Oon niiiin väsynyt tuohon lapseen!!! ja mieheen!!!
3 vuotias ei nuku kunnolla ja huutaa päivät, kovapäinen lapsi, yrittää kaikkensa että sais tahtonsa läpi ja mä alan olla aika poikki tän kolmen vuoden taistelun jälkeen että paljon helpommalla pääsen kun taivun lapsen tahtoon.
Tiedän toki että eisais mutta aina ei vaan jaksa, varsinkaan kun miehestä ei niin kauheesti ole apua missään asiassa!
Kommentit (27)
siinäpä sitä sitten vilkkaille lapsille ohjelmoin kaikenlaista-
laitoin videoita klo12-14, että sain kahvi
tauon
--------------------------
ps ap- onko mummilaa,
srk-kerhoa, jossa tunnin maksuton lapsiparkki,
avointa päiväkotia, jossa edullinen lapsiåparkki,
että saisit hengähtää-
tai laita lapsi 4 tunniksi päiväkotiin- lapsellasi on lakisääteinen oikeus lapsen päivähoitopaikkaan
ruoat 5 x päivässä tasan samaan aikaan aina, ei napsita ikinä muulloin. Ei sokeria: ei jäätelöä, ei karkkia, ei makeita vanukkaita yms. välipaloiksi. Tavallista kotiruokaa. Välipalaksi maustamatonta viiliä tai jukurttia marjojen kanssa.
Laitat levolle joka päivä samaan aikaan. Luet kirjaa ja teette jotain rauhallista. Aina. Vaikka aluksi siis ei onnistukaan.
Illalla aina samat rutiinit.
Tätä kun teet vuoden, alkaa helpottua. Helpommalla olisit tietty päässyt, jos olisit jo ihan pienestä näin tehnyt.
en saa sitä millään nukkumaan valvoo ainakin yhteentoista (nyt sain kasilta nukahtamaan kun uhkailin sitä kaikella mahdollisella) Kotona ei siis nuku päikkäreitä mikä on hyvä ja huono asia, hyvä sinänsä etä illalla nukahtaa ehkä jo puol 11 aikaan, huono sinänsä että päivällä on yhtä tappelua kaikki koko ajan.
Olisi niin ihanaa lähteä aamulla töihin rauhassa eikä aina niin että saa lapsen raahata autoon väkisin kun hän on päättynyt ensin että ei syö aamupalaa eikä laita vaateita eikä lähde hoitoon... Mies kyllä saa lähteä ihan rauhassa kun lähtee vähän ennen minua. Töissä menee kivasti mutta kotimatkalla alkaa ahdistamaan kun tiedän että taas täytyy hakea se uhmaikäinen kiljuva lapsi kotiin ja huuto alkaa kun koitan laittaa lasta autoon kun hän on päätänyt ett' ei hlaua istua istuimessa tai turvavöissä....
Olen vaan niin puhki tähän huutoon ja tappeluun!!!
saatan maata sen vieressä illalla kahdeksasta yhteentoista ja se ei vaan nuku!!!!!!!!
ruoat 5 x päivässä tasan samaan aikaan aina, ei napsita ikinä muulloin. Ei sokeria: ei jäätelöä, ei karkkia, ei makeita vanukkaita yms. välipaloiksi. Tavallista kotiruokaa. Välipalaksi maustamatonta viiliä tai jukurttia marjojen kanssa.
Laitat levolle joka päivä samaan aikaan. Luet kirjaa ja teette jotain rauhallista. Aina. Vaikka aluksi siis ei onnistukaan.
Illalla aina samat rutiinit.
Tätä kun teet vuoden, alkaa helpottua. Helpommalla olisit tietty päässyt, jos olisit jo ihan pienestä näin tehnyt.
päiväkodista päiväunet pois, niin saat lapset aikaisemmin nukkumaan ap- valitettavasti ja todennäköisesti joudut taistelemaan asiasta, mutta näin on
päiväkodeissa on pakkonukuttaminen ollut kielletty jo 1990-luvulta
t Ä'iti, jonka lapset lopetti päiväunet 1.5 v iässä
mutta siellä pitää olla max 1 tunti sängyssä ja sit ääsee pois ja totta kai sitä nukahtaa kuka vaan ruuan jälkeen jos menee tunniksi sänkyyn.
Meillä myös 3-vuotias uhmis, jolle ei nykyään passaa mikään. Kaikki on vain en halua, ei, en lähde, en syö, EI! On saanut näin kesällä olla kotona yli kaksi kuukautta ja ensi viikolla on päiväkotiin meno... Täällä kotona ollessa ovat päivät menneet hienosti, koska päikkäreitä ei tarvitse nukkua ja poika nukkuukin yöt klo 20-08! Päiväkodissa taas pitäisi ne päikkärit nukkua, joten pahoin pelkään, että illat alkavat venyä aika pitkiksi taas...
saatan maata sen vieressä illalla kahdeksasta yhteentoista ja se ei vaan nuku!!!!!!!!
Poika lopetti päiväunet 2,5-vuotiaana (ja yritettiin todellakin unille, sisukkaasti, mut kun ei niin ei). Silti 3-vuotiaana iltanukuttaminen oli just tuollaista, huolimatta tiukoista rutiineista ja terveellisestä kotiruoasta. Toiset lapset nukkuvat huonommin, teki äiti mitä tahansa.
Lohdutukseksi: 4-vuotiaana sama poika nukahti alta aikayksikön iltasadun jälkeen puoli ysiltä. Ja niin vieläkin, nyt ikää 5 v.
jos joudun lapsen kanssa tappelemaan ja yömyöhällä tekemään kaikki kotityöt kun kolme tuntia illasta menee lapsen nukuttamsieen...
tarvitset apua! Miksi se joka ilta olisi sinun vuorosi nukuttaa lapsi? Ja lapsikin kaipaa varmaankin isän osallistumista tässäkin asiassa.
Ja voimia, kyllä se lopulta helpottaa! Jaksat vain yhä uudestaan ja uudestaan pysyä teidän perheen iltarutiineissa (iltapala, pesu, satu jne), ja kannat sen lapsen sänkyyn takaisin (etkä tietty enää ala lukemaan/juttelemaan yms.)
mutta lapsi on taas päätänyt että nyt hän tykkää vaan äidistä ja iskä on ihan tyhmä.
Minä en voi silloin liikkua talossa ollenkaan vaan mun pitää mennä joko yläkertan tai ulos siksi aikaa että lapsi nukahtaa, muuten kiljuu äitiä koko ajan jos kuulee minun olevan talossa.
Aivan joka asiasta ihan hirveää vääntöä. Tuo turvaistuinjuttu kuulostaa niiiiin tutulta. Tyttö huutaa, että haluaa istua pelkästään vöissä, kuten isot sisarensa. Ei halua enää turvaistuimeen, koska ei ole vauva... Ruokapöydässä katastrofin saa aikaan, jos kastike on väärässä paikassa tai jos lautaselle on laitettu vihanneksia :/ Nämä ovat vain muutamia esimerkkejä ja niitä on päivässä kymmenittäin. Meillä on kovapäinen lapsi aivan eri luokkaa kuin isommat sisaruksensa.
Olen itsekin välillä tosi väsynyt varsinkin kun teen töitä suurimmaksi osaksi kotona. Tyttö on välillä mummolassa, jos minulla töitä muualla. Isä ei juurikaan kasvatukseen osallistu reissuhommien takia ja kun on kotona niin ei jaksa - höh, mutta MINUN pitää jaksaa.... Toivon, että aikaa myöten helpottaa. Nyt olen erittäin tiukkana kurin suhteen ja tyttö istuukin päivittäin jäähyllä huonosta käytöksestä. Tulosta syntyy - mutta äärettömän tuskastuttavan hitaasti :/
Sinä viet, isä hakee ja toisinpäin. Yksinkertaista. Sitten iltaisin vuorottelette lapsen iltapuuhien kanssa, toinen laittaa ruoat, toinen kylvettää ja laittaa lapsen nukkumaan jne.
. että olen nopammin lasta hakemassa miehellä kun aina nuo työpäivät venähtää.
. että olen nopammin lasta hakemassa miehellä kun aina nuo työpäivät venähtää.
Miksi sä alistut tollaseen?
Kerro sieltä puhelimeen vastaavalle ihmiselle tilanteenne. Saatte todennäköisesti ajan, jolle osallistut yhdessä miehesi, ehkä myös lapsen kanssa.
Kokemuksesta kerron, että se on oikea paikka nyt teille, he osaavat auttaa.
myöskään nuku päikkäreitä???