Huvittavia nämä ensimmäisen polven akateemisen
tutkinnon suorittaneet. Monet kuvittelevat olevansa kovinkin sivistyneitä ja hienoja. Ero on melkoinen sivistyksen tasossa ja käytöstavoissa kulttuurisukujen ja useamman polven akateemisten kanssa. Itse en kuulu kumpaankaan, mutta tuttavissani on molempia. Ensimmäiseksi mainituista monet ovat niin nousukkaita olevineen.
Kommentit (51)
Ap haastaa riitaa kun brassit hävis. :)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 01:19"]
Pahimpia on AMKin käyneet :D Tai korkeakouluun, juuri nyt valmennuskursseilla hikihatussa raatavat, pyrkivät.
[/quote]
Pahimpia ovat ne jotka pilkkaavat ihmisiä, jotka asettavat elämälleen tavoitteita ja tekevät työtä niiden saavuttamiseksi. Myös Ap pilkkaa ihmisiä, joista hän tosiasiassa tuskin tuntee kovin syvällisesti montakaan. Hän syyttää ihmisiä suurista luuloista ja 'olevinaan olemisesta', mutta kuitenkin samaan aikaan sortuu itse tuomitsemaan valtavan suuren ihmisryhmän sekä jyrkän ylimielisesti että halveksivan ennakkoluuloisesti.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 01:27"]
Pahimpia on AMKin käyneet :D Tai korkeakouluun, juuri nyt valmennuskursseilla hikihatussa raatavat, pyrkivät.
[/quote]
Sun olis kannattanut käydä edes peruskoulu loppuun niin osaisit kirjoittaa oikein. Yhteishaut ovat tältä keväältä ohitse, joten tuskin niitä valmennuskursseja on juuri nyt käynnissä. Miksi sinun mielestäsi on paha asia se, että ihminen haluaa opiskella ja on valmis tekemään töitä sen eteen? Sitäpaitsi sekä ammattikorkeakouluista että yliopistoista valmistuu osaavia ammattilaisia lukuisille aloille. Ja hyvä niin, onneksi kaikk eivät ole niitä jotka makaavat sohvalla ja valittavat kuinka elämä on epäreilua kun sossusta ei saakaan samaa rahaa mitä toinen saa kovalla työllä ja vuosien opiskelulla.
[/quote]
Voisitko eritellä kirjoitusvirheeni?
[quote author="melba" time="09.07.2014 klo 01:13"]
No jos niin hyvin tunnistat, niin kerropa mulle, että kumpaan kategoriaan mä kuulun.
[/quote]Minä voin kertoa, että kuulut siihen luokkaan, joka ei osaa kysyvää sivulausetta. Siis alempaan keskiluokkaan.
Juuri näin. Taustalla pitää olla nimekäs kulttuurisuku ja akateemisia polvia 1700-luvulta saakka, että voi oikeasti väittää omaksuneensa sen tiedon, josta on monen vuoden opintonsa suorittanut. Arvosanoilla ei ole merkitystä. Ekan polven akateemisella on tiedon sijaan vain kusta päässä, ja tämä koskee kaikkia valmistuneita, niin sosiaalityöntekijöitä kuin kalabiologejakin :'D
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 01:42"]
[/quote]
Vastaa ensin niihin sulle esitettyihin kysymyksiin.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 01:42"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 01:27"]
[/quote]
Sun olis kannattanut käydä edes peruskoulu loppuun niin osaisit kirjoittaa oikein. Yhteishaut ovat tältä keväältä ohitse, joten tuskin niitä valmennuskursseja on juuri nyt käynnissä. Miksi sinun mielestäsi on paha asia se, että ihminen haluaa opiskella ja on valmis tekemään töitä sen eteen? Sitäpaitsi sekä ammattikorkeakouluista että yliopistoista valmistuu osaavia ammattilaisia lukuisille aloille. Ja hyvä niin, onneksi kaikk eivät ole niitä jotka makaavat sohvalla ja valittavat kuinka elämä on epäreilua kun sossusta ei saakaan samaa rahaa mitä toinen saa kovalla työllä ja vuosien opiskelulla.
[/quote]
[/quote]
Ainakin lause päättyy pisteeseen ja käyttäessäsi sivulausetta tulee lausekokonaisuuden säilyä selkeänä ja luettavana. Sitä tuo raatavat pyrkivät ei ole.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 01:45"]
[quote author="melba" time="09.07.2014 klo 01:13"]
No jos niin hyvin tunnistat, niin kerropa mulle, että kumpaan kategoriaan mä kuulun.
[/quote]Minä voin kertoa, että kuulut siihen luokkaan, joka ei osaa kysyvää sivulausetta. Siis alempaan keskiluokkaan.
[/quote]
Mitäs jos nussisit vähemmän sitä pilkkua ja tekisit elämälläsi jotain jottei tarvitsisi olla noin katkera?
duunariperheiden akateemiset lapset ovat aika surullisenhuvittavia tärkeilijöitä. pitää olla priimaa kaikessa ja ei todellakaan löydy huumoria, mikä tulee heihin itseensä. tunnen parikin tällaista tapausta ja ei voi muuta sanoa kuin että voi voi.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 00:46"]Ja oletkos kuullut vielä sellaisesta kuin sydämen sivistys? Kannattaa tutustua siihenkin.
[/quote]
Toi sydämen sivistys menee just siihen samaan kastiin kuin elämän koulu. Wt:t jaksaa jauhaa tuota sontaa..
Kuinka monta polvea niitä yliopistosta valmistuneita tulisi ap olla, että sivistyksen taso muuttuu oikeaksi sivistelyksi, eikä ole enää 'hienostelusivistystä'? Onko koulutuksen tasolla vaikutusta? Jos ensimmäisen polven akateeminen etenee opinnoissaan tohtoriksi saakka ja etenee akateemisella urallaan lopulta professorin tehtävään, niin onko hänen sivistyksensä edelleen hienostelusivistystä, vai jo oikeaa sivistystä? Ilmeisesti hienostelusivistystä, jos vanhempansa eivät ole olleet edes kandeja, mummuista ja papoista nyt puhumattakaan.