Mies nauhoittaa ja kuvaa salaa minulta
Sain juuri tietää, että mieheni nauhoittaa keskustelujamme ja riitojamme salaa minulta. Taustalla on lisäksi se, että hän joitakin vuosia sitten salavideoi seksuaalista kanssakäymistämme toistuvasti kymmeniä kertoja. Tämä on eräs niistä tekijöistä jotka aikanaan johtivat eroomme (oli myös paljon muuta). Palasimme yhteen, luulin voivani luottaa. Mies lupasi että tee sitä enää. Koen salanauhoittamisen nöyryyttäväksi, törkeäksi ja erittäin loukkaavaksi. MInusta ihminen, joka sellaista harrastaa, on jollain tavalla tunnevammainen. Nyt mies vähättelee asiaa, ei ole pahoillaan, ei osoita mitään ymmärrystä asian merkityksestä minulle. Olen romuna. Ajatuksia?
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 13:39"]
Rikosilmoituksen paikka.
[/quote]
Tuosta keskustelujen ja riitojen tallentamisesta ei syytettä saa. Suomen lakien mukaan omia keskustelujaan saa tallentaa. Salakuuntelua on vain se jos ei itse osallistu keskusteluun eli ulkopuolisena nauhoittaa muiden puheita. Sen sijaan tuo seksihommien kuvaaminen ilman lupaa on rikos, mutta onko siitä enää mitään todistetta? Onko mies säilyttänyt kuvamateriaalia vai tuhosiko ne aikanaan?
Tietoni mukaan kuitenkin salaa toista nauhoittanutta pidetään oikeudessa vähintäänkin höyrähtäneenä.Mitä merkitystä on joillain keskusteluilla edes ylipäätään.Kaikenlaisia keskusteluja käydään seinien sisällä enemmän tai vähemmän kypsään malliin.Et ole rikollinen joten mitä väliä.Heivaa jätkä nyt HETI elämästäsi kun se on helppoa. Ei sulla ole mitään pelättävää.Mä eroisin jo pelkästään tuollasesta kiristämisestä.Onko tallenteet koneella.Heitä kone seinään tai sano että se hajosi tai kaada vettä siihen ja hae kotivakuutuksesta uusi.Heitä myös miehen puhelin vessanpönttöön ja vetäise.Idiootti on mies jos tuollaista tekee " kaiken varalta". Ps.teillä on kovin huonolta näyttävä tulevaisuus perheenä.Mihin paskaan vielä vajoat lapsinesi tuollaisen kieroutuneen suhteen vuoksi. Mieti.
Totta, aika pelottava tulevaisuuden näkymä Sala kuvauksia peläten. Sairas mies joka nimenomaan hakee valtaa ja alistaa puolisoa tuollaisella käytöksellä. Pirullista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 13:44"]
Kannattaakohan tuollaisrn ihmisraunion kanssa tuhlata aikaa.
Ongelma on, että on lapsi tulossa.
-ap
Silti ! Parempi miettiä kannattaisiko ajoissa erota, soppa voi saeta, mitä miehesi keittää jo
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:29"]
http://www.helsinki.chamber.fi/neuvontapalvelut/artikkelit/muu_yritysjuridiikka/keskustelun_nauhoittaminen.1324.news?1305_o=20Itseasiassa keskustelun nauhoittaminen ei ole rikos. Olet varmaan kysynyt mieheltäsi miksi hän nauhoittaa. Kertoisitko vielä senkin niin saamme oikean kuvan asiasta.
Kyllähän miehellä perusteluja riittää, ei hän omasta mielestään ole mitän väärää tehnyt. Eikä näin oleen koe mitään tarvetta olla pahoillaan. Eräs hänen perustelunsa on, että minä hänen mukaansa vääristelen ja valehtelen omia sanomiasiani ja hänen puheensa sisältöä, puhetyyliä ja tapaansa olla vuorovaikutuksessa kanssani. Miehen logiikan mukaan hän nauhoittamalla haluaa osoittaa minulle ja itselleen sen kuinka hän on oikeassa ja minä väärässä (+ sen kuinka minä valehtelen, ylireagoin jne. jne. jne.).
-ap
Ja meidänkö pitää nyt vain uskoa sinua, että ET vääristele sanomisiasi, jne?
Mutta itsehän olet ko. tilanteeseen hankkiutunut, joten hoida asia ihan miten haluat.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:29"]
Itseasiassa keskustelun nauhoittaminen ei ole rikos. Olet varmaan kysynyt mieheltäsi miksi hän nauhoittaa. Kertoisitko vielä senkin niin saamme oikean kuvan asiasta.
Kyllähän miehellä perusteluja riittää, ei hän omasta mielestään ole mitän väärää tehnyt. Eikä näin oleen koe mitään tarvetta olla pahoillaan. Eräs hänen perustelunsa on, että minä hänen mukaansa vääristelen ja valehtelen omia sanomiasiani ja hänen puheensa sisältöä, puhetyyliä ja tapaansa olla vuorovaikutuksessa kanssani. Miehen logiikan mukaan hän nauhoittamalla haluaa osoittaa minulle ja itselleen sen kuinka hän on oikeassa ja minä väärässä (+ sen kuinka minä valehtelen, ylireagoin jne. jne. jne.).
-ap
No, kun olette käyneet nauhoitteita läpi niin oletko?
SELVÄÄ narsistin oiretta miehellä. Ajan myötä pahenee. Itsellä 25v kokemus . Kaiken laittaa toisen syyksi ja käyttää kaikkea itseäsi vastaan
Salakuvaus on rikos, mutta sellaisten keskutelujen nauhoittaminen mihin itse osallistuu, ei ole kielettyä.
Meillä on monesti naureskeltu että kaikki keskustelut pitäisi nauhoittaa, niin voisi tarkastaa että mistä riita lähti liikkeille, jättikö toinen jotain sanomatta, vai eikö toinen kuullut jotain.
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:29"]
Itseasiassa keskustelun nauhoittaminen ei ole rikos. Olet varmaan kysynyt mieheltäsi miksi hän nauhoittaa. Kertoisitko vielä senkin niin saamme oikean kuvan asiasta.
-ap
SELVÄÄ narsistin oiretta miehellä. Ajan myötä pahenee. Itsellä 25v kokemus . Kaiken laittaa toisen syyksi ja käyttää kaikkea itseäsi vastaan
Tuota noin, nainenhan tässä syyttää ilman todisteita, miehen puheet voisi kuunnella nauhalta, mutta sitä tämä nainen ei halua, koska se kuuluisa "narsku" saattaisikin löytyä siitä pöydästä!
Miehelläni on epävakaa persoonallisuushäiriö, mikä oireilee välillä hillittömänä agressiivisuutena ja impulsiivisuutena. Ns kohtauksen aikana hän riehuu, raivoaa, rikkoo tavaroita ja puhuu niin järkyttävää tekstiä, että heikompaa hirvittää.
"Kohtauksen" mentyä ohi, hän ei muista suurinta osaa sanomisistaan, koska tunnepiikki ja adrenaliini on ollut niin järjetön,ja myös häpeän tunne omista sanomisista saattaa blokata ne kokonaan tietoisuudesta. Kuitenkin hän muistaa oman pahan olonsa, ja helposti syyttää siitä sitä vastapuolta, "aiheuttajaa".
Suhteemme alussa tilanteita oli vaikea ratkoa, koska minä en suostunut ottamaan syitä väärinperustein niskoilleni, ja hän ei muistanut / oli liian tunteessa pystyäkseen myöntämään omia sanomisiaan.
Otin käyttöön näissä tilanteissa nauhoittamisen. Ensin ns salaa, mutta aika pianhan se hänelle sitten paljastui, kun rauhoittumisen jälkeen oli aika kuunnella nauhotuksia.
Meidän tilanteessa nauhoitukset oli se asia, mikä sai miehen ymmärtämään ja hyväksymään todellisuuden, eli oman käytöksensä, ja että siinä on vakavasti jotain vialla. Se oli hänelle tietysti kivulias prosessi, mutta ilman näitä nauhotuksia hän ei olisi ns joutunut ikinä vastaamaan omasta toiminnastaan, eikä hakeutumaan hoitoon. Persoonallisuushäiriön hyväksyminen onnistui vasta kun joutui kohtaamaan todellisuuden silmästä silmään.
13v ollaan oltu yhdessä ja rakastan häntä enemmän kuin mitään. Pikkuhiljaa hän on onnistunut muuttamaan käytösmalleja parempaan suuntaan, ja oireilu on vähentynyt. Toki vieläkin sillon kun hänellä karkaa mopo käsistä, pistän nauhan pyöriin. Se kyllä provosoi häntä siinä tilanteessa, mutta toisaalta ihmisen ei ylipäätään kannattaisi sano ikinä mitään, mikä ei kestä tarkempaa tarkastelua esim tunnin päästä sanotusta. Kun tilanteet on ohi, poistan nauhoitukset.
Joskus "keskusteluiden" nauhoitus on siis myös paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:47"]
http://www.helsinki.chamber.fi/neuvontapalvelut/artikkelit/muu_yritysjuridiikka/keskustelun_nauhoittaminen.1324.news?1305_o=20
-ap
En minä halua käydä nauhoitteita läpi. Missään olosuhteissa, tietenkään. Absurdi kysymyskin. Nehän on nauhoitettu minulta salaa, alistamis- ja kontrollointitarkoituksella.
-ap
Eikö omat sanomisesi siis kestä uusintaa teidän kahden välillä? Et pystykään seisomaan sanomisesi takana? Ei hyvältä kuulosta.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:47"]
http://www.helsinki.chamber.fi/neuvontapalvelut/artikkelit/muu_yritysjuridiikka/keskustelun_nauhoittaminen.1324.news?1305_o=20
-ap
En minä halua käydä nauhoitteita läpi. Missään olosuhteissa, tietenkään. Absurdi kysymyskin. Nehän on nauhoitettu minulta salaa, alistamis- ja kontrollointitarkoituksella.
-ap
Miten sinua alistaa tai kontrolloi se, että olette ns sivustaseuraajia omalle keskustelullenne? Eihän sinua voi alistaa tai kontrolloida sillä, jos et ole puhunut mitään järjetöntä.
Kuka nostaa näin vanhoja juttuja tänne? Eiköhän tilanne ole jo ohi.
Saako turvakodista tällaiseen apua? Ajatellut töistä lähteä suoraan suhteesta.
Tästä tulee mieleen se A.L ja hänen lääkeruinaamisreissut juutuubissa.