Oon miettinyt että tilaisin Aku Ankan, jotenkin tullut ikävä sitä lehteä
eikä kaupoissakaan oikein tavis-Akuja näy, että vois joskus ostaa. On vaan niitä taskukirjoja ollut jos oon etsinyt.
Jotenkin tullu ikävä sitä hetkeä kun lukee Aku Ankkaa keittiön pöydän ääressä kuin lapsena koulusta tullessa, kun syö samalla.
Täytän pian 50, olen nainen. Jos se tähän jotenkin liittyy.
Kysymykseni asiaan liittyen on, tuleeko Aku Ankka enää nykyään perille, ihan postiluukusta sisään? Postiin ja muihin jakelufirmoihin kun enää ei voi luottaa ja kulkeeko enää edes posti.. noin kerran viikossa korkeintaan jotain voi tipahtaa, jaetaanko sitä enää kerran viikossa?? Surkeaksi on mennyt. Ikävöin myös entistä Postilaitosta, valtion toimivaa ja valvottua virastoa, Aku Ankan ohella.
Oi niitä aikoja. Joka päivä oli postilaatikossa postia kun koulusta tuli, ja kerran viikossa siellä oli Aku. Taisi olla torstai, vai olenko ihan väärässä??
Parhaalle kaverilleni tuli Nakke, ja sen luona luin niitä. Taisin saada lainaankin. Nakke oli kans kiva, sitä ei taida enää olla??
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama! :D Olen 28-vuotias. Tilaan Akun kyllä lapselleni heti, kun alkaa vähän oppia lukemaan.
Naurattaa vähän, kun olen itse nyt 27-vuotias ja minulle on tullut Aku siitä lähtien, kun olin ekaluokkalainen. Halusin itse vaihtaa Nalle Puhin Akuun. En ole koskaan raaskinut lopettaa tilausta. Minulla tuli Roope-setäkin siihen asti, kun se ilmestyi. Nyt tulee sen sijaan vielä Aku Ankka Klassikko lehti tuon tavallisen Akun lisäksi. En varmaan voi lopettaa tilausta vielä pitkään aikaan. Laatu laskenut ja kallishan jo vähän on. Postissa tulee myös joskus kovia kokenut ja vähän rikkinäinen Aku. En tiedä sitten tilaako monikaan aikuinen enää. Itse en toisaalta välitä ja olen mielelläni vähän outo. Tykkään kyllä lehdestä edelleen.
Aku tullut myös kouluikäisestä asti. :)
t.34 v
Vierailija kirjoitti:
Just tänään ajattelin, et mitä tekisin laatikolliselle Aku Ankkoja kun ei niitä kukaan tunnu meillä lukevan. Jos asuisit lähellä, voisin joka keskiviikko käydä pudottamassa lehden postilaatikkoosi. Ongelmaksi tosin muodostuisi jos tarina jatkuisi seuraavassa lehdessä eikä sitä lehteä sit oliskaan 😃
Tämä on ihana. Meillä on niissä kansioissa vuosikertoja 70-luvulta 90-luvulle, välillä tulee ihania nostalgiahetkiä vietettyä jonkun välipalahetken muodossa ja Akkaria lukien. Pitäisiköhän alkaa keskiviikkoisiin töihin lähtiessä laittaa omasta postiluukusta yksi Aku sisään ja yllättyä iloisesti töistä tullessa.
Laadun laskemisen huomaa jo noissa vuosissa, perustarinatkin olivat 70-luvulla hyviä. Ysärillä lähinnä toivesarjat ja Don Rosan tarinat.
Miehelleni on tullut Aku Ankka 70-luvulta asti ja kirppareilta olemme ostaneet vanhempiakin. Onhan se lehti paljon muuttunut, mutta minusta on ymmärrettävää, että tulee uusia piirtäjiä, eikä jatkuvasti vain julkaista Barkseja. Teinipoikani tykkää kyllä monista vanhoista sarjoista, mutta kaiken kaikkiaan hän pitää enemmän uudemmista lehdistä. Klassikkokin meille tulee ja siinä on niitä vanhoja suosikkisarjoja ja sitten näitä Veli Kaneja ym., jotka eivät ikinä kai ole olleet mitään hittejä. Jos haluaa pelkkiä Barkseja tai Don Rosia, niin niitä sarjojahan myydään kirjoinakin, jotka ovat minusta tosi kalliita, kirppareilta voi löytää edullisemmin. Jos haluaa nähdä millainen nykyakkari on, kannattaa käydä kirjastossa.
Vaikka posti toimii miten toimii, Akkari tulee joka viikko. Päivä taitaa olla maanantai, vaikka aina ennen oli keskiviikko (olen syntynyt 70-luvulla keskiviikkopäivänä ja minulla on syntymäpäiväni Akkari). Lehteen on kuitenkin merkitty keskiviikon päivämäärä, vieressänikin on nyt lehti, joka taisi tulla eilen, mutta siinä on huomisen päiväys (7.7.).
Sateenkaaren päässä on kultaa, apina opettajana ja sitten se, kun Iines heitti heittoistuimellaan Hannu hanhen ulos autostaan. Tämä oli muistaakseni armeijassa,?, ja pesetti pyykkinsä iineksellä. Sitten Iineksen silmät avautuivat ja hän teki tuon heittoistuintempun :)
Tuo ensi mainitsemani, miten i h a n a kertomus ja kauniit värit sateenkaaressa ja muutenkin koko jutussa. Mistähän se löytyisi, esim. Miltä vuodelta se on?
Jos joku tietäisi...
Meitä lapsia oli kolme ja vuorotellen jokainen sai ekana lukea sen koulun jälkeen.
Olen syntynyt v. 65
Vierailija kirjoitti:
Sateenkaaren päässä on kultaa, apina opettajana ja sitten se, kun Iines heitti heittoistuimellaan Hannu hanhen ulos autostaan. Tämä oli muistaakseni armeijassa,?, ja pesetti pyykkinsä iineksellä. Sitten Iineksen silmät avautuivat ja hän teki tuon heittoistuintempun :)
Tuo ensi mainitsemani, miten i h a n a kertomus ja kauniit värit sateenkaaressa ja muutenkin koko jutussa. Mistähän se löytyisi, esim. Miltä vuodelta se on?
Jos joku tietäisi...
Meitä lapsia oli kolme ja vuorotellen jokainen sai ekana lukea sen koulun jälkeen.
Olen syntynyt v. 65
Vuodelta 1962, mutta julkaistu varmaan monesti myöhemminkin. Ainakin vanhimmat minun lukemani Aku Ankat ovat 70-luvulta. Tuo kuva Roopesta sateenkaaren päässä on jäänyt minullekin mieleen. Hae googlen kuvahausta hakusanalla Aku Ankka kuinkas muuten. Itse tarinan lukeminen vaati tunnukset akkarin digiarkistoon.
Meille tuli myös Akkari 80-luvulla, tappelu siitä tuli sisarusten kesken, että kuka ensin saa lukea, isäkin saattoi ehtiä ennen meitä lapsia :)
Muistan, kun lukijakilpailuissa oli palkintona lahjakortti Stockmannille, enkä halunnut osallistua, koska Stokkaa ei ollut lähimaillakaan :D
Kyllä noita saa ostaa ihan kauppojen lehtipisteeltä irtonumeroinakin.
Olen yli 50-vuotias nainen, jolle on tullut Aku Ankka jo alle vuoden ikäisestä asti ja tulee edelleen.
Tarina Huiskahännästä on yksi parhaista, samoin se tarina, jossa Sudenpennut ja Peukaloiset rakensivat kilpaa siltaa. Ja tietenkin Höpsismi!
Tilaa vaan, mäkin olen välillä tilaillut ja olen 55v :) Mulla on muutama samanikäinen ystävä jotka myöskin ovat Aku Ankan tilaajia - yhteisiä luonteenpiirteitä heissä on ainakin se että ovat mukavimpia , muut huomioonottavia, huumorintajuisia ja sydämellisiä ihmisiä. Siinä on jotain tasapainottavaa kun lukee Aku Ankkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tilaukseen on joskus saanut digiarkiston, jonka kautta voi tutkailla vanhoja Akuja esim. 60-70-luvuilta 😊
Tilaukseen kuuluu nykyään Aku Ankan digi, jossa kaikki Suomessa ilmestyneet Akut näköislehtinä ihan ekasta numerosta eli vuodelta 1951 lähtien.
Ja taskarit ja kaikkea muuta sisältöä. Hyvä puhelinsovelluskin siitä. Ja kuulemma pelkkää digiäkin voi tilata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku tietäisi...
Olen syntynyt v. 65Vuodelta 1962, mutta julkaistu varmaan monesti myöhemminkin. Ainakin vanhimmat minun lukemani Aku Ankat ovat 70-luvulta. Tuo kuva Roopesta sateenkaaren päässä on jäänyt minullekin mieleen. Hae googlen kuvahausta hakusanalla Aku Ankka kuinkas muuten. Itse tarinan lukeminen vaati tunnukset akkarin digiarkistoon.
Mukava että joku vastasi, kiitos! Digiarkistosta tuskin haen,kun ei ole tunnuksiakaan, mutta oli hyvä saada tietää vuosi.
Ihanaa, kertokaa lisää Aku-muistoja! :) Näistä tulee kiva fiilis.
Meille tuli Aku myös kun olin kouluikäinen, mut se oli tossa 2000-luvulla. Parhaita oli kuitenkin vanhat akut 70-80-luvuilta, joita oli säästynyt vanhempien lapsuudesta ja nuoruudesta. Niissä oli parhaat tarinat, ja mä kyllä tykkäsin myös ainakin Matami Mimmistä! Lisäksi mua niissä vanhoissa lehdissä kiehtoi esim. takakannen lukijakilpailut, joissa oli palkintoina vaikka kasettinauhureita yms. hienoa tai kun siinä mainostettiin jotain tuotetta jota ei oo aikapäiviin ollut edes.
Oli ne uudemmatkin Akut kivoja, luin aina kannesta kanteen uuden lehden. :) Taskukirjoja meille ostettiin myös, jossain vaiheessa aloin lukea niitäkin järjestyksessä, vaikkei meillä ollutkaan kuin yksittäisiä numeroita ennen numeroa 200. Tykkäsin erityisesti Taikaviitta-tarinoista, niitähän kaiketi on ainoastaan Taskareissa?
Muistaako kukaan Iines-lehteä? :D Ilmestyiköhän se edes paria vuotta? Serkulleni tuli se, siinä oli erilaista paperia ja se oli jotenkin aikakauslehtimäisempi. Paljon tarinoita, joissa sekkailivat Iines sekä Leenu, Liinu ja Tiinu. Roope-setääkin luin aina kaverilla! Se oli tosi hyvä!