Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Redi tyhjenee

Vierailija
05.07.2021 |

Eipä tuo tainnut olla kovin onnistunut kokeilu, kuten täälläkin on monesti todettu.

"Kauppakeskus Redin tyhjyyttään ammottavat liiketilat Helsingin Kalasatamassa ovat herättäneet ihmetystä sosiaalisessa mediassa. Useampi liikeyritys, kuten Telia kauppa, Life-myymälä, ja ravintolat Chalupa ja Amore Mio ovat vastikään lopettaneet toimintansa.

Liiketilat ovat jääneet tyhjäksi.

Syyskuussa 2018 avattu Redi on ollut toisinaan vaikeuksissa asiakkaiden haalimisen kanssa. Liiketilojen käyttöaste, eli käytössä olevan liiketilan prosenttiosuus, on Redissä nyt 85 prosenttia. Luku on pudonnut koronaa edeltävästä ajasta runsaat kolme prosenttia.

Nykyiset tyhjät liiketilat selittyvät osin vuokrasopimuskausien päättymisellä. Kauppakeskus teki aloittaessaan vuonna 2018 useita kolmen vuoden sopimuksia, jotka purkautuvat nyt."

https://yle.fi/uutiset/3-12009428

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Triplassakin on hiton vaikeaa liikkua kerrosten välillä tiettyyn suuntaan.

Olen monet kerrat kiroillut matkatavaroiden kanssa kun olen sukeltanut keskukseen sisään päätyovesta, ajatuksena hieman ikkunashoppailla.

Sen sijaan, ettå löydät rautatieasemakerrokseen - päädyt johonkin Workery Westiin tai Chillaustasolle, jos et mene jonkun tietyn kulman takana olevista rullaportaista.

Vierailija
22/43 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aloituksessa mainitut yritykset on kaikki sellaisia, joiden liikevaihtoa korona on syönyt.

Kaiken saa netistä, ne liittymät ja puhelimet, sekä luontaistuotteet , ja ravintolat on myös kontallaan koronan takia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kävin, ja olen vieläkin täällä. En vain löydä ulos.

BB loppui jo.

Vierailija
24/43 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Triplassakin on hiton vaikeaa liikkua kerrosten välillä tiettyyn suuntaan.

Olen monet kerrat kiroillut matkatavaroiden kanssa kun olen sukeltanut keskukseen sisään päätyovesta, ajatuksena hieman ikkunashoppailla.

Sen sijaan, ettå löydät rautatieasemakerrokseen - päädyt johonkin Workery Westiin tai Chillaustasolle, jos et mene jonkun tietyn kulman takana olevista rullaportaista.

Yritäpä löytää kauppakeskuksen puolelta hissit joilla pääsee junalaitureille ja millä hissillä pääsee millekin laiturille ja mihin kerrokseen. Argh! Tosi sekavaa.

Vierailija
25/43 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Redi on kuin kulkisi pienen idyllisen kylän katuja ylös ja alas, todella viehättävä paikka. En pidä hallimaisista kauppakeskuksista.

Luo ehkä kodikasta tunnelmaa, jos tulee muuttotappioalueelta, jossa hiljennyt kylänraitti ja laudat eessä ovien on tuttu näky.

Vierailija
26/43 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BB:n takia joskus välttelin Rediä koska en halunnut törmätä niihin asiakkaita haastatteleviin bb-hörhöihin.

Vierailija
27/43 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Redi on kuin kulkisi pienen idyllisen kylän katuja ylös ja alas, todella viehättävä paikka. En pidä hallimaisista kauppakeskuksista.

Luo ehkä kodikasta tunnelmaa, jos tulee muuttotappioalueelta, jossa hiljennyt kylänraitti ja laudat eessä ovien on tuttu näky.

Ei vaan, voi mennä Rediin jonkin Kreikan tai muun etelänmatkan sijasta ja tehdä shoppailut siellä. Paljon mukavampaa.

Vierailija
28/43 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan selkeä se minusta oli. En edes meinannut eksyä. Ihmettelen kyllä valittajia. Pidän isoa omenaa sekavampana.

Olen asioinut siellä noin puolken tusinaa kertaa, ja vieläkin joudun pysähtelemään lukemaan karttoja, jotta löydän ne pari samaa liikettä, joihin yleensä suuntaan.

Ilmainen vinkki pyörittäjille:

- lattiaan isot eriväriset linjat, sairaaloista tuttuun tapaan. Sitten ehkä oppii muistamaan, että vihreän linjan varrelta löytyy XXL. ja oranssi on pääovelta metroille jne.

- ne hissit, joilla pääsee oikeasti kaikkiin kerrokseen, jotenkin paremmin erottuviksi niistä, joilla on suppeat yhteydet

Vierailija
29/43 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs rakensivat sellaisen labyrintin. Ei jaksa shoppailla kun aika menee sekavaan sompailuun. Ja vielä painavat ostokset käsissä. Mielummin Forum, Kamppi, Aleksanterinkatu poikkikatuineen tai Tripla. Pidemmältä löytyy sello ja jumbo. Redi on surkea.

On siellä viitoitusta ja pohjapiirroksia näkyvillä ihan hyvin. Sääli vaan että ei ole kovin montaa itseä kiinnostavaa liikettä tai palvelua miksi sinne menisi.

Lidl on hyvä ja  K-market mutta muuten en ole käynyt kuin Carlsonissa ja Weekdayssa pari kertaa. Prisma olisi hyvä vetovoimatekijä mutta sitä tuskin tulee joten pitää mennä Triplaan vaikka asun aika lähellä Rediä.

Vierailija
30/43 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan selkeä se minusta oli. En edes meinannut eksyä. Ihmettelen kyllä valittajia. Pidän isoa omenaa sekavampana.

Olen asioinut siellä noin puolken tusinaa kertaa, ja vieläkin joudun pysähtelemään lukemaan karttoja, jotta löydän ne pari samaa liikettä, joihin yleensä suuntaan.

Ilmainen vinkki pyörittäjille:

- lattiaan isot eriväriset linjat, sairaaloista tuttuun tapaan. Sitten ehkä oppii muistamaan, että vihreän linjan varrelta löytyy XXL. ja oranssi on pääovelta metroille jne.

- ne hissit, joilla pääsee oikeasti kaikkiin kerrokseen, jotenkin paremmin erottuviksi niistä, joilla on suppeat yhteydet

Halusin viikko pari sitten mennä viherkannelle ja oli kyllä vaikeaa. Yksi viidestä hissistä menee sinne (ulkokautta pääsee myös) mutta hyvä että asia selvisi.

Vierailija
31/43 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asuisin lähempänä Rediä, kävisin siellä, se on paljon mukavampi paikka kuin esim. Tripla joka on tosi sekava ja jossa on huonot opastukset. Redi on paljon selkeämpi muotonsakin puolesta ja mukava siksikin koska ei ole niin aukiomainen, siellä on kahviloissakin ns. kodikkaampi tunnelma siksi.

Redi on mahtava paikka, sääli jos sen käy huonosti.

Päinvastoin. Redi on loputonta kellaria eikä siellä osaa suunnistaa. Esimerkiksi todella vaikea löytää sieltä terveysasemalle.

Triplassa sentään näkee päivänvaloakin.  Redissä ei ole yhtään kunnon ravintolaa eikä kahvilaa. Pubikin karsea räkälä.

Vierailija
32/43 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko käyneet Redissä kampaajalla/parturissa? Kai sellaisetkin palvelut löytyvät?

Vierailija
33/43 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan kauppakeskukset olleet jo monta vuotta tukalassa tilanteessa kun verkkokauppa on vienyt asiakkaat. Totta puhuakseni, en mene itsekään kauppakeskuksiin kuin pakon edessä. Vaatteet on pakko ostaa kivijalasta kun haluan kerralla sopivan kokoisen ja tuntuisen vaatteen. Kosmetiikkaa haen kosmetiikkakaupoista, mikäli tarvitsen neuvoa myyjältä.

Vierailija
34/43 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juoksen puolimaratoneja mutta esim Tripla on perhanan raskas shoppailuun. En kuitenkaan viitsi juoksutossuja laittaa shoppailureissuun. Oma suosikki on Kamppi. Redi ei ole sopivassa paikassa.

Vierailija
35/43 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko käyneet Redissä kampaajalla/parturissa? Kai sellaisetkin palvelut löytyvät?

Olen.

Vierailija
36/43 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen.

Ja palvelu oli hyvää? Suositteletko?

Vierailija
37/43 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No shit Sherlock! Kuka olis uskonu ettei ostoskeskukset kannata kun netin kautta saa tilattua tavarat kotiin halvemmalla hinnalla 👍

Vierailija
38/43 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandemiasairaalaksi, tai vastaanottokeskukseksi vaan.

Vierailija
39/43 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä oli (tai voi olla vieläkin, en ole käynyt lähes vuoteen) se juustoputiikkikin joka myi pelkkiä juustotuotteita.

Kertaakaan en nähnyt yhtään asiakasta siinä kun ohi kuljin. Ei vaikuttanut kultakaivokselta...

Eivät tainneet tahkota (🤣) rahaa juustotahkoja myymällä.

Vierailija
40/43 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin Redin sokkelot kuin Jumbon kaltainen iso halli, jossa ei oo minkäänlaista viihtyvyyttä.