Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kontulan ostarista on tullut järkyttävä mesta 20 vuodessa!

MystinenHopeinenLiskomies
04.07.2021 |

2000-luvun alussa oli vielä ihan siedettävä, mutta ei hemmetti mikä paikka siitä on tullut! Jos haluat nähdä miltä koko Suomi näyttää 30 vuoden päästä, niin tee matka Kontulaan.

Kommentit (366)

Vierailija
81/366 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin Kontulan ostarin vieressä 80-luvulla. En ole sen jälkeen käynyt. Pitäisköhän tehdä lomamatka Kontulan ostarille?

Kyllä, kyllä, kyllä. Suosittelen lomamatkaa. Se tulee olemaan sinulle shokki.

Vierailija
82/366 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MystinenHopeinenLiskomies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo näinhän se on !

Muistan ostarin vahvasti back in the days, kun sinne tuli se mystinen lidl myymälä.

Sitä käytiin aina ihmettelemässä.

Sitten vierähti vuosi jos toinenkin, ja elämä heitti siihen suuntaan, että muutin toiselta paikkakunnalta takaisin stadiin, ja vuokra-asunto kontulasta.

Ei jumalauta, miten rappiolla voi joku paikka olla, varsinkin näin kesäaikaan.

Proletaarimäntä puristanut koko paskamassan tiiviiseen sumppuun ostarille norkoilemaan.

All day, every day...

Kesällä tuon muutoksen todella huomaa, etenkin jos pyörii vähän ostarin ympärillä. Muistan myös tuon Lidlin myymälän avaamisen ja olihan tuo Kontula jo silloinkin tietynlaisessa maineessa, ainahan se on ollut, mutta tämänkaltaisessa alennustilassa se ei ole kyllä koskaan ollut. Siitä on tullut ihan järkyttävä paikka jos muistelee vaikka 90-lukua. Kontula oli joskus ihan kiva paikka elää.

Peruslungit stadin pulit vaihtunut kouvolasta/lahdesta muuttaneisiin sekakäyttäjiin.

Oma lukunsa nämä afrikkataustaiset sekavetäjät, jotka norkoilevat kipparissa & mopo baarissa, siinä 2 kerroksen entisen minigolf-baarin luonahan ne slängää semi avoimesti kaikkea.

Ja sitten ne kalliot siinä vieressä, oikea jylhäkallio a'la leijonakuningas.

Halpa "pääsekaisin kama" + 30-40% ruskeita itiksestä vesalaan, on tämän muhennoksen reseptiikka.

Onko tosiaan aina pakko vetää Kouvola ja Lahti mukaan näihin narkkijuttuihin? Ja jos niitä narkkeja kerran muuttaa sieltä Lahdesta ja Kouvolasta pääkaupunkiin, niin sehän vissiin tarkoittaa että nämä kaupungit siistiytyvät?

Terveisin väsynyt kouvolalainen jonka kaupunkia AINA haukutaan

Haukutaan aiheesta. Kouvola on maan pahin kaupunkiräkälä. Lahti ja Jyväskylä hyviä kakkosia. Lahti ei sinänsä ole viime vuosina muuttunut kielteiseen suuntaan yhtä nopeasti kuin JKL. Jyväskylästä on tullut todella puistattava kaupunki.

Terveiset JKL:n matkailumarkkinoinnille: lopettakaa valehtelu. Levitätte todella vääristynyttä kuvaa kaupungista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/366 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Kontula pahempi kuin Koivukylä tai Hakunila?

Koivukylä ja Hakunila on kyllä myös muuttuneet tosi paljon sitten ysärin puolivälin.

Siis mihin suuntaan? Onhan nuo aina nuhjuisia olleet.

Vierailija
84/366 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän mua vaivaa, kun en mitenkään kauheana paikkana ostaria näe. Tasan samanlaiset ässä ja koomarketit kuin missä tahansa muualla ja myös lidl. Hyvän palvelun apteekit ja maailman paras Kiva-kauppa, josta löytyy kaikki. Käyn yleensä myös Sabich(?) nimisessä äärimmäisen siistissä kahvilassa kahvilla tai hyvällä lounaalla. Mulla ei ole mitään mielenkiintoa mennä kaljakuppiloihin eikä ne mua häiritse. Jos meidän vaaleiden pottunenenien joukossa on muunkin värisiä henkilöitä, niin mitä sitten.

Saiturin pörssissä poikkean usein matkalla vuoskiin. Onhan tuo aina ollut värikäs mutta mikä siinä on kun en tajua ihan tätä Kontulan sheimaamista. Ei kukaan ole tullut tuolla rähisemään. Ennole edes todistanut mitään epämiellyttävää. Toisaalta, missäpä aseman liepeillä stadissa ei ole ns vilskettä. Ihan propagandahakuinen aloitus taas vaihteeksi.

Vierailija
85/366 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun itse itä-Helsingissä, ihan rauhallisella ja mukavalla asuinalueella, vaikka yleensä ne ihmiset, jotka eivät ole koskaan täällä päin käyneetkään, vaahtovatkin muuta. 

Kontulassa olen käynyt viimeksi ehkä 15 vuotta sitten, joten en tiedä nykytilannetta. Olen kuitenkin kuullut, että siellä olisi useampiakin ihan suuremminkin hyväksi todettua ruokapaikkaa, joten kiinnostaisi ehkä mennä kokeilemaan.

Käy ihmeessä. Tämän aloituksen tarkoitus on vaan lietsoa mielikuvia Itä-Helsingin slummimeiningistä, tätähän kirnutaan täällä täännöllisesti. Vähän tympii tämän(kin) läpinäkyvä tarkoitushakuisuus.

Vierailija
86/366 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun itse itä-Helsingissä, ihan rauhallisella ja mukavalla asuinalueella, vaikka yleensä ne ihmiset, jotka eivät ole koskaan täällä päin käyneetkään, vaahtovatkin muuta. 

Kontulassa olen käynyt viimeksi ehkä 15 vuotta sitten, joten en tiedä nykytilannetta. Olen kuitenkin kuullut, että siellä olisi useampiakin ihan suuremminkin hyväksi todettua ruokapaikkaa, joten kiinnostaisi ehkä mennä kokeilemaan.

Käy ihmeessä. Tämän aloituksen tarkoitus on vaan lietsoa mielikuvia Itä-Helsingin slummimeiningistä, tätähän kirnutaan täällä täännöllisesti. Vähän tympii tämän(kin) läpinäkyvä tarkoitushakuisuus.

Myös tiedotusvälineet sitä yrittävät ja ilmeisestikin onnistuvatkin, monien jutuista päätellen. Ei kyllä juurikaan näy mitään uutisia, jotka alkaisivat etelä-Helsingissä, pohjois-Helsingissä jne.mutta itä muistetaan kyllä aina mainita.

Vierailija
87/366 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 80-luvulla Kontulassa yhdessä kaupassa. Jopa myyjät oli spurgin ja katunaisten näköisistä. Tämä on ihan tosi juttu. Jäi mieleen.

Vierailija
88/366 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wikipediassa lukee että siellä on 80 liikettä ja lisäksi kirjasto ja nuorisotalo. Ja että sitä aiotaan kehittää tulevaisuudessa voimakkaasti, hotellikin on rakenteilla. Istuuko nämä visiot todellisuuteen?

Kontula ei ole vain ostari. Joka on edeleen pohjoismaan SUURIN AVO -OSTOSKESKUS! Kontula ostari läpikulku matkalla,kaupat liintyntälinjat,kulkee varmasti 40 000 ihmistä päivtäin ,jotkaa eivät ole Kontulan asukaita. Esimerkiki he tulevat Länsimäestä  mellunmäki, Metrolla Kotulan ostoskeskus ja heille lähin viinakauppakin löytyy. 2 minutin metroväli vain.Kuin osa pussilla sieltä ja Vesalasta.Sama koskee Myllypurosta Kontulaan 2 minutia metrolla.On sympis ,joka siiretiin Myllypurosta pois. Kuin huumeruiskujen vaihto piste myllypurosta kontulaan! Joten tietyn sorttiset ihmiset eri alueilta jää notkumaan valitettavasti Kontulan ostarille.Pussilla Kontulaan tullan myös Kivikosta,Kuin Kurkimäestä. Jokerilinja kulkee myös Vantan puolelle Kontulan ostarin kulmasta. Liikukaa pidemälle ostarille kohtaate oikean Kontulan. 2 mahtavaa liikuntapuistoa." isoa mahtavaa leikkikentää. Kivikon metsä marjoineen ,sienineen.Talvella valaistut ladut. Kuin on lenkkipolkuja siellä,Frispii rataa,on maastopyörä rataaymm. Lisäksi kontulasta on vain 10km.itähelsingin meren rannoille.Useampi hyvä koulu ja Hyllin lukiota unohtamatta.Josta lähtenyt yliiopistoon ja työelämän paljon nuoria ja ovat jo 45-50v. Ei kortistossa koskaan vaan isoissa viroissa.Kontula ei ole Kontulan ostari!

Ei hyvä Luoja millaista tekstiä! Kuka oikeasti kirjoittaa pussilla? HYL on yläkoulu, ei lukio.

Vierailija
89/366 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän mua vaivaa, kun en mitenkään kauheana paikkana ostaria näe. Tasan samanlaiset ässä ja koomarketit kuin missä tahansa muualla ja myös lidl. Hyvän palvelun apteekit ja maailman paras Kiva-kauppa, josta löytyy kaikki. Käyn yleensä myös Sabich(?) nimisessä äärimmäisen siistissä kahvilassa kahvilla tai hyvällä lounaalla. Mulla ei ole mitään mielenkiintoa mennä kaljakuppiloihin eikä ne mua häiritse. Jos meidän vaaleiden pottunenenien joukossa on muunkin värisiä henkilöitä, niin mitä sitten.

Saiturin pörssissä poikkean usein matkalla vuoskiin. Onhan tuo aina ollut värikäs mutta mikä siinä on kun en tajua ihan tätä Kontulan sheimaamista. Ei kukaan ole tullut tuolla rähisemään. Ennole edes todistanut mitään epämiellyttävää. Toisaalta, missäpä aseman liepeillä stadissa ei ole ns vilskettä. Ihan propagandahakuinen aloitus taas vaihteeksi.

Eipä tietenkään. Seuraavaksi voit käydä Ringebyyssä toteamassa saman.

Vierailija
90/366 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ihmeessä. Tämän aloituksen tarkoitus on vaan lietsoa mielikuvia Itä-Helsingin slummimeiningistä, tätähän kirnutaan täällä täännöllisesti. Vähän tympii tämän(kin) läpinäkyvä tarkoitushakuisuus.[/quote kirjoitti:

Ei mitään lietsontaa, vaan totisinta totta, jonka jokainen voi todistaa itse käymällä paikanpäällä!

Vierailija
91/366 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50 vuotias normaali nainen. Onneksi uskallan mennä mihin paikkoihin vain Helsingissä. Ja Usein oikean Kontulan ostarilla syömään, koska se osuu aikatauluun sopivasti. En siis hakeudu sinne, mutta en näe mitään syytä laistaa sitä. Ja joku vuosi sitten eräs ystäväni, (yh) asui Kontulassa ja minä kadehdin sitä asuin aluetta. Talot oli matalia ja niiden välissä oli tilaa, puita ja isot leikki- ja parkkialueet. Itse asun hyvällä alueella uudessa kerrostalossa, mutta nämä on rakennettu ihan vieri viereen ja pohja erilainen. Sauna, pienet makuuhuoneet ja pieni parveke. Kontulassa oli isot makuuhuoneet , läpi talon asunnot, keittiö erikseen ja isot, leveät parvekkeet.

Vierailija
92/366 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä susirajan takanakin tullaan kovaa vauhtia perässä. Yhä useammin näen nuorten ottavan pillereitä alkoholin kanssa täysin ilman häpyä. Ei edes yritetä mennä piiloon.

Vierailija
93/366 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOTUUS kirjoitti:

Käy ihmeessä. Tämän aloituksen tarkoitus on vaan lietsoa mielikuvia Itä-Helsingin slummimeiningistä, tätähän kirnutaan täällä täännöllisesti. Vähän tympii tämän(kin) läpinäkyvä tarkoitushakuisuus.[/quote kirjoitti:

Ei mitään lietsontaa, vaan totisinta totta, jonka jokainen voi todistaa itse käymällä paikanpäällä!

Saahan sitä käydä kauhistelemassa missä milloinkin .

T. Se joka kauhistui Kontulaa 80-luvulla.

Vierailija
94/366 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta sitten kävelin viikoittain Kontulan ostarin läpi kun tulin jumpasta alkuillasta. Kyllä se silloin jo oli arveluttavaa seutua. Oikein oli kiitollinen, kun metro lähti asemalta.

Nykyään käyn vain pari kertaa vuodessa Lidlissä siellä ja silloinkin vain "aistiakseni" alueen taas (valitettavasti) uudelleen. Päiväsaikaankin meno värikästä...

Vierailija
95/366 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontulan ostari oli pelottava paikka jo 70-luvulla

Vierailija
96/366 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on kyllä selvinpäin olevat ihmiset vähemmistöä. Aivan järkyttävä kokemus. Kävin itsekin Kontulassa hiljattain.

Ja todella perseestä se täysin avoin kaman pyörittely.

Jengi kyhää väsäreitä keskellä ostaria, no biggies.

Pillerilevyjä tutkitaan yhdessä kaljatölkit kädessä, no biggies.

Toissapäivänä handelin edessä odotteli asiakas myyjää.

Tosta fyrkat sulle, ja pussi mulle, no biggies.

Ei mitään "mennää toho sivumalle", vaan keskellä käytävää, inge problem.

Mikä on "väsäri"?

Mielestäni on ihan hirveetä kaupunkisuunnittelua että päästetään jotkut pari kaupunginosaa ihan räjähtämään tällä tavalla ja käytetään niitä suunnilleen roskiksina.

Väsärin päällä väsätään budi tai lätkä paukut. Klikki kupissa sekoitellaan rännitys liemet.

"Väsätään budi"

"Lätkä_paukut"

"Klikki_kuppi"

"Rännitys_liemet"

Tajuatko yhtään miten tyhmältä kuulostat? Olen aina pitänyt narkkareita vähän yksinkertaisina ja näköjään ihan syystä.

Vierailija
97/366 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on kyllä selvinpäin olevat ihmiset vähemmistöä. Aivan järkyttävä kokemus. Kävin itsekin Kontulassa hiljattain.

Mikä on "väsäri"?

Mielestäni on ihan hirveetä kaupunkisuunnittelua että päästetään jotkut pari kaupunginosaa ihan räjähtämään tällä tavalla ja käytetään niitä suunnilleen roskiksina.

Väsärin päällä väsätään budi tai lätkä paukut. Klikki kupissa sekoitellaan rännitys liemet.

"Väsätään budi"

"Lätkä_paukut"

"Klikki_kuppi"

"Rännitys_liemet"

Tajuatko yhtään miten tyhmältä kuulostat? Olen aina pitänyt narkkareita vähän yksinkertaisina ja näköjään ihan syystä.

Siirretään ne kaikki sun naapuriisi niin ehkä löydät niistä muitakin ongelmia kuin sen miten paljon voit kuvitella itse olevasi älykkäämpi. 

Vierailija
98/366 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on "väsäri"?

"Väsätään budi"

"Lätkä_paukut"

"Klikki_kuppi"

"Rännitys_liemet"

Siirretään ne kaikki sun naapuriisi niin ehkä löydät niistä muitakin ongelmia kuin sen miten paljon voit kuvitella itse olevasi älykkäämpi. 

Se koira älähtää. Onko mielestäsi etäisesti suomea muistuttava surkea slangi ilmentymä normaalista kehityksen tasosta? Onneksi ei tarvii asua Kontulassa.

Vierailija
99/366 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös tiedotusvälineet sitä yrittävät ja ilmeisestikin onnistuvatkin, monien jutuista päätellen. Ei kyllä juurikaan näy mitään uutisia, jotka alkaisivat etelä-Helsingissä, pohjois-Helsingissä jne.mutta itä muistetaan kyllä aina mainita.

En nyt kontulasta muuta juuri näe kuin säännöllisiä uutisia jotka kehuu ostarin monipuolista ruokatarjontaa (sekä pizzaa että kebabbia). Joku muualla asuva toimittaja käy metrolla tekemässä puolen tunnin kiekan ostarin kapakoissa, havaitsee meiningin hyväksi ja julistaa alueen ongelmien ääneensanomisen turhaksi hysteriaksi ja sitten palaa vuodeksi taas lasikuutioonsa. Seuraavana vuonna sama juttu.

Valitettavasti tää propaganda ei korjaa ongelmia, mutta ehkä sitten antaa asiasta vastuussa oleville kaupunginjohtajille tekosyyn olla tekemättä mitään tänäkään vuonna. 

Vierailija
100/366 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on "väsäri"?

"Väsätään budi"

"Lätkä_paukut"

"Klikki_kuppi"

"Rännitys_liemet"

Se koira älähtää. Onko mielestäsi etäisesti suomea muistuttava surkea slangi ilmentymä normaalista kehityksen tasosta? Onneksi ei tarvii asua Kontulassa.

Sinäkö tässä luulet olevasi normaali kehityksen taso?