Oon miettinyt että tilaisin Aku Ankan, jotenkin tullut ikävä sitä lehteä
eikä kaupoissakaan oikein tavis-Akuja näy, että vois joskus ostaa. On vaan niitä taskukirjoja ollut jos oon etsinyt.
Jotenkin tullu ikävä sitä hetkeä kun lukee Aku Ankkaa keittiön pöydän ääressä kuin lapsena koulusta tullessa, kun syö samalla.
Täytän pian 50, olen nainen. Jos se tähän jotenkin liittyy.
Kysymykseni asiaan liittyen on, tuleeko Aku Ankka enää nykyään perille, ihan postiluukusta sisään? Postiin ja muihin jakelufirmoihin kun enää ei voi luottaa ja kulkeeko enää edes posti.. noin kerran viikossa korkeintaan jotain voi tipahtaa, jaetaanko sitä enää kerran viikossa?? Surkeaksi on mennyt. Ikävöin myös entistä Postilaitosta, valtion toimivaa ja valvottua virastoa, Aku Ankan ohella.
Oi niitä aikoja. Joka päivä oli postilaatikossa postia kun koulusta tuli, ja kerran viikossa siellä oli Aku. Taisi olla torstai, vai olenko ihan väärässä??
Parhaalle kaverilleni tuli Nakke, ja sen luona luin niitä. Taisin saada lainaankin. Nakke oli kans kiva, sitä ei taida enää olla??
Kommentit (52)
Sama! :D Olen 28-vuotias. Tilaan Akun kyllä lapselleni heti, kun alkaa vähän oppia lukemaan.
Jos kaipaat sisällöllisesti sitä vanhaa kunnon Aku Ankkaa, niin tilaa AA Klassikko. Se tosin ilmestyy vain kerran kuukaudessa.
Minulle on tullut Aku jo monta vuotta. Minäkin olen viisikymppinen nainen. Samoja tuntemuksia oli ja on kuin aloittajalla. Viikon paras päivä kun Aku tulee postiluukusta.
Se on aivan eri lehti nykyään. Roskaa niin käsikirjoitukset kuin piirrostyylikin. Kun olin itse nuori niin Aku oli loistava.
M33
Sama täällä, olen 28! Olen pari kertaa meinannut tilata, mutta mieheni on torpannut ajatuksen. Kuulemma töissä lukenut uusia akuja ja ovat huonompia kuin ennen.
Tämän ketjun innoittamana taidan laittaa tilaukseen kuitenkin. :)
Minulla on 80- ja 90-luvun Akut tallessa. Parhaita ovat kuitenkin toivesarjat enkä kaipaa uutta sisältöä. Olen nelikymppinen lapseton nainen.
No ei ole elämäkään enää samaa kuin sillon 20 vuotta sitten :D Ihme nillitystä täällä!
Akun taso romahti jo 90-luvun alkupuolella, ankronikka-jutut olivat viimeinen niitti. Nyky-akuissa on hädin tuskin edes 1 lukukelpoinen tarina per lehti, joskus ei sitäkään 😭
Sinulla on positiivinen ikävä. Aku Ankka lukiessa hermo lepää, sopiva annos naivismia, sopiva annos ratkaisemattomia arvoituksia, sopiva annos helppolukuista magiaa. Meillä on myös mietitty tilaamista, mies 60 v, lukee mielellään, minä myös. Minusta on niin ihanaa, kun aviomies ottaa tuoreen Akun käteensä illalla kun mennään nukkumaan, minä siinä selailen nettiä, niin mies kysyy "arvaas mitä Aku sanoi, arvaas mitä Aku vastas Roopelle". Täytyy varmaan tilata taas!
Vierailija kirjoitti:
Jos kaipaat sisällöllisesti sitä vanhaa kunnon Aku Ankkaa, niin tilaa AA Klassikko. Se tosin ilmestyy vain kerran kuukaudessa.
Kiitos vinkistä, tämän tilaan ilmanmuuta jos se uusi on mennyt surkeaksi.
ap
Muutumme jälleen lapsiksi kirjoitti:
Sinulla on positiivinen ikävä. Aku Ankka lukiessa hermo lepää, sopiva annos naivismia, sopiva annos ratkaisemattomia arvoituksia, sopiva annos helppolukuista magiaa. Meillä on myös mietitty tilaamista, mies 60 v, lukee mielellään, minä myös. Minusta on niin ihanaa, kun aviomies ottaa tuoreen Akun käteensä illalla kun mennään nukkumaan, minä siinä selailen nettiä, niin mies kysyy "arvaas mitä Aku sanoi, arvaas mitä Aku vastas Roopelle". Täytyy varmaan tilata taas!
Tuli lämmin turvallinen tunne kun vaan kerroitkin ton. Murheet jää ulkopuolelle kun pääsee hetkeksi Ankkalinnaan. :)
Tilaukseen on joskus saanut digiarkiston, jonka kautta voi tutkailla vanhoja Akuja esim. 60-70-luvuilta 😊
Vierailija kirjoitti:
No ei ole elämäkään enää samaa kuin sillon 20 vuotta sitten :D Ihme nillitystä täällä!
Älyttömän tyhmä argumentti. Ei sillä, millaista elämä oli 20v sitten, ole mitään tekemistä sen kanssa jos piirrostyyli ei uusissa Akuissa miellytä silmää ja tarinat ovat laiskasti väsättyjä ja tylsiä. Tuo nykyinen kulmikas piirrostyyli pitäisi kieltää lailla.
Näen joskus harvakseltaan toistuvaa unta, että joulu on tulossa ja tulen koulusta kotiin... kurkkaan postilaatikkoon ja siellä on Aku ja Joulumanteli (Akun joululehti, ilmestyi joskus 60-70-luvuilla).
Voi onni 😊
Komppaan kanssa sitä, että ei todellakaan saa samaa kokemusta uusista Akuista. Paras ostaa divarista vanhoja halvalla, tai vanhoja taskareita. Niitähän riittää tuhottomasti ja pääsee nautiskelemaan niistä kunnon vanhoista akuista.
Tuli tuosta muuten mieleen, menin pitkästä aikaa mökille juhannukseksi, ja sieltä löytyi sattumalta yksi 90-luvun taskari. Hitsi että meinasi tulla tippa linssiin, oli niin rentouttavaa ja lapsuus tuli mieleen jo tuoksusta.
Just eilen radiossa tuli jokin ohjelma Aku Ankasta. Siinä sanottiin, että monet Aku Ankkaa lapsena lukeneet kokevat, että Aku Ankka on mennyt pilalle. Aku Ankka elää ajassa ja se, milloin se meni pilalle, riippuu sanojasta.
Eikö Aku Ankka -lataamosta saa luettavaksi lähes kaikki vanhat julkaisut? Netfliksin hinnalla.
Parhaat tarinat:
-se tarina siitä merihirviöstä, joka vei laivat upoksiin, ai että oli jännä
-takaisin Klondikeen
-Aku vapkunta palomiehenä nauratti aina
-Roopen ja Kulta Into-piin kaksintaistelu
jne jne
Keskiviikkona se tuli :) suoraan koulusta kotiin ja postilaatikolle. Tein välipalaksi näkkileipää, kaurakeksejä ja maitoa, sitten lukemaan Akua keittiön pöydän ääreen.