Kontulan ostarista on tullut järkyttävä mesta 20 vuodessa!
2000-luvun alussa oli vielä ihan siedettävä, mutta ei hemmetti mikä paikka siitä on tullut! Jos haluat nähdä miltä koko Suomi näyttää 30 vuoden päästä, niin tee matka Kontulaan.
Kommentit (366)
Vierailija kirjoitti:
Miksi narkkeja on niin hirveesti nykyään? Mistä se kama oikein tulee maahan?
Samaa ihmettelen. Nyt on ollut vuoden ajan helppoakin helpompaa valvoa kaikkea liikennettä, kun rajat on olleet lähes kiinni ja liikennettä selvästi vähemmän. Siltikin kamaa kuulemma liikkunut ennätysmäärät.
Osoittaa länsimaisen tai ainakin suomalaisen systeemin täydellisen toimimattomuuden, jos edes tuollaisessa tilanteessa ei saada hommaa kuriin.
Mikähän mua vaivaa, kun en mitenkään kauheana paikkana ostaria näe. Tasan samanlaiset ässä ja koomarketit kuin missä tahansa muualla ja myös lidl. Hyvän palvelun apteekit ja maailman paras Kiva-kauppa, josta löytyy kaikki. Käyn yleensä myös Sabich(?) nimisessä äärimmäisen siistissä kahvilassa kahvilla tai hyvällä lounaalla. Mulla ei ole mitään mielenkiintoa mennä kaljakuppiloihin eikä ne mua häiritse. Jos meidän vaaleiden pottunenenien joukossa on muunkin värisiä henkilöitä, niin mitä sitten.
Kontulan ostari oli järkyttävä jo 30 vuotta sitten. Nykyään vähän värikkäämpää porukkaa, mut ihan yhtä kamala mesta kuin ennenkin.
Itse kävin taannoin Meri-Rastilassa ensimmäistä kertaa.
Miksi tuollaisia paikkoja on menty rakentamaan... Ankeita ja pihalla vain puliukkoja. Myös etnisiä kauppoja oli mutta ne eivät ole minulle häiriöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä siellä sitten on? Betoni rapistuu ja kyltit roikkuu?
50 kapakkaa ja loput liikkeet partureita. Persu näkee tietty asiat jostain kouvolasta asti ihan oman filtterinsä läpi.
Millä lailla me persut näemme asian? Kerrohan, niin minä kerron, vastaako totuutta. Rehellinen lupaan olla.
Vierailija kirjoitti:
Puhos piristää myös.
Todellakin käyn montaa kertaa viikossa eikä tarvi nähdä suomalaisten ittumaisia naamoja. Aina saa ystävällistä palvelua.
Ainut mikä Kontulassa mättää on suomalaiset juopot ja nistit. Puhoksella näitä taas ei näe.
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin taannoin Meri-Rastilassa ensimmäistä kertaa.
Miksi tuollaisia paikkoja on menty rakentamaan... Ankeita ja pihalla vain puliukkoja. Myös etnisiä kauppoja oli mutta ne eivät ole minulle häiriöksi.
Missä Meri-Rastilassa on etnisiä kauppoja. Kävin itsekin siellä taannoin, mutta en nähnyt reissullani yhtään.
Asun itse itä-Helsingissä, ihan rauhallisella ja mukavalla asuinalueella, vaikka yleensä ne ihmiset, jotka eivät ole koskaan täällä päin käyneetkään, vaahtovatkin muuta.
Kontulassa olen käynyt viimeksi ehkä 15 vuotta sitten, joten en tiedä nykytilannetta. Olen kuitenkin kuullut, että siellä olisi useampiakin ihan suuremminkin hyväksi todettua ruokapaikkaa, joten kiinnostaisi ehkä mennä kokeilemaan.
Käytiin Pukoksessa shoppailemassa perheen kanssa 70-luvun lopulla Roihuvuoresta.
Oli silloin hieno, "paremman väen" paikka. Kontulan uimahallissa opin uimaan samoihin aikoihin.
Kyllähän Kondekalla on aina tietty "maine" ollut, kovien jätkien paikka, mutta tämä nykyinen ma muboomi on jotain aivan muuta.
MystinenHopeinenLiskomies kirjoitti:
Tuo on jotenkin järkyttävää kun muistaa miltä nämä paikat näyttivät 90-luvulla!
En sanois että ysärilaman murjoma Kontula olis silloinkaan ollut kauneimmillaan.
Mikä Puhoksessa on kauheaa, sekö että kaikki liikkeet on etnisiä? Ei se ole mitään örvellysostari, siellä on ehkä yks baari ja pari ravintolaa. Ihmiset käy siellä ostoksilla.
Kontulassa voisi olla parempia ravintoloita, ja juopot ja nistit kieltämättä pilaa katukuvaa.
Se mesta oli slummi jo 90-luvulla. Himasta kun muutti pois ja laittoi stadille asuntohakemusta niin vuokki ja kontula oli "ei kiitos" rastilla. Jakis jäi vahingossa mut se osoittautuikin hyväksi mestaksi noihin verrattuna.
Kontulan ostari oli järkyttävä jo 10 vuotta sitten kun siellä kerran kävin Tiimarissa.
Vierailija kirjoitti:
No mitä siellä sitten on? Betoni rapistuu ja kyltit roikkuu?
Sitäkin, mutta humalaisia oli ostari täynnä, kun siellä viimeksi kävin.
(Kysyinkin, mikä tuki tänään on jaettu? "Asumistuki" oli vastaus.)
Tuo huumeiden lisääntyminen on kyllä pelottavaa. Pistin välit poikki kaveriini kun yhtäkkiä oli siirtynyt pelkästä alkoholista koviin huumeisiin. Pyyteli ja aneli minua mukaan joidenkin miesten luo asuntoon, jossa kuulemma pöydällä on koko kattaus erilaisia huumeita. Ihan järkyttävää!
Kannattaisiko käydä muistitestissä? Kun viimeksi kävin Kontulan ostarilla noin 25 vuotta sitten, paikka oli tunnettu huonomaineinen lähiöostari, jossa oli metroaseman lisäksi lähinnä kaljabaareja.
Ostarin yrittäjät rakensi puliukoille juopottelukatoksen jonnekin metsään, ettei niitä pyörisi niin paljon ostarilla. Huumeita, rikoksia ja syrjäytyneitä.