G: Missä paikassa/tilanteessa lapsivesi meni?
Mulla ekalla kerralla sairaalassa, kun laitettiin anturit supistuksian mittaamista varten. Toisella kerralla meni kotiin sänkyyn yöllä. Ja kolmatta kertaa täällä odottelen:)
Kommentit (16)
2. synnytys kotona vessakäynnin jälkeen eteisen parketille
2. lenkin jälkeen kotipihalle päästyäni, kun mies oli ainoan kerran raskauden aikana poissa ilman puhelinta.
1 kotona
2 sairaalassa
3 sairaalassa, lääkärin toimesta.
ekalla puhkaistiin kalvot, toisella just sängyn viereen:D
Toiselta aikaisin aamulla kotona sängyssä.
vai jättäneet muiden huoleksi? olen miettinyt miten toimia jos vedet menee vaikka kaupassa? tai jos vaikka sairaalan aulassa... eikai niitä itse tarvi siivoilla, vai?
Olin tullut näytille supistusten vuoksi ja yhtäkkiä ne kalvot siinä sitten poksahti.
2. kerralla olohuoneen sohvalle ja 3. kerralla sairaalassa lääkärin puhkaistessa kalvot. Joka kerran kans jännäsin. et toivottavasti ei lorahda kaupassa tms. julkisella paikalla.
ekalla, kun käynnistettiin niin puhkaistiin kalvot ihan ensimmäisenä
tokalla juuri ennen ponnistusvaihetta.
2
Vierailija:
vai jättäneet muiden huoleksi? olen miettinyt miten toimia jos vedet menee vaikka kaupassa? tai jos vaikka sairaalan aulassa... eikai niitä itse tarvi siivoilla, vai?
Nousin kahvipöydästä ja sanoin juuri vastapäätä istuvalle neuvolantädille, että ensi vuonna vasta syntyy vaikka oli jo 12 päivää yli lasketusajan. Vein kahvikupin tiskipöydälle ja sit alkoi vesi lorista:)
1. kerralla olkkarissa nojatuolissa istuessani ja lorahtelua jatkui sitten vessassa ym.
2. kerralla istuin tällä samalla tuolilla lukemassa AV-palstan viestejä kun mahasta kuului kauhea POKS ja sitten jotain lämmintä alkoi virrata...
Toinen olohuoneen lattialle kun nousin sohvalta.
Toinen vessanpönttööön, oli pissahätä ja sitten menikin lapsivesi.
toisen kerran sairaalassa synnytyssalissa kun kätilö puhkas kalvot, kolmannen kerran lääkärin tehdessä sisätutkimuksen kun oli kalvorakko ja se puhkes, 4 ja 5 sairaalassa kun sain luvan ruvata ponnistaa ja 6 kerta konona vessassa, taksissa, synnärin aulassa ja synnärin sängyllä.
valuu jotain ja tulihan sitä reippaasti! Leikkaus aika oli sovittu viikolle, joten vähän ennenaikaisesti lapsi tuli!
Synnytys käynnistettiin ja tuli terve vauva ja yllättynyt, mutta iloinen äiti.