Minulla on kaksi isosiskoa - äitini pahoitti mielensä, kun olin vain toisen luona vierailulla kesälomalla
Toisella siskolla on 3 lasta ja sillä, jonka luona olin on yksi lapsi. Sisko oli pyytänyt minua lomalla heille kylään ja menin sinne neljäksi päiväksi. Äitini pahoitti mielensä, kun en vastavuoroisesti mennyt sille toiselle siskolle kyläilemään. Ensinnäkin minua ei ole pyydetty, toiseksi välimme ovat sen siskon kanssa paljon etäisemmät ja kolmanneksi en millään jaksaisi viihdyttää kolmea lasta yhtäaikaa kuin max pari tuntia. Se riehumisen määrä näillä kolmella lapsella on aivan uskomatonta.
Yhden lapsen kanssa on paljon helpompaa ja sen siskon (jonka luona olin) lapsen kanssa olemme paljon läheisemmät. Siskon poika on kuin oma lapseni ja meillä on niin helppoa olla yhdessä ja tehdä asioita ilman, että pystyssä pitäisi olla kunnon show ja sirkus. Poika on ollut minuun vierailuni jälkeen paljon yhteyksissä, ikävöinyt ja olen luvannut hänelle yökyläreissua luonani. Sen toisen siskon lasten kanssa en vain koskaan ole bondannut. Suurin syy siihen on varmaan se, että teini-ikäisenä välini tähän isosiskoon viilenivät, eivätkä koskaan parantuneet täysin.
Enkö lomallani saa tehdä mitä itse haluan? Olen lähes kolmekymppinen ja äiti tuntuu näkevän minussa vielä jonkun määräiltävän teini-ikäisen. Hän on nyt ihan närkästynyt ja kehunut viime puheluidemme aikana sen toisen siskon lapsia maasta taivaisiin varmaan oletuksena, että hyppäisin heti seuraavaan bussiin siskon luokse kyläilemään - kutsumatta.
Kommentit (8)
Mun mutsi olettaa myös, että hoitaisin nyt siskoni lapsia kun siskonikin joskus aikoinaan kun olin pieni, otti minua yökyläilemään luokseen lomilla. Ei kiinnosta kun oon muutenki puhki töistä niin vielä sit lomapäivillä väsyttää itseäni lasten kanssa.
Ei kai tuohon tarvitse muuta sanoa, että eipä ole kutsuttu. Eikä muuten suhtautuakaan.
Minulla on kolme isosiskoa.
Vanhin vahtii vierailuita ja laskee, käydäänkö heillä yhtä paljon kuin muilla. Ja jos vaikka jompikumpi sisko käy meillä vierailematta hänellä, suuttuu.
On pitänyt kertoa hänelle se mullistava uutinen että jokainen tekee lomallaan ihan mitä itse haluaa ja käy missä itseä huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kolme isosiskoa.
Vanhin vahtii vierailuita ja laskee, käydäänkö heillä yhtä paljon kuin muilla. Ja jos vaikka jompikumpi sisko käy meillä vierailematta hänellä, suuttuu.
On pitänyt kertoa hänelle se mullistava uutinen että jokainen tekee lomallaan ihan mitä itse haluaa ja käy missä itseä huvittaa.
Jestas sentään D:
Äidit sekoittavat aikuisten lastensa välit todella tehokkaasti. Veljeni asuu pääkaupunkiseudulla ja oli menossa Lappiin. Itse asun matkan varrella. En tiennyt veljen matkasta mitään. Äiti soittaa touhukkaana, että milloin Sami on teillä perillä? Siis häh? Meillä? Milloin?
Sanoin vain että ei ilmeisesti meillä ollenkaan koska ei ole soittanut.
Äitini äänestä kuului huokuva närkästys, kun ilmeni että olivatkin menossa veljenvaimon opiskelukaverin luo yöksi. Mikä oli ihan fine.
Mun äitini jankkasi väsymykseen asti miksi emme veljeni kanssa kyläile toistemme luona. Voi että otti aivoon.
Emme ole riidoissa veljeni kanssa, asumme eri kaupungeissa ja välimme ovat hyvät, mutta ehkä etäiset. Meillä on yli 10v ikäero. Muutama tekstari/puhelinsoitto vuodessa kattaa yhteydenpitomme.
Tälläisiä ”mene kylään, käske ne kylään teille, on kyllä kummaa kun ette ole missään tekemisissä” -soittoja tuli jatkuvasti kun olin 43-46v.
Viimein hermostuin puhelimessa saman asian jankkaamiseen niin paljon että äiti ilmeisesti ymmärsi lopettaa tuon.
Vierailija kirjoitti:
Mun äitini jankkasi väsymykseen asti miksi emme veljeni kanssa kyläile toistemme luona. Voi että otti aivoon.
Emme ole riidoissa veljeni kanssa, asumme eri kaupungeissa ja välimme ovat hyvät, mutta ehkä etäiset. Meillä on yli 10v ikäero. Muutama tekstari/puhelinsoitto vuodessa kattaa yhteydenpitomme.
Tälläisiä ”mene kylään, käske ne kylään teille, on kyllä kummaa kun ette ole missään tekemisissä” -soittoja tuli jatkuvasti kun olin 43-46v.
Viimein hermostuin puhelimessa saman asian jankkaamiseen niin paljon että äiti ilmeisesti ymmärsi lopettaa tuon.
Tämä voisi olla minun kirjoittamani 😳 äiti höpinöillään alleviivasi miten huonot välit ovat, vaikka oikeasti tulemme ihan hyvin juttuun. Asumme vain kaukana toisistamme ja arki/lomat eivät aina kohtaa.
Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Myötäilet vaan kun äitisi kehuu lapsukaisia. Ihan oma asiasi mitä teet lomalla.