En suostu jättämään 17-vuotiasta tytärtäni yksin kotiin.
Hän ei ole tähän päivään mennessä ollut koskaan yksin pitkää aikaa. Muutamaksi tunniksi voin tytön jättää, mutta jos olemme mieheni kanssa poissa esim. koko päivän, oma äitini tulee lapsenvahdiksi. Mielestäni ei ole tarpeellista jättää noin pientä vielä selviämään omin päin. Enkä aio hylätä lastani vielä moniin vuosiin.
Kommentit (13)
Hyvä! Juuri noin toimii vastuullinen vanhempi. Itsehän jouduin muuttamaan omaan kotiin jo 16v - ja mitä minusta tulikaan... Jouduin ihan itse pesemään pyykit, siivoamaan, tekemään ruokaa ja opiskelemaan sekä hoitamaan omat raha-asiani. Oli ihan kauhea kokemus. Onneksi sittemmin löysin miehen, joka pitää minua silmällä ja huolehtii. Itsenäisyys ja vastuullisuus ja luottamus - ei sitten niin yhtään ala-ikäisten asioita! Nih! ;)
en minäkään jätä läheisiäni yksin pitkäksi aikaa
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 13:10"]
Hyvä! Juuri noin toimii vastuullinen vanhempi. Itsehän jouduin muuttamaan omaan kotiin jo 16v - ja mitä minusta tulikaan... Jouduin ihan itse pesemään pyykit, siivoamaan, tekemään ruokaa ja opiskelemaan sekä hoitamaan omat raha-asiani. Oli ihan kauhea kokemus. Onneksi sittemmin löysin miehen, joka pitää minua silmällä ja huolehtii. Itsenäisyys ja vastuullisuus ja luottamus - ei sitten niin yhtään ala-ikäisten asioita! Nih! ;)
[/quote]
Onko sinulle jäänyt traumoja? Vai oliko kaikki hyvin, et pelännyt tai tuntenut oloasi yksinäiseksi ja hylätyksi?
Tarvitseeko ap lapsenvahtia? Täällä olisi reilu 35v mies, suosituksia voit kysyä vaikka vaimolta.
Ite muutin omilleni kun olin 15. eli yhdeksän vuotta sitten.. mutta jokainen tyylillään...
Voi sua ikis. Minkälaista sun elämäsi oikein on? Roikut päivät pitkät av:lla tehtaillen näitä samanlaisia ketjua. Etkö sä oikeasti saisi apua jostain?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 13:23"]
Ite muutin omilleni kun olin 15. eli yhdeksän vuotta sitten.. mutta jokainen tyylillään...
[/quote]
mistä sait rahaa vuokraan ja ruokaan ym muut laskut?
Tyttös vissiin arvostaa kui paljon luotat häneen.
Hah näin 16 vuotiaana kotoa pois muuttaneena laittaa hymyilyttämään. Tosin, kävin viikonloppuisi äitini luona pesettämässä pyykkini ;)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 13:10"]
[/quote]
Onko sinulle jäänyt traumoja? Vai oliko kaikki hyvin, et pelännyt tai tuntenut oloasi yksinäiseksi ja hylätyksi?
[/quote]Oli kuules todella traumaattista huomata siinä parikymppisenä opiskelijana, että osaa ja hallitsee sellaisia taitoja, joita muut sen ikäiset vasta opettelivat - sitä raha-asioiden hallintaa ja ruoan laittoa esim. Olin todella 'down' kun mietin, et mulla ei oo tässä elämässä enää mitään 'haasteita' ja tunsin olevani niin ulkopuolinen niissä keskusteluissa, joissa pohdittiin makaronin keittämisen ongelmia ja opintotuen riittämättömyyttä... :'D