Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa tumpeloa saamaan kynnet kuntoon

Vierailija
07.07.2014 |

Olen elänyt 35-vuotiaaksi käymättä manikyyrissä, ja nyt sain kynsiherätyksen. Minulla on lyhyet lättänät kynnet ja kynsinauhat kamalassa kunnossa. Olen kuitenkin ihan pihalla siitä, mistä kannattaisi aloittaa. Olen yrittänyt tutustua kynsiblogeihin, mutta kun friikit juttelevat keskenään, on aloittelijan vaikea päästä mukaan. 

Kertokaas nyt siis, miten elämäni muuttuisi, jos laitettaisin esim. geelikynnet. Kuinka kauan laittaminen kestää, miltä se tuntuu, millaista on elämä geelikynsien kanssa jne. Mitä kynsien pitäminen kauniina maksaa ja kuinka paljon se vie aikaa? Aiheeseen tututustuttuani Bio Sculpture -geelikynnet ovat vaikuttaneet houkuttelevimmilta - ne saisi ilmeisesti helposti myös pois, jos juttu ei tunnukaan omalta, ja omat kynnet olisivat vielä alla. Mutta onko tämä nyt vain hyvän markkinoinnin luoma mielikuva? 

Olen kiitollinen kaikista kommenteista!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kokeillut muutamia erilaisia geelikynsiä ja mikään ei oikein ollut mun juttu. Musta tuntui, että piti koko ajan olla huollattamassa, vaikka mun kynnet kasvaa melko hitaasti. Käteni ovat päivän mittaan paljon kosketuksissa veden kanssa, niin sekään ei ollut hyväksi tekokynsille. Olen kokeillut myös niitä itseliimattavia tekokynsiä, jotka pysyy ehkä viikon (tai tunnin jos heti johonkin tökkää) ja ne ne vasta hirveitä olivatkin :D Sai varoa koko ajan niinku mikäkin hienohelma. Geelilakkausta en ole kokeillut, se voisi olla jees, mutta tyyristä sekin...

Olen huomannut, että paras keino oli alkaa syömään biotiinia. Apteekista saa eikä ole edes mitään kovin kallista. Mulla on ollut aina hauraat, liuskoittuvat ja kamalat kynnet ja kun sitä aloin syömään, niin kahdessa kuukaudessa mun kynnet kasvoivat älytöntä tahtia ja vahvistuivat todella paljon. Samalla myös hiukset alkoivat kasvaa enemmän ja ripset pitenivät. Toki biotiinin vaikutus käy muihinkin karvoihin, eli säärikarvat ym. epätoivotut karvat kasvoivat nopeammin. Mutta nämä eivät minua haittaa, sillä sitten vain sheivaa vähän useammin :D Mieluummin nautin näistä pitkistä ja kestävistä kynsistä. Lakkailen välillä jollain kivalla kynsilakalla ja viilaan lyhyemmiksi vähintään viikon välein, kun kasvavat niin vauhdilla.

Huomasin, että biotiinin kanssa kannattaa pitää välillä taukoa, koska vaikutus alkaa muuten poistua (liika biotiini poistuu virtsan mukana). Teen nyt niin, että syön kuukauden ja pidän pari viikkoa taukoa, sitten syön taas kuukauden. Toki biotiini ei toimi kaikilla (syyksi esitetty sitä että toimii niillä kenellä siitä puute, muilla poistuu vain virtsan mukana ns. turhana), mutta itse kuulun näihin onnellisiin joille se toimii :D

Tää kuulosti varmaan joltain biotiinivalmistajan mainospuheelta, mutta vannon että en ole sellainen. Olen vain löytänyt mielestäni varsin halvan keinon pitää kynnet vahvoina ja luonnollisina ja samalla vahvistaa hiuksiakin :)

Vierailija
2/4 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaikuttaa D-vitamiini ihan selvästi kynsien kuntoon. Talven jälkeen kun lakkasin syömästä, kynnet lohkeili ja murtui ihan hulluna. Kun aloin taas popsia D-vitamiinia, tilanne parani nopeasti.

Silloin kun söin Priorinia (se kallis hiustenkasvatuskapseli apteekista), kynnet kasvoivat myös ihan huippunopeasti. Auttoi hiuksiinkin, mutta kynsistä huomasi enemmän.

Mulla ei ole ollut geelikynsiä mutta ainakin ihan jo geelilakkauksen jälkeen omat kynnet ovat huonossa kunnossa (ennen lakkausta pintaa karhennetaan) ennen kuin terveempi ja sileä kynsi kasvaa esiin.

Kynsinauhoille käytän esim. Kicksin kynsiöljyä tai jotain Bepanthenia tms., ja yritän olla repimättä kynsinauhoja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommentistasi! Tuotakin voisi kokeilla, voihan niitä omiakin kynsiä lakkailla, jos ne saa kuntoon. Hiusten hyvinvointi olisi mukava plussaa. :)

Vierailija
4/4 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kynsiharrastaja ja minulla on pitkähköt luonnonkynnet. Biotiini auttaa monella, kuten joku yllä sanoikin. En ole tosin kokeillut sitä itse, vaan seuraavanlainen kynsienhoitorutiini riittää minulle:

1. Käytä aina lakkaa. Lakka estää kynttä liuskoittumasta ja lohkeamasta niin helposti. Hauraille ja liuskoittuville kynsille löytyy omat aluslakkansa jokaiselta kynsimerkiltä, aluslakkaa voi käyttää yksinäänkin jos ei käytä värilakkaa, kunhan lisää kaksi kerrosta.

2. Pidä kynsinauhat kunnossa. Kokemus on opettanut minulle, että kauniit kynsinauhat = kauniit kynnet. Ota siis tavaksi öljytä kynsinauhoja päivittäin. Hiero öljyä kynsinauhoihin aina yöksi ennen nukkuumaanmenoa ja pari kertaa päivän aikana. Kynsiöljyjäkin löytyy useilta merkeiltä ja halvimpia saa muutamalla eurolla, ja ne ovat ihan yhtä toimivia kuin kalliimmatkin. Kynsinauhoja tulee myös työnnellä taakse vaikka kerran viikossa, tähän on olemassa omat aineet joita kutsutaan cuticle removereiksi. (Oma suosikkini on Sally Hansenin Instant Cuticle Remover, joka on todella tehokas. Suosittelen hankkimaan, tätä saa esim. Anttilasta. Hinta kympin paikkeilla ja pullo on iso.) Cuticle Removerin lisäksi tarvitset appelsiinipuutikkuja tai muovisen kynsinauhatikun, jolla työntelet kynsinauhat taakse cuticle removerin vaikutettua.

3. Hanki lasiviila. Laadukkaalla kynsiviilalla pidät kynnet muodossaan hellävaraisesti, eikä selkäpiitä karmi kuten paperisella hiekkapaperiviilalla viilatessa.

Youtubesta löytyy myös paljon hyviä vinkkejä, esim. tämä video voisi olla hyödyllinen:

Sanoisin vielä, että tärkeintä kynsienhoidossa on rutiini. Älä lannistu, vaikka tulokset eivät näkyisi heti vaan jatka sinnikkäästi kynsiesi hoitoa - olen varma, että lopputulos palkitsee!

Toivottavasti minusta oli jotain apua. Onnea kynsienkasvatukseen! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän