Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelko ihosyövästä

Vierailija
05.07.2021 |

Mitä pitäisi tehdä, kun ihossa on lukuisia epäilyttäviä luomia. Ovat mustia ja epäsymmetrisiä, erikoisissa paikoissa. Lääkärit pistävät ”seurailemaan” enkä saa öitä nukutuksi. Nyt otettiin pari pois, mutta huoli jäi vielä jäljelle jääneistä. Ja mitä sitten jos noista ei mitään löydy. En saa tätä mielestäni :( En siis aiemmin edes tiennyt miltä vaarallinen luomi näyttää, ja nyt kun eräs kaverini huomautti yhdestä luomesta niin olen ymmärtänyt että n. 1/4 luomistani ovat riskiluomia. Ja minulla on niitä n 80. Kiva sitten myös kun koko iho on täynnä arpia. Toivoton olo

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luota lääkäriin. Jos on varaa, käy näytillä kerran kuussa ja kysy selkeästi millaisessa tilanteessa sinun tulee huolestua luomista.

Vierailija
2/11 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mustat pois heti! Maksoi mitä maksoi, yksityisellä ottavat pois, kun maksat itse.

Itsellä oli viisi mustaa pientä luomea, ihan symmetrisiäkin. Käskettiin seurata. Joopa joo.

Nyt halusin ne kaikki pois, sillä lähisukulaisella todettiin melanooma. Lääkäri vielä leikatessaan sanoi, että tuskinpa näissä on mitään, mutta nämä mustat pienet ovat petollisia siksi, että ne eivät välttämättä edes muutu silmin nähden, vaan melanooma jo muhii niissä. Ja että nämä menevät rutiinisti patologille.

Ja niinpä siinä yhdessä mustassa pienessä (noin nuppineulan pään kokoisessa) oli melanooma, pinnallinen, ei ollut ehtinyt levitä vielä mihinkään.

Tuo lääkäri, joka leikkasi ne mustat pois, sanoi, että mustat tai lähes mustat aina heti pois, niitä ei kannata jäädä ikinä seurailemaan juuri sen takia, että ovat arvaamattomia.

Itsekin olen vasta nelikymppinen, enkä ole ikinä ollut auringonottaja ja olen muutenkin hyvin vähäisesti suorassa auringonvalossa, olen sisätiloissa normaalia enemmän. Ja silti oli melanooma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite kävin Syöpäyhdistyksellä luomitarkastuksessa.

Vierailija
4/11 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jää seuraamaan, poistata kaikki epäilyttävät.

Mene yksityiselle ihotautilääkärille.

Vierailija
5/11 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

upppp

Vierailija
6/11 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Vierailija
7/11 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Vierailija
8/11 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pupupp

Vierailija
9/11 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko ap linjoilla?

Vierailija
10/11 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap??

Vierailija
11/11 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mustat pois heti! Maksoi mitä maksoi, yksityisellä ottavat pois, kun maksat itse.

Itsellä oli viisi mustaa pientä luomea, ihan symmetrisiäkin. Käskettiin seurata. Joopa joo.

Nyt halusin ne kaikki pois, sillä lähisukulaisella todettiin melanooma. Lääkäri vielä leikatessaan sanoi, että tuskinpa näissä on mitään, mutta nämä mustat pienet ovat petollisia siksi, että ne eivät välttämättä edes muutu silmin nähden, vaan melanooma jo muhii niissä. Ja että nämä menevät rutiinisti patologille.

Ja niinpä siinä yhdessä mustassa pienessä (noin nuppineulan pään kokoisessa) oli melanooma, pinnallinen, ei ollut ehtinyt levitä vielä mihinkään.

Tuo lääkäri, joka leikkasi ne mustat pois, sanoi, että mustat tai lähes mustat aina heti pois, niitä ei kannata jäädä ikinä seurailemaan juuri sen takia, että ovat arvaamattomia.

Itsekin olen vasta nelikymppinen, enkä ole ikinä ollut auringonottaja ja olen muutenkin hyvin vähäisesti suorassa auringonvalossa, olen sisätiloissa normaalia enemmän. Ja silti oli melanooma.

Huh, onneksi oli pinnallinen! Musta väri on vaarallinen on siis hyvä nyrkkisääntö. Ja lähisukulaisen melanoomahan on siis riskitekijä myös.