Kumpi on pahempi, avioitua vai tehdä lapsi väärän miehen kanssa?
Pohdiskelin otsikon kysymystä erään tyttöjen saunaillan jälkeen. Itse olen sitä mieltä että avioliitosta pääsee kyllä halutessaan pois ja lapsi on huomattavasti isompi ja vakavampi päätös. Eräs ystäväni taas sanoi, että lapsen hän voi tehdä kenen vain kanssa mutta avioon ei aio astua (edes pienen lapsen isänsä kanssa).
Kommentit (11)
No hassu kysymys sikäli, että kai nämä yleensä suunnitellaan tehtäväksi saman ihmisen kanssa? Mutta periaatteessa vastaan lapsi. Riippuu toki omistakin arvoista, mutta minulle ydinperhe on sen verran tärkeä tavoite, että minulla olisi paljon isompi kynnys lapsen perheen rikkomiseen kuin avioeroon. Mutta kuten sanoin, ei tarvitse valita kun on sekä vihkisormus että lapset kuten lähes kaikilla tutuillanikin.
Lapsen tekeminen on todellakin pahempi.
No onpas typerä ystävä. Ilmeisesti lapseton?
No ei se lapsi toiseen vanhempaan välttämättä kovin paljon yhdistä. Ja lapsessa voi olla paljon hyviä puolia, jotka korvaa hankalan toisen vanhemman huonot puolet.
Lapsi tietenkin.
En ole kuullut eksästä mitään vuosiin, enkä milloinkaan kuulekaan, ellei julkkikseksi heittäydy.
Lapsen kanssa tilanne olisi täysin toisin.
Ap:n kaveri ei vain ymmärrä avioliiton olemusta. Se on juridinen sopimus, joka kannattaa sopia sen kanssa, jonka kanssa tahtoo elämänsä viettää.
Minusta se on tosi outoa, kuinka joillekin ihmisille avioliitto on suuri peikko, mutta lapsi kyllä tehdään. Avioliitosta kyllä pääsee eroon, mutta et ihmisestä, jonka kanssa on yhteinen lapsi.
Minä olen naimisissa miehen kanssa, jolla on avoliitosta lapsia. Hän sanoi, ettei hänellä ollut mitään lapsia vastaan, mutta sitä naista vastaan oli. Häh? Kuka liittyykään meidän elämäämme nykyisin…?
Ehdottomasti tehdä lapsi/lapsia koska heidän kautta olet aina tekemisissä ex- puolison kanssa. Jos olet naimisissa, mutta ei lapsia, niin erotessa se oli siinä, sinun ei välttämättä koskaan tarvitse nähdä ex- puolisoa.
Lapsen myötä seuraa elämänikäinen vastuu toisesta. Väärä avioituminenkin on pahimmillaan vain omien vastuiden järjestelyä.
Erotessa aina helpompaa kun ei ole lapsia.
Lapsen tekeminen.
Avioero ilman lasta ei vaikuta juuri mitenkään loppuelämään. Lapsi sitoo sinut koko lapsen elämän ajaksi siihen ihmiseen, josta haluaisit eroon + tietysti vanhempien huonot välit vaikuttavat myös siihen lapseen.
Tehdä lapsi. Avioliitosta pääset eroamalla irti, ei tarvii olla tekemisissä enää ikinä. Lapsi puolestaan yhdistää teidät aina. AINA.