ja hoidat sen pois?