Ketuttaa vaimon liiallisuuksiin menevä terveysintoilu!
Vaimoni teki elämäntapa remontin jonka seurauksena koko perheen ruokavalio on mennyt joiltain osin uusiksi. Ihan hyvä juttu, eihän sitä koskaan voi syödä liian terveellisesti. Joskus on kuitenkin kiva herkutella.
Jos pyydän vaimoa tuomaan kaupasta vaikkapa sipsejä tuo hän jotain helvetin ruissipsejä jotka maistuvat ihan puulle.
Perunamuussista tai muista tavallisista ruuista tässä huushollissa on turha enää haaveilla sillä aina on jotain ihme juuresmuusseja ja mitä lie piiperryksiä! Miten saisin vaimon tulemaan järkiinsä?
Kommentit (33)
Millaisenkohan vastaanoton tämä keskustelu olisi saanut jos ap olisi ollut nainen...
Ajattelin ensiksi, että tämä on jonkun kaksi päärynäsiideriä nauttineen av-mamman huono provo. Mutta jos ei ole, niin ap, osta itsellesi sipsiä silloin kun haluat. Se ei kuulu sinun vaimollesi, eikä todellakaan näille mammoille täällä.
Kokkausongelma ei todellakaan ole ongelma. Jos toinen haluaa perunamuusia ja toinen juuresmuusia, teette molempia. Maailma on täynnä perheitä, joissa kokataan eri safkat eri perheenjäsenille. Ihan helppoa. Osallistuthan itse kokkaamiseen?
Kaikenlaisia ongelmia sitä onkaan... Niin, ja jos vaimosi päättää, koska sinä saat syödä sipsiä tai muusia, tai mitä ylipäätään saat syödä, niin voi jeesus.
T. N43
Mikset tee itse omia ruokiasi ja anna vaimon tehdä omiaan? Näin meilläkin toimitaan. Kaikki ovat tyytyväisiä eikä makumieltymyksistä tarvitse tapella. Joskus tietenkin tehdään yhteistä ruokaa vaikka jonkun juhlan kunniaksi, mutta arkena molemmat hoitavat omat ruokahommansa.
Ja mistä lähtien perunamuusi on ollut joku valtakunnan vihollinen number one? Kai nyt jokainen saa syödä niin paljon muusia kuin haluaa?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 20:38"]
Ja mistä lähtien perunamuusi on ollut joku valtakunnan vihollinen number one? Kai nyt jokainen saa syödä niin paljon muusia kuin haluaa?
[/quote]
Tietysti saa, kunhan ei vaadi jotakuta toista tekemään sitä muusia.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 19:13"]
Oletteko te kaikki jotain vaimon kätyreitä vai miksi noin kärkäs viestiryöppy tuli niskaan?
Teen fyysistä työtä joten yksi kaksi sipsipussia viikossa ei kyllä mikään iso rikos ole?
Mielestäni joskus voisi tehdä sitä kunnon ruokaakin eikä aina niitä juuresmuusseja tai muita korvaavia ruokia oikeille ruuille.
Joku kyseli pituutta ja painoa. Pituutta on 180cm ja painoa 92kg. Onhan minulla vähän vatsaa mutta ei tässä mistään hirveästä ylipainosta puhuta eikä vaimoa ole ennenkään haitannut.
[/quote]
Ookkei. Olet siis lihava. Selvä homma.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 20:21"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 20:17"]
no nyt on kyllä hiekkapimperoisia emäntiä liikenteessä:D on täällä sanottu faktojakin, mutta ymmärrystä voisi tälle miehelle enemmän herua. jos on suuri enegiankulutus niin kukkakaalipyre tai vastaava ei paljon miellytä vaan varmaan mielummin haluaisi oikeaa perunamuusia. kokeilkaapa itse 8h päivässä olla jatkuvassa liikkeessä ja katsokaa maistuuko sitten ruoka.
[/quote] Herra on hyvä ja muussaa itse pottunsa jos niin nälkä on. Tuollaisen emäntänä jättäisin ne piiperryksetkin tekemättä. Enpä usko että jaksaa läski kirjoitustaidoton juntti kovin kauaa enää kiinnostaa muutenkaan.[/quote]
en sitten ollut aloittaja jos sitä luulit
-17
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 20:40"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 20:38"]
[/quote]
Tietysti saa, kunhan ei vaadi jotakuta toista tekemään sitä muusia.
[/quote]
Niin, minun mielestäni perheissä kuuluu hyviin tapoihin suunnitella ateriat suunnileen niin, että ne maistuvat kaikille. Ainakin nyt aikuisille, mikäli lapset ovat jotain omituisia nirsoja. Nykyään kaikkien näiden yliherkkyys- ja allergia- ja gluteeniton- ja pähkinätön- ja viljaton- ja maidoton- ja laktoositon- ja lihaton- ja kalaton- ja vähähiilaris- ja sipuliton jne. dieettien keskellä jokaiselle perheenjäsenelle istuvan ruokavalion suunnittelun ei luulisi olevan mahdotonta. Vai onko niin, että av-mamma tyystin päättää myös sen, mitä mies saa syödä.
Meillä kokkaus on lähellä sydäntä, ja ateriat suunnitellaan yleensä yhdessä ja sen mukaan, että kaikille suunnilleen maistuu. Itse en sipseistä välitä, mutta jos mies tai lapset niitä joskus haluavat, niin tuon kyllä pyydettäessä kaupasta. Mies taas ei välitä homejuustosta, mutta ostaa sitä kyllä minulle, jos pyydän. Joukkuepeliä, katsokaas.
No ehkä vaimostasi ei ole kiva että vedät hänen nenän edessään kaksi pussia sipsiä viikossa? Jos vaimosi ei tee fyysistä työtä niin hän ei todellakaan voi syödä kahta pussia sipsejä viikossa ja mitoistasi päätellen ei kannattaisi sinunkaan.
En viitsi myöskään alkaa tekemään erikseen omia ruokiani koska mielestäni on typerää tehdä kahdet eri ruuat samassa huushollissa.
Ei ole, jos ruokavaliot ovat erit. Meilläkin molemmat tekee omat safkansa. Kätevää, yksinkertaista, heppoa.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:00"]
En viitsi myöskään alkaa tekemään erikseen omia ruokiani koska mielestäni on typerää tehdä kahdet eri ruuat samassa huushollissa.
Ei ole, jos ruokavaliot ovat erit. Meilläkin molemmat tekee omat safkansa. Kätevää, yksinkertaista, heppoa.
näinhän sen on mentävä jos pariskunnalla on erilaiset ruokavaliot. Turhaa alkaa riitelemään siitä mitä syödään jos kumpikin haluaa syödä just sitä mitä itse ehdottomasti haluaa.
Sitä en ymmärrä etteikö puoliso voi tuoda kaupasta kumpiakin safkoja, jos kerran sinne kauppaan menee. Meillä ainakin aina kysytään, että tarttetko sä jotain kaupasta, eli sen yhteisen perussapuskan lisäksi jos on jotain mitä toinen haluaa, niin kyllä se sieltä tuodaan, vaikkei itse sitä söisikään.
Asia on niin, että se terveysintoilu saattaa tosiaan mennä liian pitkälle. Sitä kutsutaan ortoreksiaksi, josta on vain pieni matka anoreksiaan. Tiedän tämän, koska olen itse parantumassa anoreksiasta. Eli olet ihan oikeassa ap siinä, että ihmisen on hyvä välillä herkutella. Se on tervettä.