Bare minimum
"Miksi oikein palvomme miehiä, kun he tekevät asioita, joiden voi odottaa hoituvan aivan keneltä tahansa rippikoulukelpoiselta?"
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000008092595.html
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nykyään ei voi olettaa mitään. Olen tapaillut mm. naista, joka ei osannut muuta kuin lämmittää eineksiä mikrossa. Tai olisi varmaan osannut, jos olisi halunnut opetella laittamaan ruokaa, mutta hän söi mieluummin työpaikkaruokalassa päivän pääaterian.
Oisko tollanen ollu susta normaalimpaa sinkkumiehelle?
Tilastollisesti todennäköisempää. Joka tapauksessa elämäntyylillisesti kohtalaisen suuri erottava tekijä, kun toinen syö vain kotiruokaa ja toinen on tyytyväinen laitosruokaan.
Ehdottomasti kaikkia kehuja kannattaa oikein säännöstellä ja erityisesti parisuhteessa niin silloin kaikki voivat mahdollisimman hyvin... vai?
Mun mies kehuu usein päivän päätteeksi, että tosi hienosti selvisit tästä päivästä. On ollut vähän rankkoja aikoja. Vaikka päivästä selviäminen on varmaan bare minimum...
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti kaikkia kehuja kannattaa oikein säännöstellä ja erityisesti parisuhteessa niin silloin kaikki voivat mahdollisimman hyvin... vai?
Mun mies kehuu usein päivän päätteeksi, että tosi hienosti selvisit tästä päivästä. On ollut vähän rankkoja aikoja. Vaikka päivästä selviäminen on varmaan bare minimum...
Ei kai se pointti ollut mikään kehujen panttaaminen vaan se, että onko mies erinomainen mies sen takia että tekee normaaleja kotitöitä jotka hänelle kuuluukin vai onko se sillon ihan normaali mies. Monesti naiseen ja mieheen pätee eri standardit. Ollakseen hyvä äiti täytyy tehdä paljon enemmän kuin ollakseen hyvä isä. Nainen ei sano tinderprofiilissa että pysyy kauha ja imuri kädessä, koska oletus on että tottakai pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Epätyypilliset miesmäiset naiset eivät koskaan tule tajuamaan, että perusnaisellisille naisille on ihan luontaista toteuttaa naisellista rooliaan ja että he oikeasti myös nauttivat sellaisesta.
Ja toisekseen: kukaan ei pakota sinua mihinkään sellaiseen rooliin, josta et pidä. Lopettakaa siis tuo paskapropaganda ja olemattomista asioista vinkuminen.
Sanoo mies joka haluaa itelleen sellaisen passaavan hössöttäjänaisen sillä ei osaa itse edes ruokaa laittaa. Toteuta sinä vain luontaista miehistä rooliasi yksin kotona sohvalla ja lopeta se vinkuminen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö miehiä ärsytä, että heihinhän tässä suhtaudutaan kuin lapsiin? Suitsuttamalla jotain aivan normaalin aikuisen käytöstä. Onko miesten standardit oman itsensä suhteen näin matalalla?
Taitavat olla. Itsekin olen miettinyt että miten heillä ei ns. ota ylpeyden päälle se että on itse niin avuton ja muutkin vielä odottavat että on lapsen tasolla monissa asioissa. Mutta uskottelevat kai itselleen että voivat olla ylpeitä siitä että "laittavat" naiset palvelemaan itseään? Luulevat että tämä tarkoittaa sitä että he ovat jossain hierarkiassa naisia ylempänä ja heillä on enemmän päätösvaltaa asioihin? Ja tämä ylemmyydentunne on heille kaikista tärkeintä, joten heitä ei haittaa olla avuton sen seurauksena. Kieroutunutta ajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu et toi juttu herkästi ymmärretään niin, ettei toista sais kehua ruoanlaitosta tai siitä ei sais ilahtua. Vaik kyse on just erilaisista standardeista. Mut vaikea sanoa millä ne murtaa. Mun äiti valitti mulle että miesparka joutuu pesee pyykkiä kun mä olin loppuraskaana ja ihan järkyttävän kipee. Mun äiti on koko elämänsä jauhanut tasa-arvosta ja feminismistä ja rintsikat rovioon niin, mutta sitten oli kuitenkin pöyristynyt et mies joutu pesemään pyykkiä. Ja oikeastaan ärsyttää kirjoittaa näin, koska tässähän mä selittelen itsekin että mies joutui pesee pyykkiä KOSKA mä olin loppuraskaana ja kipeä. Kyllä miehen nyt vaan pitäis joutua pesemään pyykkiä vaikka mä olisin täysissä ruumiin ja sielun voimissa. Jessus.
Munkin äiti ja anoppi molemmat valittaa tästä. Ja siitä jos mies joutuu työpäivän jälkeen imuroimaan tai oikeastaan tekemään yhtään mitään. Ihan niinkuin se imurointi tai pyykinpesu olis mulle joku palkinto ja nautinto työpäivän jälkeen sen enempää.
Mutta kun se miehen työ on aina niin paljon raskaampaa ja arvokkaampaa...kuulemma.
Ukko-Nooa Ukko-Nooa, oli kunnon mies. Kun hän meni saunaan, laittoi laukun naulaan.
Se oli vähintä mitä hän saattoi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö miehiä ärsytä, että heihinhän tässä suhtaudutaan kuin lapsiin? Suitsuttamalla jotain aivan normaalin aikuisen käytöstä. Onko miesten standardit oman itsensä suhteen näin matalalla?
Taitavat olla. Itsekin olen miettinyt että miten heillä ei ns. ota ylpeyden päälle se että on itse niin avuton ja muutkin vielä odottavat että on lapsen tasolla monissa asioissa. Mutta uskottelevat kai itselleen että voivat olla ylpeitä siitä että "laittavat" naiset palvelemaan itseään? Luulevat että tämä tarkoittaa sitä että he ovat jossain hierarkiassa naisia ylempänä ja heillä on enemmän päätösvaltaa asioihin? Ja tämä ylemmyydentunne on heille kaikista tärkeintä, joten heitä ei haittaa olla avuton sen seurauksena. Kieroutunutta ajattelua.
Ei niillä tunnu olevan yhtään ylpeyttä. Ei haittaa olla iso vauva. Naisia ärsyttää jos pidetään tyhmänä tai toistaitoisena sukupuolen takia mutta miehiä ei tunnu haittaavan että heidän osaamistason pystyy täyttämään jokainen 5 vuotias tyttölapsi.
Olkoon yksin jos ei kelpaa bare minimumit.
No kyllähän naistakin ylistetään maista taivaisiin jos sattuu saamaan kannattavan mehubaarin pystyyn.
Tai jos nainen päätyy vahingossa pääministeriksi kun tehtävään valittu mies on sössinyt asiansa ja joutuu eroamaan.
Ei vastaavaa ylistystä saa mies, joka menee katsomaan tyhjää peltoa ja päättää rakentaa siihen sellutehtaan. Ei "kukaan" edes tiedä miehen nimeä joka on perustanut Suomen edellisen sellutehtaan. Eipä paljoa Iltalehdet ja Seiskat kirjoittele. Vaikka siihen verrattuna joku mehubaari on aika sekundäärinen saavutus.
Tai mies joka on aloittanut orpona 5-vuotiaana viidakkosissien lippaiden täyttäjänä ja nerokkuudella ja taistelunhalulla kohoaa kokonaisen uuden valtion vallankumousjohtajaksi.
Miehillä ja naisilla on erilaiset roolit ja taustat historiallisesti. Siksi joissain asioissa toinen sukupuoli saa tunnustusta huomattavasti toista helpommalla.
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän naistakin ylistetään maista taivaisiin jos sattuu saamaan kannattavan mehubaarin pystyyn.
Tai jos nainen päätyy vahingossa pääministeriksi kun tehtävään valittu mies on sössinyt asiansa ja joutuu eroamaan.
Ei vastaavaa ylistystä saa mies, joka menee katsomaan tyhjää peltoa ja päättää rakentaa siihen sellutehtaan. Ei "kukaan" edes tiedä miehen nimeä joka on perustanut Suomen edellisen sellutehtaan. Eipä paljoa Iltalehdet ja Seiskat kirjoittele. Vaikka siihen verrattuna joku mehubaari on aika sekundäärinen saavutus.
Tai mies joka on aloittanut orpona 5-vuotiaana viidakkosissien lippaiden täyttäjänä ja nerokkuudella ja taistelunhalulla kohoaa kokonaisen uuden valtion vallankumousjohtajaksi.
Miehillä ja naisilla on erilaiset roolit ja taustat historiallisesti. Siksi joissain asioissa toinen sukupuoli saa tunnustusta huomattavasti toista helpommalla.
En kyllä ole törmännyt yhteenkään tapaukseen missä naisia ylistettäisiin maasta taivaisiin ilman syytä, ainakaan enemmän kuin miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He ei vertaa itseään naisiin vaan muihin miehiin. Ja aika usein tällaseen "muutkaan miehet" nimiseen mielikuvitusporukkaan. Jota parempia he siis aina ovat itse.
Bare minimum is to be a Mg Tower man.
Next step after minimum is to be a Mg Tower Bw Baw man.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu et toi juttu herkästi ymmärretään niin, ettei toista sais kehua ruoanlaitosta tai siitä ei sais ilahtua. Vaik kyse on just erilaisista standardeista. Mut vaikea sanoa millä ne murtaa. Mun äiti valitti mulle että miesparka joutuu pesee pyykkiä kun mä olin loppuraskaana ja ihan järkyttävän kipee. Mun äiti on koko elämänsä jauhanut tasa-arvosta ja feminismistä ja rintsikat rovioon niin, mutta sitten oli kuitenkin pöyristynyt et mies joutu pesemään pyykkiä. Ja oikeastaan ärsyttää kirjoittaa näin, koska tässähän mä selittelen itsekin että mies joutui pesee pyykkiä KOSKA mä olin loppuraskaana ja kipeä. Kyllä miehen nyt vaan pitäis joutua pesemään pyykkiä vaikka mä olisin täysissä ruumiin ja sielun voimissa. Jessus.
Munkin äiti ja anoppi molemmat valittaa tästä. Ja siitä jos mies joutuu työpäivän jälkeen imuroimaan tai oikeastaan tekemään yhtään mitään. Ihan niinkuin se imurointi tai pyykinpesu olis mulle joku palkinto ja nautinto työpäivän jälkeen sen enempää.
Mutta kun se miehen työ on aina niin paljon raskaampaa ja arvokkaampaa...kuulemma.
Näinhän se tuntuu olevan. Vaikka mies olisi osa-aikainen kaupan kassa (kaikki kunnia kassoille kyllä) ja vaimo neurokirurgi, niin jotenkin se miehen 4h hyllytys on kaikin puolin raskaampi tehtävä kuin se vaimon 12h leikkaus. Että täytyyhän siinä nyt lepo priorisoida imuroinnin edelle.
Sama toimii myös toisinpäin. Nainen joka vaihtaa itse autoon renkaat tai öljyt ja suodattimen on suoranainen ihmenainen. Mikäli nainen vielä tekee polttopuita tai jonkun helpon remontin, niin herrajumala!
Miehiltä nuo samat asiat vaaditaan itsestäänselvyytenä.
Ukko-Nooa, Ukko-Nooa oli kunnon mies. Kunhan meni saunaan, teki bare minimumit, Ukko-Nooa, Ukko-Nooa oli kunnon mies.
Mä elän yksin miehenä Bare minimum -moodilla :D Ei oo likaista kotona mutta aina ei jaksa siivota, tehdä ruokaa tai ajaa nurmikkoa vaan voi avata kaljan. Tai vaikkapa kuusi. Ja ketään ei haittaa.