Leuassa paisemainen finni ja häät ensi lauantaina
Saan harvoin finnejä, mutta nyt leuassa/suupielessä murheena on ollut viikon ihonalainen finni. Yleensä minulla auttaa antibioottivoide (Basibact) tai sinkkipasta (Zinkosal) finneihin yhdessä-kahdessa yössä. Tästä tuli aluksi töhkää pois, mutta nyt se on itsepintaisen punainen epämääräinen ja koholla oleva paisemainen muhkura, jossa ei ole konkreettista päätä. Onko tälle mitään tehtävissä? Testasin teini-ikäisen lapseni aknetuotetta La Roche Posayn Duo+ voide ja vastaava seerumi ihan täsmähoitona, joka aiheutti vain kovan kirvelyn. Toivo alkaa mennä.
Kommentit (84)
Lauantaihin mennessä voi löytyä uusi kumppanikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se on sama mitä patteja sun lärvissä kasvaa.
Häissä katsotaan morsianta, ei sua.Entä jos olen se morsian? - Ap
eikös sulla pitänyt olla murkkuikäinen lapsikin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se on sama mitä patteja sun lärvissä kasvaa.
Häissä katsotaan morsianta, ei sua.Entä jos olen se morsian? - Ap
eikös sulla pitänyt olla murkkuikäinen lapsikin?
Logiikka?
Nopeasti se ei lähde kuin teräksellä. Tarvii skalpelin terän tai pari milliä leveän senkkapiikin.
Milli kaksi leveä haava siihen, ja töhkä ulos, niin se paranee parissa päivässä. Arpea ei tarvi pelätä, ja todennäköisyys sille on pienempi, kuin jos ei tee mitään.
Sinun tarvii olla rohkeasti Dr. pimple popper, tai sitten lopetat vikisemisen.
Kortisonipiikki lienee ainut toimiva keino. Kipinkapin lääkäriin.
Reishi uute sisäisesti. Hävisi paiseet kainalosta tuolla aineella.
Vierailija kirjoitti:
Nauravat ulos sieltä!
Niin? Perut häät finnin takia? Vai haluat sääliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauravat ulos sieltä!
Yup. Ja ihan oikein. Ei kukaan täyspäinen stressaa yhden finnin takia, oli kysr häistä taikka arkipäivästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauravat ulos sieltä!
Yup. Ja ihan oikein. Ei kukaan täyspäinen stressaa yhden finnin takia, oli kysr häistä taikka arkipäivästä.
Onneksi en ole yhtä katkeroitunut kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Tai sinä....
Todennäköisesti sama kirjoittaja.
AP taitaa pyytää neuvoja finnin hoitamiseen. Luetun ymmärtäminen on haastava laji.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sinä....
AP taitaa pyytää neuvoja finnin hoitamiseen. Luetun ymmärtäminen on haastava laji.
Jos pyytäisi pelkkään finniin, olisi jättänyt häät mainitsematta ja puhunut ainoastaan ihomuutoksesta.
Huomionhakuisten tunnistaminen on joskus haastava laji. Etenkin jos älykkyydessä on puutteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sinä....
Jos pyytäisi pelkkään finniin, olisi jättänyt häät mainitsematta ja puhunut ainoastaan ihomuutoksesta.
Huomionhakuisten tunnistaminen on joskus haastava laji. Etenkin jos älykkyydessä on puutteita.
No, minä tulkitsen tuon niin, että häitä korostetaan sen vuoksi, että siitä selviää aikataulu sekä se että ei tässä ole kyse nyt mistä tahansa päivästä. Miksi edes jatkan säälittävän, katkeroituneen provon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sinä....
Ai mitä minä? Ja mikä sama kirjoittaja? Nyt tuli niin sekava viesti, että tarkentaisitko hieman.
Finnin hoitamiseen mutta piti korostaa että on häät vielä tulossa? Oliko sulla tulossa rippijuhlat ja stressaat samaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sinä....
Huomionhakuisten tunnistaminen on joskus haastava laji. Etenkin jos älykkyydessä on puutteita.No, minä tulkitsen tuon niin, että häitä korostetaan sen vuoksi, että siitä selviää aikataulu sekä se että ei tässä ole kyse nyt mistä tahansa päivästä. Miksi edes jatkan säälittävän, katkeroituneen provon kanssa.
Aikataulun voi mainita päivien lukumääränä.
Spesiaali päivä viittaa siihen, että kaivataan jotakin ylimääräistä huomiota. Mikä taas ei liity itse paiseeseen, jos se on pääasia.
Jos et ap pääse kosmetologille tai ihotautilääkärille (yksityinen) puhdistamaan finniä, niin on vielä yksi konsti "kypsyttää" se. Puhdista iho ensin huolellisesti ja laita sitten tuhdeinta (=rasvaisinta) ihovoidetta mitä sulla löytyy näpyn päälle. Sitten muovikelmua pala rasvan päälle ja odottelet muutaman tunnin. Näillä helteillä luultavasti tepsii nopeamminkin. Sitten vaan puhdistat ihon ja poksautat. Muista hygienia! Parasta tietysti olisi ammattilaisella käydä, mutta tuolla konstilla sen saa itsekin kypsymään. Muistakaa että rasva lähtee rasvalla.
Minulla on auttanut hunaja. Näpyn päälle, puoli tuntia, pesu. Toisto muutaman kerran päivässä. Pienenee ja vaalenee.
Vierailija kirjoitti:
Laita teepuuöljyä. Se on auttanut mulla. Laita tippa sitä muutaman kerran päivässä.
Ääni teepuuöljylle täältäkin. 1 tippa aamuin illoin.
Mulle tulee nivusiin joskus iso kipeä finni tai paise niin sitä pari iltaa niin jo häviää.
Vierailija kirjoitti:
Reishi uute sisäisesti. Hävisi paiseet kainalosta tuolla aineella.
Kylläpä vain näin kävi. Ei se minulta ole pois jos et usko. Kärsi paiseistasi rauhassa alanuolittaja. Käy pyytämässä vaikka lisää antibioottia joka muuten tuhoaa suolistoflooraasi.
Kiitos!!
On se hieman vähemmän koholla kuin eilen, mutta ei tuota vielä meikkaa piiloon epätasaisuutensa vuoksi. Näyttää kuin ois kaksi finniä yhdessä, mutta ilman konkreettista päätä.
On tämä nyt kestänyt jo viikon, että aikakin olisi :(