Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon miettinyt että tilaisin Aku Ankan, jotenkin tullut ikävä sitä lehteä

Vierailija
05.07.2021 |

eikä kaupoissakaan oikein tavis-Akuja näy, että vois joskus ostaa. On vaan niitä taskukirjoja ollut jos oon etsinyt.
Jotenkin tullu ikävä sitä hetkeä kun lukee Aku Ankkaa keittiön pöydän ääressä kuin lapsena koulusta tullessa, kun syö samalla.
Täytän pian 50, olen nainen. Jos se tähän jotenkin liittyy.

Kysymykseni asiaan liittyen on, tuleeko Aku Ankka enää nykyään perille, ihan postiluukusta sisään? Postiin ja muihin jakelufirmoihin kun enää ei voi luottaa ja kulkeeko enää edes posti.. noin kerran viikossa korkeintaan jotain voi tipahtaa, jaetaanko sitä enää kerran viikossa?? Surkeaksi on mennyt. Ikävöin myös entistä Postilaitosta, valtion toimivaa ja valvottua virastoa, Aku Ankan ohella.

Oi niitä aikoja. Joka päivä oli postilaatikossa postia kun koulusta tuli, ja kerran viikossa siellä oli Aku. Taisi olla torstai, vai olenko ihan väärässä??
Parhaalle kaverilleni tuli Nakke, ja sen luona luin niitä. Taisin saada lainaankin. Nakke oli kans kiva, sitä ei taida enää olla??

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 47-vuotias nainen ja hankkinut viime vuosien aikana 200 ensimmäistä Aku Ankan taskukirjaa.

Vierailija
22/52 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama fiilis täällä, on ikävä niitä aikoja, sitä huolettomuutta ja juuri tuota hetkeä kun tuli koulusta ja luki Akua ja söi välipalaa. Minulle tuli äsken ihan voimakas flashback lukiessani ap:n viestiä, siitä hetkestä kun olen hakemassa postia lapsuuden kotona koulun jälkeen ja siellä on Aku. Kiitos siitä. En ole kyseisessä paikassa käynytkään yli 15 vuoteen. Varmasti Aku on muuttunut vuosien varrella, mutta vähän tekisi mieli itsekin tilata.

M37

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutumme jälleen lapsiksi kirjoitti:

Sinulla on positiivinen ikävä. Aku Ankka lukiessa hermo lepää, sopiva annos naivismia, sopiva annos ratkaisemattomia arvoituksia, sopiva annos helppolukuista magiaa. Meillä on myös mietitty tilaamista, mies 60 v, lukee mielellään, minä myös. Minusta on niin ihanaa, kun aviomies ottaa tuoreen Akun käteensä illalla kun mennään nukkumaan, minä siinä selailen nettiä, niin mies kysyy "arvaas mitä Aku sanoi, arvaas mitä Aku vastas Roopelle". Täytyy varmaan tilata taas!

Tuli lämmin turvallinen tunne kun vaan kerroitkin ton. Murheet jää ulkopuolelle kun pääsee hetkeksi Ankkalinnaan. :)

Ole hyvä! Meillä on ollut niin monta hauskaa hetkeä, kun Aku on ollut seurassamme. Aku kiertää ensin mieheni (60 v) kautta itselleni, hän on niin innokas Aku-fani. Hän ilmoittaa aina Akun loppuosassa, mikäli jännittävään tarinaan on seuraavassa numerossa luvassa jatko-osa. Leppoisaa ja harmitonta meininkiä!

Vierailija
24/52 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on positiivinen ikävä. Aku Ankka lukiessa hermo lepää, sopiva annos naivismia, sopiva annos ratkaisemattomia arvoituksia, sopiva annos helppolukuista magiaa. Meillä on myös mietitty tilaamista, mies 60 v, lukee mielellään, minä myös. Minusta on niin ihanaa, kun aviomies ottaa tuoreen Akun käteensä illalla kun mennään nukkumaan, minä siinä selailen nettiä, niin mies kysyy "arvaas mitä Aku sanoi, arvaas mitä Aku vastas Roopelle". Täytyy varmaan tilata taas!

Tuli lämmin turvallinen tunne kun vaan kerroitkin ton. Murheet jää ulkopuolelle kun pääsee hetkeksi Ankkalinnaan. :)

Ole hyvä! Meillä on ollut niin monta hauskaa hetkeä, kun Aku on ollut seurassamme. Aku kiertää ensin mieheni (60 v) kautta itselleni, hän on niin innokas Aku-fani. Hän ilmoittaa aina Akun loppuosassa, mikäli jännittävään tarinaan on seuraavassa numerossa luvassa jatko-osa. Leppoisaa ja harmitonta meininkiä!

Vierailija
25/52 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa ku meillä oli Aku Ankan sukupuu jossa oli Akun sukulaisia niin Sisuvius Ankka ja Serkku Kiljuhanhi esiintyy ehkä yhessä stripissä vuonna 1979 ja sen jälkeen niitä ei enää käytetty

Vierailija
26/52 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Aku Ankka -lataamosta saa luettavaksi lähes kaikki vanhat julkaisut? Netfliksin hinnalla. 

Parhaat tarinat:

-se tarina siitä merihirviöstä, joka vei laivat upoksiin, ai että oli jännä

-takaisin Klondikeen

-Aku vapkunta palomiehenä nauratti aina

-Roopen ja Kulta Into-piin kaksintaistelu

jne jne

Ai jonkun ruudun kautta vai ihan paperisena lehtenä?

Minä ainakin haluan Aku Ankkani oikeana Aku Ankkana, en digitaalisena.

Vierailija
27/52 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään ajattelin, et mitä tekisin laatikolliselle Aku Ankkoja kun ei niitä kukaan tunnu meillä lukevan. Jos asuisit lähellä, voisin joka keskiviikko käydä pudottamassa lehden postilaatikkoosi. Ongelmaksi tosin muodostuisi jos tarina jatkuisi seuraavassa lehdessä eikä sitä lehteä sit oliskaan 😃

Vierailija
28/52 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just eilen radiossa tuli jokin ohjelma Aku Ankasta. Siinä sanottiin, että monet Aku Ankkaa lapsena lukeneet kokevat, että Aku Ankka on mennyt pilalle. Aku Ankka elää ajassa ja se, milloin se meni pilalle, riippuu sanojasta.

Mun kohdalla meni piloille, kun alkoivat politikoida liian läpinäkyvästi. Esim. sensuroivat patsaan Rio ohoi!-taskukirjan kannesta.

Vierailija
29/52 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama! :D Olen 28-vuotias. Tilaan Akun kyllä lapselleni heti, kun alkaa vähän oppia lukemaan.

Naurattaa vähän, kun olen itse nyt 27-vuotias ja minulle on tullut Aku siitä lähtien, kun olin ekaluokkalainen. Halusin itse vaihtaa Nalle Puhin Akuun. En ole koskaan raaskinut lopettaa tilausta. Minulla tuli Roope-setäkin siihen asti, kun se ilmestyi. Nyt tulee sen sijaan vielä Aku Ankka Klassikko lehti tuon tavallisen Akun lisäksi. En varmaan voi lopettaa tilausta vielä pitkään aikaan. Laatu laskenut ja kallishan jo vähän on. Postissa tulee myös joskus kovia kokenut ja vähän rikkinäinen Aku. En tiedä sitten tilaako monikaan aikuinen enää. Itse en toisaalta välitä ja olen mielelläni vähän outo. Tykkään kyllä lehdestä edelleen.

Vierailija
30/52 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on aivan eri lehti nykyään. Roskaa niin käsikirjoitukset kuin piirrostyylikin. Kun olin itse nuori niin Aku oli loistava.

M33

Jep. Jossain vaiheessa piirrostapa muuttui erittäinvastenmieliseksi, (esim. ankronikassa?) ja jutut aivan älyttömiä. Paljon avaruus-ja Ufo juttuja..

Kirpputoreilta löytyy vanhoja akuja, ja pari viikkoa sitten löysin kirjaston poistomyynnistä paksun vanhan vuosikerran😄 10 sentillä. Se on nyt oma. Ei tarvi miettiä palautusaikaa.

Vierailija
31/52 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin 70-80 luvulla oli parhaimmillaan mutta vielä tuolloin kasvettiin tuostakin sitten yli kun oli jo noloa lukea aikuistuaan.

Vierailija
32/52 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

💚

Vierailija
33/52 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

💚

Vierailija
34/52 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee nykyisinkin luukusta kotiin, mutta nämä nykyiset ankat eivät ole laadukkaita.  parasta suunnata antikvariaattiin ja ostaa sieltä niitä vanhoja ja hyviä

Vierailija
35/52 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tänään ajattelin, et mitä tekisin laatikolliselle Aku Ankkoja kun ei niitä kukaan tunnu meillä lukevan. Jos asuisit lähellä, voisin joka keskiviikko käydä pudottamassa lehden postilaatikkoosi. Ongelmaksi tosin muodostuisi jos tarina jatkuisi seuraavassa lehdessä eikä sitä lehteä sit oliskaan 😃

Ihana! ☺️

Vierailija
36/52 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kertakaikkisen tylsää, jos Aku on enää vain kerran kuussa samassa muodossaan kuin muinoin.

Se keskiviikkopäivä oli mahtava. Koulusta tullessa Akkari luukusta mukaan ja sokerilla kuorrutettujen Weetabixien/sokerimurojen syöntiin. :D

N28

Vierailija
37/52 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni 80-luku oli hyvien tarinoiden aikaa, Vicarilla oli hienoja seikkailuja ja mukava piirrosjälki. Nykyään samaan kohellukseen pääsee enää hollantilaiset piirtäjät Bas ja Mau Heymans.

Vierailija
38/52 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kertakaikkisen tylsää, jos Aku on enää vain kerran kuussa samassa muodossaan kuin muinoin.

Se keskiviikkopäivä oli mahtava. Koulusta tullessa Akkari luukusta mukaan ja sokerilla kuorrutettujen Weetabixien/sokerimurojen syöntiin. :D

N28

Siinä Klassikko-lehdessä on mukana myös Matami Mimmin ja Veli Kanin tyyppisiä hahmoja, joista en ikinä piitannut (Pepi, Pinokkio..boring!). Mutta voisi sitä kokeilla ostamalla irtonumeron.

Vierailija
39/52 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sain facen paikallisen roskalavan kautta kansiollisen vuoden 2003 Akuja. Olen kyllä aina tykännyt siitä lehdestä ja tulee lapsuus mieleen. :)

Vierailija
40/52 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on aivan eri lehti nykyään. Roskaa niin käsikirjoitukset kuin piirrostyylikin. Kun olin itse nuori niin Aku oli loistava.

M33

Samaa mieltä. Tilasin Aku Ankkaa ja kuukausittain ilmestyvää Aku Ankka Extraa. Extrassa oli todella hyviä sarjiksia, paljon muitakin hahmoja kuin Aku, Roope ja Karhukopla jne.

Klassikko-niminen on kuukausittain ilmestyvä lehti nykyään ja siinä oli ainakin muutama vuosi sitten (liian) pitkiä tarinoita, mutta Carl Barks-fanina tietysti oli mukava niitäkin lukea. Ehkä tilaan uudelleen. Sittenhän näkee, onko lehdessä muutosta mielenkiintoisempaan suuntaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi