Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa... Olen muuttamassa erääseen kaupunkiin ja nyt

Vierailija
05.07.2021 |

sain selville että ihminen, johon en välitä törmäillä ehkä asuu siellä myös. Tätä ei ole nyt vielä vahvistettu. Saan toki asian selville vaikka osoitetiedustelusta jos haluan.
Asia on niin, että olin ajatellut tätä uutta kaupunkia vähän kuin uutena alkuna. Jos tämä tyyppi tuntee jo kaikki keneen siellä voi tutustua (suht pieni paikkakunta) ja häneen voi törmätä missä vaan koska vaan, niin pitäiskö mun miettiä uudelleen, että olisiko joku toinen paikka sittenkin parempi? Mikään pakko, esim työn takia mun ei ole mennä juuri tuohon paikkaan. Nyt vaan pitkän pohdinnan päätöksenä tulin siihen tulokseen, että tämä kaupunki olisi hyvä, mutta nyt tuli tällainen juttu eteen. Pitäisikö muuttaa vaan suoraan ja lakata uhraamasta yhtään ajatusta asialle? Vai pitäisikö selvittää ensin ja miettiä sitten?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulepas ap. Muuta Tampereelle. Täällä saa olla vapaasti ja paikkoja minne mennä on monia.

Vierailija
22/35 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulepas ap. Muuta Tampereelle. Täällä saa olla vapaasti ja paikkoja minne mennä on monia.

Ei se käy kun se ihminen ei ole siellä. Eikö ole aika selvää että aloittajalla on siihen ihmiseen jokin fiksaatio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin olet korttisi pelannut elämässäsi, kun elämä on sietämätöntä nykyisellä paikkakunnallasi, ja vihamiehiä löytyy myös potentiaalisista muuttokohteista. Pitäisikö miettiä omaa sosiaalista käyttäytymistänsä??

Sinua vaan ärsyttää, että en tarjoillut viihdettä avaamalla asiaa enemmän ja yrität nyt provosoida siihen. Kannattaa alkaa vaikka seuraamaan jotain sarjaa, jos omasta elämästä puuttuu jännitystä. Ap

Aloituksesi ei herätä minussa minkäänlaisia tunteita, enkä koe, että se toisi elämääni jännitystä. Sinun pitäisi sen sijaan oppia sosiaalisissa suhteissasi maltillisempiin tunteisiin ja jännitykseen.

Vierailija
24/35 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut tuollainen tilanne. Voit välttää luultavasti hyvin sitä ihmistä. Juu aina osoitetietoa ei löydy, josta voisi katsoa mitä paikkaa Välttää enemmän. Tai sitten jää nykyiseen paikkaan vielä, jos ei löydy muuta paikkakuntaa – tai jos on jo tiedossa joku muu vaihtoehto. Kaikissa paikoissa hyvät ja huonot puolet (kannattaa miettiä ne muutkin puolet), monilla paikkakunnilla on vaikea karttarakenne jalan liikkuvalle, ellei ole autoa. 

Vierailija
25/35 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita ensin osoitetiedusteluun. Jos välteltävä ihminen asuu siellä, niin päätä muutosta sen mukaan mikä sinulle on uudella paikkakunnalla tärkeintä. 

Pitää uskaltaa joo. Kai siitä selviän jos - jos edes - suunnitelmat mutkistuu ja saan ainakin helpotuksen tähän epäilyyn. Ap

Vierailija
26/35 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampere on muuten ihan ok, mutta se on nolo tuppukylä, joka on intersektionaalisten feministien vallassa. Hyi!

Vierailija
27/35 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muttaa eri paikkaan, lähes sama juttu minulla. Olin poissa "suuresta" kaupungista 6 vuoden ajan, lähes heti kun palasin samaan kaupunkiin eri alueelle siti tuli täysin samat naamat vastaan heti kävellessä, myös ne joihin en halunnut törmätä ja tulivat oikeen irvailemaan kun näkivät minun palanneen. Suomen kaupungit on pieniä ja keskuskadut myös pieniä, pakosti törmää aina jossain johonkin tuttuun tai inhokkin. Sitten toisessa kaupungissa törmäsin aivan hirveään ihmiseen, toisen kerran kun menin samassa kaupungissa yhteen liikkeeseen siellä oli sen hirveän ihmisen sukulainen työssä, sain asian selville fb kautta. Nyt haluan taas uudelle alueelle uusien ihmisten pariin, ellei tosiaan tule taas joku kumminkaima tai exän ystävä taas vastaan! toivottavasti ei. Otin myös selvää missä työssä on yksi mies josta en pidä, en hakeudu niille alueille etenkään. Vaikeaahan se on kun aina jossain on joku josta ei pidä, mutta näistä pari ihmistä ovat aidosti aivan kamalia ja osa myös vaarallisia, siksi en halua lähialueille heidän kanssaan. Ja kamalalla en tarkoita sitä ettei tule toimeen/pidä samoista asioista, vaan taroitan oikeasti arvaamattomia, äkkipikaisia, vaarallisia, kyttääviä.

Vierailija
28/35 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampere on muuten ihan ok, mutta se on nolo tuppukylä, joka on intersektionaalisten feministien vallassa. Hyi!

No enpä ole kyllä törmännyt yhteenkään. Eiköhän ne kaikki hakeudu Helsinkiin.

Vierailija
29/35 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rekisteröinyt osoitetta edes kun otin väliaikaisen asunnon, mutta kun saavuin pikaisesti samaan kaupunkin heti kaduilla oli samat naamat vastassa, kaduin heti samantien muuttoa ja toivoin olevani jossain muualla. Nyt ajattelen kun korona-aika on ohi voin toivottavasti jälleen lähteä. Inhottaa myös juorujen levittely, yhdellä entisellä ystävällä tapana levitellä valheita että tyylin "mies heitti pihalle" jne. Tosiasiassa hänen miehensä muutti ja löysi uuden, minä en seurustele. En mielellän asu samassa paikassa joka täynnä p*skaa. Voihan se olla että sama käy muuallakin, mutta toistaiseksi muualla ei ole kohdeltu samoin tavoin.

Vierailija
30/35 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereessa on monia hyviä puolia, se on totta. Se ei kumminkaan ole oikein kaupunki, jossa haluaisin asua, vaikka en mitenkään inhoakaan. Käyminen kerran vuodessa, parissa riittää Tamperetta Ap

Vierailija
31/35 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tavallaan ap:ta. Olen myös sellainen, että jos en halua joskus enää nähdä jotain ihmistä, olen valmis ihmeisiin pitääkseni tyypin pois näkökentästä :D

Vierailija
32/35 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muttaa eri paikkaan, lähes sama juttu minulla. Olin poissa "suuresta" kaupungista 6 vuoden ajan, lähes heti kun palasin samaan kaupunkiin eri alueelle siti tuli täysin samat naamat vastaan heti kävellessä, myös ne joihin en halunnut törmätä ja tulivat oikeen irvailemaan kun näkivät minun palanneen. Suomen kaupungit on pieniä ja keskuskadut myös pieniä, pakosti törmää aina jossain johonkin tuttuun tai inhokkin. Sitten toisessa kaupungissa törmäsin aivan hirveään ihmiseen, toisen kerran kun menin samassa kaupungissa yhteen liikkeeseen siellä oli sen hirveän ihmisen sukulainen työssä, sain asian selville fb kautta. Nyt haluan taas uudelle alueelle uusien ihmisten pariin, ellei tosiaan tule taas joku kumminkaima tai exän ystävä taas vastaan! toivottavasti ei. Otin myös selvää missä työssä on yksi mies josta en pidä, en hakeudu niille alueille etenkään. Vaikeaahan se on kun aina jossain on joku josta ei pidä, mutta näistä pari ihmistä ovat aidosti aivan kamalia ja osa myös vaarallisia, siksi en halua lähialueille heidän kanssaan. Ja kamalalla en tarkoita sitä ettei tule toimeen/pidä samoista asioista, vaan taroitan oikeasti arvaamattomia, äkkipikaisia, vaarallisia, kyttääviä.

Ymmärrän täysin. Kyllä se olisi plussaa, jos asuinpaikkakunnalla asuisi enimmäkseen positiivisia mielleyhtymiä herättäviä ja neutraaleja ihmisiä, eikä sellaisia joihin törmääminen olisi ikävä asia. Ja Suomessa tosiaan suurin osa kaupungeista on tosi pieniä. Ap

Vierailija
33/35 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ihan täysin, ap. On muutama ihminen joita en todellakaan halua nähdä enää ikinä.

Ota selvää asuuko se ihminen siellä. En muuttaisi samaan kaupunkiin jonkun entisen painajaisen kanssa.

Vierailija
34/35 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tavallaan ap:ta. Olen myös sellainen, että jos en halua joskus enää nähdä jotain ihmistä, olen valmis ihmeisiin pitääkseni tyypin pois näkökentästä :D

Siis todellakin harmittaa, jos sellainen jonka elämästä olen sitoutunut pysymään kaukana on valloittanut ekana paikan, jota olin muuten suunnitellut itselleni! Kun niitä ihmisiä joihin ei halua törmätä on vain pari koko maailmassa. Ap

Vierailija
35/35 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvistä vastauksista ja tuesta ja hyvää yötä nyt kaikille! Ap