Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toholammin muistoajo

Vierailija
09.07.2014 |

Voi miten koskettavaa. :( Vedet nousi silmiin, niin hieno ele.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014070918475227_uu.shtml

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mulla on sellanen olo että hautajaisten jälkeen olis voinu tuollaset muistelot järkätä (jos nyt sillonkaan) ..tai ehkä oon vähän outo.

Vierailija
22/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei niille itsensä tappaville, masentuneille nuorille ole kukaan ikinä järjestänyt muistamistempauksia, eikä suitsuttavia uutisointeja? Ei ole vissiin tarpeeksi traagista sellainen....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yhtä pieneltä paikkakunnalta kotoisin ja siellä tosiaan lähes kaikki hengaa keskenään. Oli sitten ikää sen 14 tai 21 tai jopa 30.

Vierailija
24/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 22:23"]

Miksei niille itsensä tappaville, masentuneille nuorille ole kukaan ikinä järjestänyt muistamistempauksia, eikä suitsuttavia uutisointeja? Ei ole vissiin tarpeeksi traagista sellainen....

[/quote]

Se on vielä liian tabu, kun joku tappaa itsensä. Kuka edes uskaltaisi järjestää mitään, kun saisi vielä syyt niskoille, että "miksi et auttanut?! Miksi et tehnyt mitään??"

Vierailija
25/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 22:21"]

Numero 20 on siis kateellinen ja potee huonommuutta, kun ei ole itsellään harrastuksia. Aloita joku äläkä narise!

[/quote]

No minusta nyt vaan on outoa sanoa jonkun olevan hyvä ihminen sen perusteella, että hän harrastaa jotakin! Eihän se kerro ihmisen hyvyydestä yhtään mitään, ellei harrastus satu olemaan vaikkapa jonkin sortin hyväntekeväisyys.

Vierailija
26/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 22:21"]

Numero 20 on siis kateellinen ja potee huonommuutta, kun ei ole itsellään harrastuksia. Aloita joku äläkä narise!

[/quote]

No minusta nyt vaan on outoa sanoa jonkun olevan hyvä ihminen sen perusteella, että hän harrastaa jotakin! Eihän se kerro ihmisen hyvyydestä yhtään mitään, ellei harrastus satu olemaan vaikkapa jonkin sortin hyväntekeväisyys.

[/quote]

Ei kai kukaan niitä olekaan pelkän harrastusten perusteella hyviksi sanonut.

Vierailija
27/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noita urheiluharrastuksia on aiemmissa jutuissa korostettu, mutta eivät tainneet mitään huippu-urheilijoita olla kuitenkaan?

Aika paljon löytyy luurankoja uhrien kaapeista. Yksi oli koulukiusaaja rankimmasta päästä, yksi kiltti tyttö löytyi vodkapullo vierestään, seurakuntanuori ajoi mopolla kännissä ja löytyi kuolleena...en laita nimiä, koska nämä ihmiset eivät henkiin tule ja antaa omaisten olla nimien osalta rauhassa, vaikka joku varmaan näistä uhrin tunnistaakin helposti. 

Vierailija
28/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 tarkennus: aikaisempienkin erilaisten onnettomuuksien, kuolemantapausten ja henkirikosten uhreista on puhe. En missään nimessä tai tapauksessa hyväksy henkirikoksia, mutta halusin vain tuoda, että kuolleen mainetta aina siloitellaan. 

Vierailija
29/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuksen mukaan kun arvostetaan. Itse arvostan miten koulussa menestyy.  Heillä on myös harrastuksia- 15 v oli lukioon menossa, oli jo ostanut lukiokirjatkin.

Vierailija
30/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä noista sakko kaahauksesta aiemmin. Henki ollut silloinkin mennä hilkulla.

Vierailija
31/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yhtä pieneltä paikkakunnalta kotoisin ja siellä tosiaan lähes kaikki hengaa keskenään. Oli sitten ikää sen 14 tai 21 tai jopa 30.

[/quote]

Minä myös. Mutta kyllä meillä vähän kummasti katsottiin, jos aikuisikäinen vietti aikaansa lasten kanssa. Oli meitä kuitenkin n. 40/nuorta ikäluokka, joten suunnilleen oman ikäistä seuraa löytyi kaikille. 

Vierailija
32/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

chattaila muiden sinkkujen kanssa ilmaiseksi http://flaturl.com/OuSV

Vierailija
33/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 22:53"]Yhdellä noista sakko kaahauksesta aiemmin. Henki ollut silloinkin mennä hilkulla.

[/quote]

näitä kaahareita saa joka päivä pelätä työmatkallaan. Ei riitä sääli ja ymmärrys.

Vierailija
34/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaako ne yhtä lujaa ilman turvavöitä? Ja ei muuten hengaa normaalit kaksikymppiset yläkoululaisten kanssa pikkukaupungeissakaan, max 3 vuotta ikäeroa. Kukaan lukioikäinen ei hengaa kutosluokkalaisten kanssa jos ei ole vähän vajaa.

Vierailija
35/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 22:55"]

[/quote]

Minä myös. Mutta kyllä meillä vähän kummasti katsottiin, jos aikuisikäinen vietti aikaansa lasten kanssa. Oli meitä kuitenkin n. 40/nuorta ikäluokka, joten suunnilleen oman ikäistä seuraa löytyi kaikille. 

[/quote]

No meillä oli/on lähes kaiken ikäiset sekaisin eikä se todellakaan ole aina ihan hyvä. Vaikka suurin osa onkin ihan fiksua porukkaa. Ei esim. osta alaikäisille alkoholia. Mullakin oli nuorempana n. 10v vanhempi kaveri, mutta ei se ikinä hakenut mulle kaljaa.

Vierailija
36/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pojat olisivat käyttäneet turvavöitä niin ehkä suurin osa olisi selvinnyt. Nythän he olivat lennelleet ulos ikkunoista ja pitkin peltoa.

Vierailija
37/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 21:56"]

Oliko nää kaverit suuriakin kansallissankareita vai mitä tämä vouhotus oikein on?

[/quote]

Ajoiko ne teidän pihan poikki vai mikä siinä häiritsee? Hyvin paikallinen ajo ja tiedät siitä vain, koska iltapäivälehdissä tuollainen lisää myyntiä.

Vierailija
38/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 22:04"]

Jotenkin irvokasta järjestää joku autoletka liikenneonnettomuuden uhrien muistolle.........

[/quote]

Joo, ja vielä noin marttyyrinopeudella. Olis nyt nääkin painaneet talla pohjassa ja ilman turvavöitä, niin olis joku funktio tuollakin ollut. Noissa lehtikuvissa oli 3 bemaria, joten kiihdytysajoja saadaan nähdä kylillä vielä. Ja tämänkin stoorin jälkeen on tapahtunut jo pari melkein vastaavaa onnettomuutta ja ainakin yksi moottoripyöräilijä kuollut. Eihän tässä kohta ehdi, kuin kynttiläostoksille.

Vierailija
39/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 22:14"]

Miksi tuo Toholampi taivutetaan Toholammin joka mediassa? Oikeastihan se menisi Toholammen, mutta jos halutaan erottautua lampi-sanasta, niin sitten Toholampin. Vähän niin kuin Satu-nimi taipuu Satun eikä Sadun. Selittäkää minulle, miksi noin outo taivutus! Luulin jo, että paikkakunnan nimi on Toholammi. Kuka tuon taivutuksen on päättänyt ottaa käyttöön?

[/quote]

Täälläpäin puhutaan Lampista, mutta kun käytetään koko nimeä, jostain syystä taivutetaan tuolla tavalla. En tiedä onko se virhe, murre vai muu kieliopin omituisuus. Lähdetään Lampille päin, oletko Lampilta jne. mutta kun sanotaan lähdetään Toholammille, oletko Toholammilta.

Ja Satu nimen taivutuksen voit tarkistaa kotimaisten kielten keskuksen sivustolla:

http://kaino.kotus.fi/etunimientaivutus/index.php?s=tietue&id=361

Vierailija
40/44 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi selitys sille, miksi näinkin eri-ikäiset kaveeraavat: Näillä kulmilla piirit ovat pienet, ja käytännössä kaikki nuoret ainakin tietävät toisensa. Kun asutaan kilometrien päässä keskustasta, on tärkeää omata kortillinen kaveri, jos joskus mielii päästä kotoa ihmisten ilmoille. Ei siis mitenkään tavatonta.