Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko kestää saada asumistukipäätös?

Vierailija
08.07.2014 |

Laitoin tänään hakemuksen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika sai viikossa, yleinen asumistuki, vaikka haki vain määräajaksi, kun opinnot alkaa syksyllä. 

Vierailija
2/5 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:44"]Poika sai viikossa, yleinen asumistuki, vaikka haki vain määräajaksi, kun opinnot alkaa syksyllä. 

[/quote]

No olipa nopeaa toimintaa :). Itse kauhulla ajattelin, että aikaa saattaa mennä viikkotolkulla Kelan päätöksissä. Vaikuttaakohan paikkakunta asiaan? Itse asun Tampereella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:44"]Poika sai viikossa, yleinen asumistuki, vaikka haki vain määräajaksi, kun opinnot alkaa syksyllä. 

[/quote]

No olipa nopeaa toimintaa :). Itse kauhulla ajattelin, että aikaa saattaa mennä viikkotolkulla Kelan päätöksissä. Vaikuttaakohan paikkakunta asiaan? Itse asun Tampereella.

[/quote]

Tampereella poikakin asuu, mutta netissä teki hakemuksen. 

Vierailija
4/5 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittelylle asetetut tavoiteajat eri etuuksissa 2014

3 viikkoa
Vanhempainpäivärahat, lapsilisät, lomakustannuskorvaus
Lasten kotihoidon ja yksityisen hoidon tuki
Sairauspäiväraha
Yleinen asumistuki
Perhe-eläkkeet
Lääkkeiden korvausoikeudet

Aina ei hakemusta saada ratkaistua tavoiteajassa. Usein syynä on se, että hakemuksesta puuttuu olennaisia tietoja tai liitteitä, joita joudutaan pyytämään hakijalta jälkikäteen.  Joinakin vuodenaikoina hakemusten käsittely voi myös ruuhkautua.

Asiointipalvelun etusivulta näet, onko hakemuksesi saapunut tai ratkaistu, koska etuus maksetaan ja mitä etuuksia sinulle on viimeksi maksettu. Asiointipalvelusta näet myös muistutukset esim. mahdollisesti puuttuvista liitteistä. Kirjaudu asiointipalveluun verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella

Vierailija
5/5 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittelyn ruuhkautuminen

Joinakin vuodenaikoina Kelaan tulee niin paljon hakemuksia, ettei niitä ehditä käsitellä tavoiteajassa. Näin käy esimerkiksi opintojen alkaessa syyskesällä ja usein myös vuodenvaihteessa, kun etuuden uusi määrä ja verotus lisäävät kysymyksiä. Indeksikorotukset sekä eduskunnan ja valtioneuvoston antamat säädökset etuuksien muutoksista aiheuttavat myös kyselyjä ja ruuhkaa.

Hakemusten ruuhkautumista lisäävät myös juhlapyhät ja henkilökunnan lomat. Kela ei voi palkata lisätyövoimaa lyhyeksi aikaa, sillä ratkaisutyö vaatii pitkän koulutuksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme