Miten voisin estää "exääni" tuhoamasta muiden elämää?
Ollessani 16-vuotias tutustuin netissä erääseen mieheen, silloin yli 20-vuotiaaseen. Hän kiristi minut parisuhteeseen kanssaan uhkailemalla itsemurhalla. Mies paljastui muutenkin täydeksi narsistiksi, hänen mielestään minussa oli aina kaikki vika, hän mm. aiheutti minulle syömishäiriön huomauttelemalla lihomisestani (161 cm, paino nousi 50 kg:sta 52:een kiloon). Lisäksi hän petti minua jatkuvasti. Lopulta onnistuin pääsemään hänestä eroon, kun vihasin häntä jo niin paljon etten enää välittänyt vaikka hän olisikin tappanut itsensä - ja sanomattakin selvää on, että ei sitä tehnyt. Vielä eron jälkeen hän yritti saada minua takaisin erinäisillä valheilla ja manipuloinnilla, mutta katkaisin yhteydenpidon täysin ja blokkasin hänet mm. messengeristä. Näistä tapahtumista on jo useita vuosia aikaa.
Tiedän, että en ole hänen ainoa uhrinsa, vaan hänen taktiikkansa on juuri tämä: hän valitsee mahdollisimman nuoren ja kokemattoman, kuitenkin suojaikärajan ylittäneen tytön jota on helppo manipuloida ja hyväksikäyttää. Tiedän tosin, että hän oli ennen minua ollut 15-vuotiaan tytön kanssa ollessaan itse jo täysi-ikäinen. Minulla ei valitettavasti ole mitään tietoja tästä tytöstä, mutta "exäni" kertoi tästä asiasta itse minulle.
Jonkin aikaa sitten tämä mies yritti ottaa minuun yhteyttä ja selitellä tekojaan. Huomasin tässä yhteydessä, että hänellä on eräällä treffipalstalla profiili. Profiili antaa hänestä täysin epärealistisen kuvan, en tietenkään usko että hän kertoisi narsismistaan profiilissaan, mutta mm. väittää olevansa normaalipainoinen ja harrastavansa liikuntaa säännöllisesti, vaikka todellisuudessa on ylipainoinen ja ainoa harrastamansa liikunta on fyysinen työ. Muuten hän kulkee jopa 300 m kauppamatkan autolla.
Haluaisin tehdä jotain, jotta tämä hänen toimintansa saataisiin loppumaan. En kuitenkaan voi tehdä hänestä rikosilmoitusta, koska olin jo 16-vuotias kun olin ensimmäistä kertaa hänen kanssaan sukupuoliyhteydessä eikä minulla ole mitään todisteita siitä, että hän on harrastanut seksiä myös tämän toisen tytön kanssa tämän ollessa vasta 15-v. Hän ei myöskään koskaan satuttanut minua fyysisesti.
Minua kuitenkin oksettaa niin paljon kun tiedän hänen olevan vapaalla jalalla ja houkuttelevan uusia uhreja ansaansa. Mitä voisin tehdä?
Kommentit (13)
Ja taas tulee narsismidiagnoosia ovista ja ikkunoista.
Kyllä ihminen saa olla manipuloiva pukki ja panna ketä huvittaa lain puittessa, et voi sille mitään. Oppirahansa joutuu maksamaan jokainen tyhmä mies ja nainen.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 07:53"]
Ja taas tulee narsismidiagnoosia ovista ja ikkunoista.
Kyllä ihminen saa olla manipuloiva pukki ja panna ketä huvittaa lain puittessa, et voi sille mitään. Oppirahansa joutuu maksamaan jokainen tyhmä mies ja nainen.
[/quote]
Mutta tässä on kyse täysi-ikäisestä ihmisestä, joka on harrastanut seksiä 15-vuotiaan kanssa. -ap
Minä olen sitä mieltä, että et ole vastuussa hänen toimistaan ja jollain tasolla olet edelleen riippuvainen hänestä. Blokkaa hänet facestasi ja elämästäsi täysin. Et voi olla aina se pelastava enkeli, johon tautiin tunnut sairastuneen. Opi tästä ja elä omaa elämääsi.
No ei oo kauheeta jos 18v ja 15v nai. Toivottavasti ei tasta saa tuomiota vaikka olisikin muutoin seko.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:30"]
No ei oo kauheeta jos 18v ja 15v nai. Toivottavasti ei tasta saa tuomiota vaikka olisikin muutoin seko.
[/quote]
Hän oli silloin 21- tai 22-vuotias. -ap
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:26"]
Minä olen sitä mieltä, että et ole vastuussa hänen toimistaan ja jollain tasolla olet edelleen riippuvainen hänestä. Blokkaa hänet facestasi ja elämästäsi täysin. Et voi olla aina se pelastava enkeli, johon tautiin tunnut sairastuneen. Opi tästä ja elä omaa elämääsi.
[/quote]
Olet siinä oikeassa, että en ole vastuussa hänen teoistaan. En kuitenkaan ole hänestä millään tavalla riippuvainen, emme ole esimerkiksi Facebooksissa kavereita vaan hän lähestyi minua ihan muuta kautta ja blokkasin hänet heti sielläkin. Olen ollut jo viisi vuotta parisuhteessa aivan ihanan miehen kanssa enkä ole pitkään aikaan edes ajatellut eksääni, mutta kun hän itse otti minuun yhteyttä niin nämä vanhat asiat palasivat väkisin mieleeni. -ap
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:34"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:30"]
[/quote]
[/quote]
Turhaapa tuosta enää vingut. Ketään ei kiinnosta. Unohda ja anna kaikkien kukkien kukkia ja rupisammakoiden loikkia
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:37"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:34"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:30"]
[/quote]
[/quote]
Turhaapa tuosta enää vingut. Ketään ei kiinnosta. Unohda ja anna kaikkien kukkien kukkia ja rupisammakoiden loikkia
[/quote]
Eli sinusta lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä on turha vinkua eikä ketään kiinnosta ja näiden pedofiilinkukkasten pitäisi vain antaa kukkia ja levittää mettään jatkossakin? -ap
Koska minut nyt tahallaan yritetään ymmärtää väärin (mikä tietysti av:lla ihan luonnollista), niin selvennän vielä: en halua kostaa eksälleni hänen minulle aiheuttamaansa mielipahaa tai vaatia itselleen korvauksia. Näistä tapahtumista on jo todella monta vuotta aikaa enkä ole sen jälkeen ollut hänen kanssaan missään tekemisissä, en ole stalkannut häntä netissä tai missään muuallakaan. En olisi nytkään ajatellut koko ihmistä, jos hän ei olisi ottanut minuun yhteyttä. Avainasia tässä nyt on se, että kyse on aikuisesta miehestä joka vikittelee alaikäisiä tyttöjä enkä toivo että kukaan joutuisi hänen uhrikseen.
Anna olla ap. Jos eksäsi ja tämä tyttö olivat parisuhteessa ja vieläpä vuosikausia sitten niin eiköhän tosta oo tässä vaiheessa ihan turha parkua.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:42"]
Anna olla ap. Jos eksäsi ja tämä tyttö olivat parisuhteessa ja vieläpä vuosikausia sitten niin eiköhän tosta oo tässä vaiheessa ihan turha parkua.
[/quote]
Kuitenkin täällä foorumilla halutaan hirttää erään kansanedustajan mies palleistaan puuhun 20 v. sitten tapahtuneiden asioiden takia? Ok. Ehkä annan sitten olla, ilmeisesti tässä ei ole mitään pahaa koska kyseisestä uhrista ei ole tullut julkista henkilöä. -ap
Kaunis ajatus sinulla on, mutta ikävä kyllä käytännössä mahdollisuudet vaikuttaa asiaan ovat aika vähäiset. Ihana kuitenkin että vielä löytyy sinun kaltaisia ihmisiä, jotka siis oppivat omista virheistään ja haluavat opastaa muitakin välttämään niitä. Näköjään tässäkin ketjussa on tullut esiin niitä jotka vain nauravat muille virheiden tekijöille.
Tiedän naisen, joka varoitti exänsä uutta tyttöystävää miehestä, joka oli krooninen pettäjä. Tämä uusi ei uskonut, vaan kuvitteli ex-tyttöystävän olevan vain mustasukkainen. Kuitenkin itse jollain tavalla kunnioitan sitä, että kertoi uudelle tytölle millaisen miehen on napannut...