Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittavia nämä ensimmäisen polven akateemisen

Vierailija
09.07.2014 |

tutkinnon suorittaneet. Monet kuvittelevat olevansa kovinkin sivistyneitä ja hienoja. Ero on melkoinen sivistyksen tasossa ja käytöstavoissa kulttuurisukujen ja useamman polven akateemisten kanssa. Itse en kuulu kumpaankaan, mutta tuttavissani on molempia. Ensimmäiseksi mainituista monet ovat niin nousukkaita olevineen.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, minusta on päin vastoin, ainakin omassa tuttavapiirissä pitkän linjan akateemiset ovat niin tärkeitä että.

Vierailija
22/51 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä nousukkaita tuntuu olevan erityisesti kauppiksen käyneissä. Koomista, kun jotain markkinointia pääaineena lukenut kuvittelee tutkintonsa johdosta kuuluvansa 'kermaan'.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen kiinnostaisi tietää miksi joku "on olevinaan nousukas".

Vierailija
24/51 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko neljännen polven sitten muka jotain parempaa? vai montako niitä pitää olla ennen kuin rupeaa tuntumaan? Ei neljä nyt niin erikoiselta tunnu.

Vierailija
25/51 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi polvea ja molemmat ovat tosi olevinaan nousukkaita.

Vierailija
26/51 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 00:51"]

[/quote]

Omakehua, ylimielisyyttä, valtava tarve korostaa itseään, ei kykyä nauraa itselleen, luullaan olevansa jotain yhteiskunnan kermaa vaikka ainut asia duunarin ja tuollaisen välillä on yksi hikinen tutkinto.

T: ei-AP

Vierailija
27/51 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olevinaan nousukas. Ahhah. Minäkin tunnen molempia, mut mun kokemuksen mukaan ne tärkeilijät löytyy sieltä ylemmästä keskiluokasta. Itse olen köyhästä suvusta ja perheestä ja olin serkkuni kanssa ekoja korkeakoulutettuja (serkku lääkäri ja minä fm), kyllähän vanhemmat ylpeitä olivat, mut ei nyt mitenkään tärkeilijöitä. Olivat vanhaa, kunnon työväenluokkaa ja siinä kontekstissa ei oikein tärkeily ole huudossaan.

Mulla on myös amk-tutkinto ja itse arvostan sitä enemmän kuin yliopisto-tutkintoa. Ja on siitä käytännössä ollut enemmän hyötyäkin.

Mut siis mene nukkumaan, niin kyllä se vtutus siitä hellittää ja ehkä huomenna keksit jo jotain terävämpää.

Vierailija
28/51 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 00:55"]

[/quote]

Omakehua, ylimielisyyttä, valtava tarve korostaa itseään, ei kykyä nauraa itselleen, luullaan olevansa jotain yhteiskunnan kermaa vaikka ainut asia duunarin ja tuollaisen välillä on yksi hikinen tutkinto.

[/quote]Nousukas ei ole positiivinen määre. Kukaan ei halua olla tai ole olevinaan nousukas. On väärä ilmaisu ja täysin hölynpölyä sanoa "olla olevinaan nousukas".

Vierailija
29/51 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni hirveää taistelua ja opiskeluni oikeutusta. Vanhempani eivät tälle tielle kannustaneet lainkaan. Teen siis heitä kohtaan väärin ja tunnen syyllisyyttä, että minulla ob parempi elämä.

Vierailija
30/51 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni hirveää taistelua ja opiskeluni oikeutusta. Vanhempani eivät tälle tielle kannustaneet lainkaan. Teen siis heitä kohtaan väärin ja tunnen syyllisyyttä, että minulla ob parempi elämä.

Vierailija
31/51 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni hirveää taistelua ja opiskeluni oikeutusta. Vanhempani eivät tälle tielle kannustaneet lainkaan. Teen siis heitä kohtaan väärin ja tunnen syyllisyyttä, että minulla on parempi elämä.

Vierailija
32/51 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huomaa kyllä että itselläsi ei opiskeluja ole takana varmasti lainkaan. Tuo "yksi hikinen tutkinto" kun on yleensä työn ja tuskan takana. Yliopistoon kun ei noin vain mennä, vaan opiskelupaikoista kilpaillaan tutkintoalasta riippuen satojen ihmisten kanssa. Koulutuksesta saa ja pitää siis olla ylpeä!

Vierailija
33/51 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ap on kaikesta päätellen syvältä maaseudulta. Viimeksi tänä kesänä olen kuullut mökkikuntamme pikkukylällä kuinka "naapurintyttö on nyt niin olevinaan kun pääsi yliopistoon opiskelemaan teologiaa, vaikka ei ole edes pappissuvusta." :D

Puhujat ovat tietenkin niitä kaikkitietäviä kyläluutia, joilta puuttuu kokonaan omakohtainen kokemus ja käsitys yliopisto-opiskelusta. 

Vierailija
34/51 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos niin hyvin tunnistat, niin kerropa mulle, että kumpaan kategoriaan mä kuulun.

Vierailija
35/51 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koulutuseroille, kyllä tuloeroille.

Vierailija
36/51 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 00:55"]

[/quote]

[/quote]

Et yksinkertaisesti tiedä mitä on opiskelu, etkä sitä kuinka monenlaisia ihmisiä ja persoonia yliopistossa opiskelee. Jo oppiaineiden valikoima itsessään on valtava. Yliopistotutkinto ei ole mikään esine, joka käydään noutamassa hyllyltä, vaan se on kovan työn tulos. Avarra vähän maailmankuvaasi.

Vierailija
37/51 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia on AMKin käyneet :D Tai korkeakouluun, juuri nyt valmennuskursseilla hikihatussa raatavat, pyrkivät.

Vierailija
38/51 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Olen nousukas. Asun Lauttasaaressa. Olen kuitenkin onneton ja minua nolottaa asemani. Kuulun ensimmäisen polven akateemisiin äitini puolelta ja isäni puolelta polvi on jo kolmas.

Vierailija
39/51 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 01:02"]

Itselläni hirveää taistelua ja opiskeluni oikeutusta. Vanhempani eivät tälle tielle kannustaneet lainkaan. Teen siis heitä kohtaan väärin ja tunnen syyllisyyttä, että minulla on parempi elämä.

[/quote]

Täh???

Vierailija
40/51 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 01:19"]

Pahimpia on AMKin käyneet :D Tai korkeakouluun, juuri nyt valmennuskursseilla hikihatussa raatavat, pyrkivät.

[/quote]

Sun olis kannattanut käydä edes peruskoulu loppuun niin osaisit kirjoittaa oikein. Yhteishaut ovat tältä keväältä ohitse, joten tuskin niitä valmennuskursseja on juuri nyt käynnissä. Miksi sinun mielestäsi on paha asia se, että ihminen haluaa opiskella ja on valmis tekemään töitä sen eteen? Sitäpaitsi sekä ammattikorkeakouluista että yliopistoista valmistuu osaavia ammattilaisia lukuisille aloille. Ja hyvä niin, onneksi kaikk eivät ole niitä jotka makaavat sohvalla ja valittavat kuinka elämä on epäreilua kun sossusta ei saakaan samaa rahaa mitä toinen saa kovalla työllä ja vuosien opiskelulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi