Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutusekspertit: neuvokaa!

Vierailija
07.07.2014 |

Olen 23-vuotias nainen, 166cm pitkä ja painan 77kg. Minulla on kaksi lasta, 3-vuotias ja 8kk vauva.

Käyn lasten kanssa päivittäin noin 4,5km lenkillä, josta tällä hetkellä jaksan hölkätä kilometrin, loput reipasta kävelyä (loppumatkan, noin puoli kilsaa 3-vuotias haluaa itse juosta/kävellä). Työnnän siis lapsia tuplarattaissa samalla. Joskus teemme tämän saman lenkin myös myöhemmin päivällä.

Teen päivttäin yhden lämpimän ruoan. Aamuisin syömme puuroa, välipaloilla jogurttia, leipää ja/tai hedelmiä. Iltapalaksi syön yleensä leipäpalan.

Olen nyt kolmisen viikkoa yrittänyt laihduttaa. Olen pienentänyt annoskokoja, lisännyt veden juontia ja liikuntaa. Aloitin Myös jumppaamaan iltaisin kotona, mutta se vain jotenkin jäi. Alle viikon sitä kesti..

Painoni ei ole pudonnut grammaakaan, mutta välillä paino on hypännyt 79:ään kiloon. Yleensä aamupaino ollut 76.5kg ja iltapaino 77.3-77.8kg.

Haluaisin pudottaa näin alkuun sen 10 kiloa ainakin.

Onko miten tiukka dieetti oltava (max kalorit/päivä), jos haluaisin pudottaa kilon viikossa?

Missään saleilla minun ei ole mahdollista käydä. Tykkään enemmän hölkätä ja pyöräillä.

Ja tiedän olevani läski, siksi haluankin laihtua. Jonkun olisi vain tyyliin kädestä pitäen näytettävä minulle viikon ruokalista ja liikunta :-D

Olen Joskus käyttänyt kalorilaskuria ja merkannut kaikki ylös, mutta ei yleensä ole aikaa punnita ja laskeskella kaloreita ruokailun yhteydessä kun lasten kanssa sitä ohjelmaa riittää ihan itsestään.

Kiitos jos joku viitsii vastata järkevää tekstiä!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita esimerkkipäivän ruokailut tänne. Ei laihtuakseen tarvitse nähdä nälkää mutta jotain ylimääräistähän sä jatkuvasti syöt jos paino ei putoa..:)

Vierailija
2/14 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sulla on puuron seassa? Mitä sulla on leivän päällä? Mitä leipää sä syöt? Mitä on sun välipalajugurtti? Mitä muuta sä juot kun vettä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pienennä annoskokoa,; vaan syö paljon kasviksia.

Vierailija
4/14 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kiitos vinkeistä.

En edes tiedä miksi en syö päivällistä.. ei vain jotenkin maistu. Pitänee yrittää just jotain salaattia vaikka syödä :-)

Vierailija
5/14 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä viljaa ja sokeria, syöt hurjasti leipää, puuroa, muroja. Niitten tilalla oikeaa normaalirasvaista ruokaa.

Vierailija
6/14 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 155 cm ja syön 1200 kcal päivä paino putoaa reilu kilo viikossa. Olen reippaasti ylipainoinen. Punnitsen kaiken mitä syön. Aluksi yritin ilman puntaria mutta kilot eivät lähteneet tippumaan, eli arvioin syötäväni todellista liaan pieniksi.

Vierailija
7/14 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 10:27"]Esim. Kahvakuula loistava kotiin![/quote]

Eikös aapeellä ole jo 8kk kahvakuula :D

Vierailija
8/14 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, täältä kyllä satelee uskomattomia neuvoja. Ylipainoiselle laihduttajalle sanotaan että syö lisää?! Olisi kiva tietää millä meriiteillä noita huutelette...

Usko ihmistä joka on tiputtanut 40 kg ja pitänyt ne pois.

Jos et laihdu, syöt liian paljon. Vähennä ruokaa. Puurot,leivät,perunamuussit pois. Kasvista ja hedelmää tilalle.

Aamupala:maitorahka(maustamaton!) marjoja ja pähkinöitä, vesi ja kahvi.

Lounas: salaattia ja lohta sellaisenaan, ei mitään pyöryköitä.

Välipala: yksi banaani ja vettä.

Päivällinen: kasviksia ja kanapihvi

Iltapala: omena ja viili

Maito ja limpparit pois, tilalle vesi. Vettä paljon!

Kannattaa kokeilla mikä toimii. Voithan tehdä niinkuin joku edellä sanoi, syödä vielä enemmän ja katsoa tippuuko sillä paino, kun ei nytkään tipu...

Tai sitten voit kokeilla mun neuvoa ja katsoa kuin käy.

Ikinä en ole vielä kuullut että joku olisi laihtunut lisäämällä kalorimäärää. Tälläinen olisi sama kun ämpäristä vesi vähenisi kun sen laittaa kraanan alle...

Vierailija
9/14 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin itse aikoinani, että pienessä kotipiirissä hyötyliikunnan määrää kannattaa tutkailla. Luin satuja sängyllä, rakentelin legoja lattialla lasten kanssa ja istuin ruokapöydässä syömässä tai askartelemassa. Ulkoilu oli leikkikentällä seisoskelua ja kevyttä koiran ulkoiluttamista rattaiden kanssa. Ruoka-aikaan ei ollut näläntunnetta.

Laihduin, kun päätin pitää itseni liikkeessä heti aamusta keskipäivän lounaaseen. Kotitöistä sai hyvän kuntopiirin. Jokainen lattialta poimittu lelu oli tehokas kyykky, peittojen puistelu teki hyvää hartioille ja jalat pysyivät liikkeessä, kun kiersi vauvan nokosten aikana vauhdikasta rinkiä kuivausrumpu-silityslauta-vaatekaappi. Joka päivälle löytyi jotakin. Lounasaikaan oli jo tolkuton nälkä ja iltapäivän ulkoilun jälkeen samoin. Kilotkin lähtivät kohisten.

Vierailija
10/14 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkipäivä:

Aamupala: kaurapuuroa (noin 2dl) veteen keitettyä, sekaan tilkka maitoa ja ihan pikkuisen oivariinia.

Lounas: kirjolohipyöryköitä 4kpl, perunamuussia (VÄHÄN!), kurkkua, tomaattia, jääsalaattia. Juomana maito.

Välipala: viipale kauraleipää, päällä savusaunakalkkuna viipale, viipale oltermannia ja 4 kurkkusiivua. Niin ja tietysti voita (oivariini). Juomana light limu.

Iltapala monesti samaa kuin tuo välipala, tai sitten Nallen kauramysliä.

Juon päivän mittaan paljon vettä, mutta myös light limppareita (lapsey eivät tietenkään juo).

nyt Kesällä viikonloppuna ollaan monesti grillattu makkaraa, vartaita tai grillitassuja, mutta niitäkin syön esim yhden makkaran jos makkaraa grillataan, ja se sitten korvaa mun lounaan tai väli- ja iltapalan. Riippuu moneltako grillataan. Päivällistä en syö vaikka lapset syövätkin kaksi lämmintä ateriaa päivässä.

Herkut oon jättänyt kokonaan pois.

Ap

Vierailija
11/14 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panostaisin itse hyvään proteiiniin ja kasviksiin. Kanaa, kananmunaa, kalaa ja vaikka wokatut/höyrytetyt kasvikset. Rahka, raejuusto, marjat, juureslohkot+dippi ja täysjyvätuotteet välipalaksi. Pienet annoskoot, usein syötynä. Suosittelen kyllä myös päivällisen syömistä (ruokaisa salaatti, keitto yms). Lenkin lisäksi kannatan lihaskuntoa. Esim. Kahvakuula loistava kotiin! (aina parempi jos pystyis käymään parilla ohjatulla tunnilla alkuun, jotta liikeradat menis oikein.) Uiminen myös hyvä ja koko kroppaa kuormittava laji. Paljon vettä juomaksi, myös kivennäisvettä. Limut (vaikka light) pannaan. Kuten myös sokerimehut.

Vierailija
12/14 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuutonen jatkaa. Muista syödä riittävästi, ettei kroppa mee säästöliekille. Oikeeta kalorimäärää ei voi sanoa, riippuu henkilökohtasesta kalorin kulutuksesta ja päivittäisestä urheilusta.

Vierailija
13/14 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa että syöt jo aika vähän. entä miksi et syö päivällistä?

kokeile lisätä vielä hieman proteiinia ja kasviksia/hedelmiä/marjoja vielä päivääsi.

Vierailija
14/14 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä syöt liian vähän. Lisää päivällinen rutiineihin, sen ei tarvitse olla yhtä ruokaisa kuin lounaan, eli esim salaatti, keitto jne päivälliseksi. Muista syödä proteiinia tarpeeksi, väli-/iltapalajugurtin tilalle esim rahkaa, kreikkalaista jugurttia tai raejuustoa lisukkeilla. Muista juoda vettä tarpeeksi. Ja liikkua monipuolisesti. Ja viimeisenä vinkki joka toimii ainakin mulla; käytä mausteita ruuassa! Tuore chili, inkivääri, pippurit tms pitää ainakin mulla aineenvaihdunnan käynnissä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi