Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko niin että ilokaasua synnytyksessä

Vierailija
09.07.2014 |

Tulee pahaolo siitä ettei osaa ottaa vai tuleeko se kaikille mutta loppuu kun tarpeeksi vetää uusiksi.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulle ainakaan tullut paha olo, vähän pöhkö olo kylläkin. Kikattelin ja nauroin hidastuneille liikkeille

Vierailija
2/27 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa ottaessa tulee paha olo..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli paha olo enkä saanut mitään iloa siitä... lähinnä klaustrofobinen olo, vaikka tiesin että hengitän happea... tuntui vain etten saa ilmaa kuitenkaan.

Vierailija
4/27 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tullu paha olo, ensimmäisillä hönkäyksillä ilokaasun määrä oli todella suuri, pyysin kätilöä vähentämään määrää, sillä ihan kuin olisin ollut todella kännissä, pää meni ihan sekaisin. Vähentämisen jälkeen olo ei ollut yhtään sekava, mutta silti turrutti kipua.

Vierailija
5/27 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tullut paha olo

Vierailija
6/27 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auttanut juurikaan kipuun, mutta sai aikaan sekavan ja turruttavan olon. Jossain vaiheessa kikatin miehelle, että sattuu niin penteleesti, mutta silti naurattaa. Liikaa jos otti, niin tuli paha olo.

Vierailija
7/27 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tehnyt mitään, ei auttanut ollenkaan :/

Vierailija
8/27 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun oli tosi hyvät fiilikset. Nauroinkin katketakseni, että nyt ymmärrän miksi käytetään päihteenä. Lopulta siitä tuli tosi sekava ja turra olo

Vierailija
9/27 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kannattaa vetää ihan kunnolla, niin se vie kyvyn valittaa kivusta... ei siis lievitä kipua.

Oksensin kerran, kun kätilö kehotti vetämään kunnolla ilokaasua, mutta hänen mukaan se johtui synnytystilanteesta eikä ilokaasusta.

Vierailija
10/27 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut paha olo, ei auttanut kipuun eikä kyllä naurattanut yhtään.

Vierailija
11/27 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 jatkaa... siis voi tietty johtua myös siitä, että kun kätilö ei ollut huoneessa niin mun mies vähän sääti sitä ilokaasua laitteesta isommalle ja happea tietty tuli sitten myös vähemmän.

Joten voi olla myös siitä johtuvaa.

Vierailija
12/27 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli paha olo ja oksensin.

Vierailija
13/27 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut yhtään paha olo. Vedin vuoron perään ilokaasua ja kasvissosesoppaa, koska nälkä oli kova koko ajan. Vei kipua pois todella hyvin, sikäli, kun muistan.

Vierailija
14/27 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut paha olo eikä naurattanut, mutta kipuun kyllä auttoi hyvin avautumisvaiheessa ja jonkin verran myös ponnistusvaiheessa - joka oli pitkä, ja jossa en enää saanut epiduraalivahvistetta, koska supistukset olivat lyhyitä. Tiedä sitten, oliko osansa asialla siihen, että hengittelin kaasua jooga-hengityksellä, joka on ennenkin auttanut kivunlievityksessä. Käsittääkseni aika pienillä kaasumäärillä mentiin läpi synnytyksen, joten silläkin ehkä on ollut osansa tuohon, ettei pahaa oloa tullut. 

Vierailija
15/27 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut paha olo vaikka oli maski naamalla suurinpiirtein kokoajan. Vasta toisessa synnytyksessä opin ennakoimaan sen kaasunoton että siitä oli jotakin hyötyä ennen epiduraalin saamista. Kun sitä hengitti kovin ja pitkään, niin vähän niinkuin olisi huimannut, vähän pöheli olo mutta huonoa ei tehnyt. Ei myöskään naurattanut ihmeellisemmin.

Vierailija
16/27 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oksensin ekassa synnytyksessä ja luulin sen johtuvan ilokaasusta. Tokassa synnytyksessä tajusin, ettei se ollutkaan sitä vaan synnytyksen vaiheesta johtuvaa. Sama oksennus tuli samassa vaiheessa, vaikken ollut ehtinyt ilokaasua saamaan. Ekassa vain satuin alkaa haluamaan ilokaasua juuri ennen tuota vaihetta, sillä juuri silloin kivut pahenivat sille tasolle, että tarvitsin sitä ja sama vaihe on juuri se, kun monia alkaa oksettamaan. (Avautuminen n. 8 cm.)

Vierailija
17/27 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten ollut kaasun pitoisuudella mitään tekemistä pahoinvoinnin kanssa: Ekan synnytyksen pahoinvointivaiheessa pitoisuus oli vielä aika matala, mutta myöhemmin kai nostettiin niin korkealle kuin sai, mutta silloin ei enää aiheuttanut mitään pahoinvointia.

Ajoitus ilokaasun kanssa on myös tärkeää. Mulle toimi parhaiten, kun vedin sitä heti kun käyrällä näkyi supistuksen alku, vaikken sitä vielä itse tuntenut. Jos otti vasta kun itse tunsi supistuksen, kaasun teho vähän myöhästyi eikä ollut ollenkaan niin tehokas. (Mies siis ilmoitti mulle, kun näki supistuksen alkavan, jottei itse tarvinnut tuijotella monitoria.)

t. 17

Vierailija
18/27 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul tuli hyvä olo ;) ekassa synnytyksessä sillä ei ollu mitään vaikutusta, mutta tokassa tiettyyn pisteeseen asti auttoi, mahtava kaasu!

Vierailija
19/27 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle ainakaan tullut pahaa oloa siitä. Ja mulla on sentään 5 litran keuhkot ja täysillä vetelin sitä aina kun supistus oli päällä. Siitä tuli sellainen kevyt hiprakka, joka haihtui hyvin nopeasti sitten, kun piti taukoa. taittoi kärjen supistuskivulta oikein hyvin.  Tikkienompelussa siitä ei ollut apua. Siihen ei hittovie auttanut yhtään mikään.

Vierailija
20/27 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 22:49"]

Ei muuten ollut kaasun pitoisuudella mitään tekemistä pahoinvoinnin kanssa: Ekan synnytyksen pahoinvointivaiheessa pitoisuus oli vielä aika matala, mutta myöhemmin kai nostettiin niin korkealle kuin sai, mutta silloin ei enää aiheuttanut mitään pahoinvointia.

Ajoitus ilokaasun kanssa on myös tärkeää. Mulle toimi parhaiten, kun vedin sitä heti kun käyrällä näkyi supistuksen alku, vaikken sitä vielä itse tuntenut. Jos otti vasta kun itse tunsi supistuksen, kaasun teho vähän myöhästyi eikä ollut ollenkaan niin tehokas. (Mies siis ilmoitti mulle, kun näki supistuksen alkavan, jottei itse tarvinnut tuijotella monitoria.)

t. 17

[/quote]

Sama havainto. : ) Noin toimien ilokaasu pelitti tosi hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan