Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten avaatte kahvipaketin? Minä keksin juuri uuden tavan:

Vierailija
06.07.2021 |

Avaan ylös etukärkeen reiän kuin se olisi maitolitra ja kaadan siitä suodatinpaperiin sitä kahvia. On toiminut siististi!

Jotenkin outoa repaleista repimistä ollut tähän asti, aina vähän eri tavalla.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa avata kahvipakettia ?D

Vierailija
2/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten varmistat, että tulee oikea määrä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö mittaa ollenkaan???

Vierailija
4/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö mittaa ollenkaan???

Niin monet vuodet keittänyt jo kahvia että oikean määrän näkee ihan mittamattakin.

Vierailija
5/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa avata kahvipakettia ?D

Hih hih

Vierailija
6/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti avaan. Nostan sen taitetun osan siitä päältä pysytyyn, otan molemmista yläreunoista kiinni ja vedän tasaisen rauhallisesti pussin auki. Ei repeile, vaan aukeaa siististi ja aina samalla tavalla. Kysy ap vaikka naapurilta, jos tulisi näyttämään sinulle kädestä pitäen, miten kahvipaketti avataan.

Vierailija
7/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen siirtynyt pikakahvin käyttöön. Helppoa ja siistiä, kun ei tarvitse pussien kanssa pelata.

Vierailija
8/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa, eikö sitä avatkaan voiveitsellä nirhaamalla kylkeen reikiä? Sitten varistellaan kahvi pöydälle ja siitä lapioidaan sopiva määrä keittimen pannun pohjalle. 

Vierailija
9/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalisti avaan. Nostan sen taitetun osan siitä päältä pysytyyn, otan molemmista yläreunoista kiinni ja vedän tasaisen rauhallisesti pussin auki. Ei repeile, vaan aukeaa siististi ja aina samalla tavalla. Kysy ap vaikka naapurilta, jos tulisi näyttämään sinulle kädestä pitäen, miten kahvipaketti avataan.

Mä teen myös noin. Sen jälkeen kaadan kahvin purkkiin ja käytän mittaa, kun otan sitä sieltä.

Vierailija
10/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen myös noin. Sen jälkeen kaadan kahvin purkkiin ja käytän mittaa, kun otan sitä sieltä.

Kahvia ei kannata kaataa pois alkuperäisestä pakkauksestaan, jos sitä ei käytetä kaikkea samana päivänä. Ilma pilaa kahvin.

Vierailija
11/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten varmistat, että tulee oikea määrä?

Olen kautta aikojen annostellut silmämääräisesti. ap

12/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän molemmilta puolilta auki, mutta se lidlin hieno Vilhelmiina on hankalampi revittävä.

Ja tästä tuli mieleen, että pienenä sain aina purra kahvipaketin rikki, ennenku se avattiin. Pitääkin ens kerralla kokeilla 😁

Vierailija
13/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ilmeisesti juo reilun kaupan kurakahvia, niissä paketti on niin tiukka tiiliskivi että sitä on mahdoton avata vain vetämällä.

Oma avausniksini on tökätä paketin päälle haarukalla reikä. Kun alipaine on vapautunut niin paketti aukeaa normaalisti.

Vierailija
14/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ilmeisesti juo reilun kaupan kurakahvia, niissä paketti on niin tiukka tiiliskivi että sitä on mahdoton avata vain vetämällä.

Oma avausniksini on tökätä paketin päälle haarukalla reikä. Kun alipaine on vapautunut niin paketti aukeaa normaalisti.

...eli sinäkin juot sitä samaa kurakahvia😜. Jos tökkiäkin pitää..

Kyllä mä saan laatukahvipakettini auki ihan normaalisti.

Vierailija
15/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut paketit ovat kyllä niin tiukasti kiinni, että pakko leikata saksilla päältä auki!

Vierailija
16/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin piti alkaa heti pätemään ja  A ja B luokan jakoon. Kysyin neuvoa aikanaan äidilleni tavallisen kahvin pakkaajilta, kun äiti ei heikoilla sormillaan saanut pekettia siististi auki. Ohje oli,  että pistää reiän paketin yläkulmaan, näin se aukeaa helpommin. 

Näin käy jokaisessa aloituksessa, mikä pätemisen tarve ihmisillä on? Tänne voi suoltaa olevansa vaikka keisari kadulla maatessaan. Olla huippuasiantuntija tässäkin vaikka ei ole yhtään kahvipakettia avannut, puhumattakaan ranskalaisesta. :D

Vierailija
17/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on näppärä sähköinen kahvipaketin avaaja. Maksoi vain 4995 euroa tarjouksessa. En riedä miten tulin toimeen ilman tuota tarviketta?

Vierailija
18/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö mittaa ollenkaan???

Niin monet vuodet keittänyt jo kahvia että oikean määrän näkee ihan mittamattakin.

Sitten mietitään, miksi se kahvi maistuu niin pahalle. (Sen lisäksi, että ostetaan sitä perinteistä vaaleaa Juhla Mokkaa tai Pirkan reilun kaupan kahvia...)

Vierailija
19/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin piti alkaa heti pätemään ja  A ja B luokan jakoon. Kysyin neuvoa aikanaan äidilleni tavallisen kahvin pakkaajilta, kun äiti ei heikoilla sormillaan saanut pekettia siististi auki. Ohje oli,  että pistää reiän paketin yläkulmaan, näin se aukeaa helpommin. 

Näin käy jokaisessa aloituksessa, mikä pätemisen tarve ihmisillä on? Tänne voi suoltaa olevansa vaikka keisari kadulla maatessaan. Olla huippuasiantuntija tässäkin vaikka ei ole yhtään kahvipakettia avannut, puhumattakaan ranskalaisesta. :D

Samaa mieltä. Täällä kun joku jakaa makaroonilaatikon ohjeen, niin alkaa tulla sellaisia väännöksiä ihmisten omista makaroonilaatikoista ettei mitään rajaa. Ja muutenkin älyttömiä menuita siitä millainen ruokalistan pitäisi olla. Välillä hymyilyttää lukea niitä ihmisten jakamia ohjeita.

Vierailija
20/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijaa, eikö sitä avatkaan voiveitsellä nirhaamalla kylkeen reikiä? Sitten varistellaan kahvi pöydälle ja siitä lapioidaan sopiva määrä keittimen pannun pohjalle. 

Minun mieheni tekisi varmaan juuri näin, jos joutuisi keittämään kahvia. Ilmankos hän juo pikakahvia, kun on yksin kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan