Mies nauhoittaa ja kuvaa salaa minulta
Sain juuri tietää, että mieheni nauhoittaa keskustelujamme ja riitojamme salaa minulta. Taustalla on lisäksi se, että hän joitakin vuosia sitten salavideoi seksuaalista kanssakäymistämme toistuvasti kymmeniä kertoja. Tämä on eräs niistä tekijöistä jotka aikanaan johtivat eroomme (oli myös paljon muuta). Palasimme yhteen, luulin voivani luottaa. Mies lupasi että tee sitä enää. Koen salanauhoittamisen nöyryyttäväksi, törkeäksi ja erittäin loukkaavaksi. MInusta ihminen, joka sellaista harrastaa, on jollain tavalla tunnevammainen. Nyt mies vähättelee asiaa, ei ole pahoillaan, ei osoita mitään ymmärrystä asian merkityksestä minulle. Olen romuna. Ajatuksia?
Kommentit (55)
Ap, palasitte yhteen, mutta oletteko naimisissa? Jos ette, niin ei pitäisi tulla ongelmia isyysasiassa, jos haluat erota. Jos taas olette naimisissa, miehesi kirjataan automaattisesti lapsen isäksi.
Joka tapauksessa paska mies, JSSAP.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:29"]
Itseasiassa keskustelun nauhoittaminen ei ole rikos. Olet varmaan kysynyt mieheltäsi miksi hän nauhoittaa. Kertoisitko vielä senkin niin saamme oikean kuvan asiasta.
[/quote]
Kyllähän miehellä perusteluja riittää, ei hän omasta mielestään ole mitän väärää tehnyt. Eikä näin oleen koe mitään tarvetta olla pahoillaan. Eräs hänen perustelunsa on, että minä hänen mukaansa vääristelen ja valehtelen omia sanomiasiani ja hänen puheensa sisältöä, puhetyyliä ja tapaansa olla vuorovaikutuksessa kanssani. Miehen logiikan mukaan hän nauhoittamalla haluaa osoittaa minulle ja itselleen sen kuinka hän on oikeassa ja minä väärässä (+ sen kuinka minä valehtelen, ylireagoin jne. jne. jne.).
-ap
[/quote]
No, kun olette käyneet nauhoitteita läpi niin oletko?
Kotonaan kuka tahansa saa kuvata ihan mitä nyt sattuu haluamaan eli ei se mikään rikos ole.
Hanki kamera ja kuvaa miestäsi koko ajan, ja kun siltä palaa hiha jatka vaan kuvaamista kaikessa rauhassa.
Ymmärrän silti miestäsi, on olemassa ihmisiä jotka jälkeenpäin kieltää sanomisiansa ja vääristelee niitä. Sellaisen ihmisen kanssa on tosi hyvä olla keskustelut nauhalla, voi jälkeenpäin osoittaa olevansa oikeassa.
Mutta eipä siitä ihmissuhdetta oikein synny jos luottamus on tuolla tasolla.
Minusta laittomuus/laillisuus on tässä tilanteessani toissijaista, vaikka toki se että toiminta on kriminalisoitu, kertoo jotakin sen yleisestä vakavuudesta. Itselleni on merkityksellistä se, että ihminen johon minun pitäisi voida luottaa ja tukeutua, vetää maton jalkojeni alta tällä tavalla. Eikä hän ole halukas kuuntelemaan tai ymmärtämään miltä hänen tekonsa minusta tuntuu.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:29"]
Itseasiassa keskustelun nauhoittaminen ei ole rikos. Olet varmaan kysynyt mieheltäsi miksi hän nauhoittaa. Kertoisitko vielä senkin niin saamme oikean kuvan asiasta.
[/quote]
Kyllähän miehellä perusteluja riittää, ei hän omasta mielestään ole mitän väärää tehnyt. Eikä näin oleen koe mitään tarvetta olla pahoillaan. Eräs hänen perustelunsa on, että minä hänen mukaansa vääristelen ja valehtelen omia sanomiasiani ja hänen puheensa sisältöä, puhetyyliä ja tapaansa olla vuorovaikutuksessa kanssani. Miehen logiikan mukaan hän nauhoittamalla haluaa osoittaa minulle ja itselleen sen kuinka hän on oikeassa ja minä väärässä (+ sen kuinka minä valehtelen, ylireagoin jne. jne. jne.).
-ap
[/quote]
[/quote]
En minä halua käydä nauhoitteita läpi. Missään olosuhteissa, tietenkään. Absurdi kysymyskin. Nehän on nauhoitettu minulta salaa, alistamis- ja kontrollointitarkoituksella.
-ap
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:55"]
[/quote]
-ap
[/quote]
[/quote]
En minä halua käydä nauhoitteita läpi. Missään olosuhteissa, tietenkään. Absurdi kysymyskin. Nehän on nauhoitettu minulta salaa, alistamis- ja kontrollointitarkoituksella.
-ap
[/quote]
Ai, etkö juuri itse kertonut, että miehesi peruste oli se, että voi osoittaa ristiriitoja todellisten keskusteluiden ja oletettujen sanomisten välillä myöhemin. Näin olin jotenkin lukevinani. Eli suomeksi hän pyrkii ratkaistaisemaan ongelmianne ja pidät tätä alistamisena ja kontrolloimisena - syystä että?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:40"]Salakuvaaminen asunnossa on laitonta, mutta omien keskusteluiden nauhoittaminen on luvallista.
[/quote]
Niin, tässä oli ongelmana nyt ilmeisesti tuo keskustelun nauhoittaminen.. ap?
[/quote]Millä tavalla ongelma? Onko se ongelma että se ei ole laitonta?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:50"]
Kotonaan kuka tahansa saa kuvata ihan mitä nyt sattuu haluamaan eli ei se mikään rikos ole.
Hanki kamera ja kuvaa miestäsi koko ajan, ja kun siltä palaa hiha jatka vaan kuvaamista kaikessa rauhassa.
Ymmärrän silti miestäsi, on olemassa ihmisiä jotka jälkeenpäin kieltää sanomisiansa ja vääristelee niitä. Sellaisen ihmisen kanssa on tosi hyvä olla keskustelut nauhalla, voi jälkeenpäin osoittaa olevansa oikeassa.
[/quote]
Kieltämisen tai vääristelyn osoittamisyritykset EI toimi ihmissuhteissa. Ihmisen käyttäytyminen ja sen ymmärtäminen on aina subjektiivista. Täydellinen objektiivisuus, "oikea" ja "väärä" ei ole mahdollisia. Parisuhteessa ei ole kyse siitä kuka on oikeassa vaan aivan muista asioista. Tottakai salaa nauhoittaminen on törkeää. Jos miehesi yhtään on normaali aikuinen, luulisi hänen ymmärtävän. Jos ei ymmärrä, mitä kaikkea muuta tämä mies ei ymmärrä?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:04"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:40"]Salakuvaaminen asunnossa on laitonta, mutta omien keskusteluiden nauhoittaminen on luvallista.
[/quote]
Niin, siis tämän keskustelun aloittajan ongelma (josta halusi kirjoittaa) oli keskusteluiden nauhoittaminen..
[/quote]Millä tavalla ongelma? Onko se ongelma että se ei ole laitonta?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:06"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:50"]
[/quote]
Kieltämisen tai vääristelyn osoittamisyritykset EI toimi ihmissuhteissa. Ihmisen käyttäytyminen ja sen ymmärtäminen on aina subjektiivista. Täydellinen objektiivisuus, "oikea" ja "väärä" ei ole mahdollisia. Parisuhteessa ei ole kyse siitä kuka on oikeassa vaan aivan muista asioista. Tottakai salaa nauhoittaminen on törkeää. Jos miehesi yhtään on normaali aikuinen, luulisi hänen ymmärtävän. Jos ei ymmärrä, mitä kaikkea muuta tämä mies ei ymmärrä?
[/quote]
Ap kirjoittaa vaan ap kirjoituksen loppuun silloin kun ap kirjoittaa.. jookos
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:02"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:55"]
[/quote]
-ap
[/quote]
[/quote]
-ap
[/quote]
Ai, etkö juuri itse kertonut, että miehesi peruste oli se, että voi osoittaa ristiriitoja todellisten keskusteluiden ja oletettujen sanomisten välillä myöhemin. Näin olin jotenkin lukevinani. Eli suomeksi hän pyrkii ratkaistaisemaan ongelmianne ja pidät tätä alistamisena ja kontrolloimisena - syystä että?
[/quote]
Aikuisella miehellä, joka luulee (?) voivansa ratkaista ongelmia tällä tavoin, ei tunnepuolella ole kaikki kotona. Mitä ongelmia toisen osapuolen loukkaaminen ja alistaminen ratkaisee? Vai aiheuttaako se niitä kenties lisää?
Täysrunkku. Ei ansaitse sua eikä lasta.
T. Mies 28
Vaikea leikkiä tuomaria, kun kuulee vain toisen osapuolen näkemyksen. Voithan olla täysin kusipäinen akka ja miehellä ei ole mitään muuta keinoa yrittää osoittaa sekopäisyyttäsi. Miksi sitten olla edes tuollaisessa suhteessa, niin sitä sopii miettiä molempien. Terve suhde tuo ei kuitenkaan ole.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 13:50"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 13:44"]
Kannattaakohan tuollaisrn ihmisraunion kanssa tuhlata aikaa.
[/quote]
Ongelma on, että on lapsi tulossa.
-ap
[/quote]
Haluatko lapselle ja itsellesi perhe-elämän jossa paha olla?
Koira karvoistaan... Harvemmin.
Ei kun vastanauhoittelua. Alat tallentaa miehesi juttuja tilanteessa kuin tilanteessa. Varsinkin jos sattuu olemaan kännissä.
Ap hyvä, miehellä onvarmasti omat syynsä jolla perustee toimintaansa. Niin on pedofiileilläkin. Se ei muuta sitä tosiasiaa että toiminta on törkeää. Ja lisäksi enemmän tai vähemmän laitonta.
Mun ex-poikaystävä harrasti salakuvaamistani. HUOM: EX. Tarviiko kertoa enemmä??
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:50"]Ap hyvä, miehellä onvarmasti omat syynsä jolla perustee toimintaansa. Niin on pedofiileilläkin. Se ei muuta sitä tosiasiaa että toiminta on törkeää. Ja lisäksi enemmän tai vähemmän laitonta.
[/quote]
Eihän ole - sen enempää törkeää kuin laitontakaan - keskustelun nauhoittaminen siis.
[/quote]