MIKSI Tori.fissä myyjät eivät VASTAA YHTEYDENOTTOIHIN??!
Vittu kun vituttaa. Olen laittanut ainakin toistakymmentä viestiä kiinnostavista kohteista pari viikkoa sitten. Olisiko kolme vastausta tullut. WTF??!
Miksi laitttaa ilmoitusta kun ei viitsitä ostajalle vastata.
Juu, kesälomakin on. Miksi sitten laittaa ylipäätään tavaraa myyntiin jos kirmaisee samantien maalle netin ulottumattomiin?
Kommentit (53)
Mulla oli annetaan-ilmoitus torissa runkopatjasängystä. Ilmoitukseen vastasi mies, joka kirjoitti mielellään tulevansa katsomaan sänkyä ja tapaamaan naista, joka sänkyä on lahjoittamassa. Erityisehtona oli, ettei tontilla ole miehiä tai vihaisia koiria.
Nimeään ei ilmoittanut. Googletin sähköpostiosoitteen, ja sillä samalla osoitteella se oli koettanu saada naista itselleen jo vuosia aiemmin.
Minulla on mennyt moni potentiaalinen vuokralainen ja tavaranostaja ohi, kun mikään vastausviestini ei ilmiesesti mene perille. Kun jossain vaiheessa ihmettelin, miksi ostajien kiinnostus lopahtaa samantien, kun vastaan heille, päätin soittaa yhdelle numeronsa laittaneelle. Hän sanoi, ettei koskaan saanut viestiäni. Sitten soitin pari muutakin läpi, eivätkä hekään olleet saaneet viestejäni.
Eli en enää luota Toriin ja soitan aina numeronsa minulle laittaneille. Ne, jotka eivät laita numeroaan, jäävät ilman vastausta. Toki tarkistan aina myös numeroiden alkuperän, ettei ole ulkomainen huijausnumero. Ja laitan nettiin myös ostajan nimen ja meilin. Jollei löydy, en välttämättä vastaa. Torista tulevista asunnon vuokrapyyntöviesteistä valtaosa tuntuu olevan ulkomailta tulevia huijausviestejä; yleensä gmail- ja hotmail-osoitteita kirjoitettuna huonolla suomenkielellä ja keksityllä nimellä (henkilöä ei löydy netistä). Tosin voihan joku olla oikeakin, mutta epäilen vahvasti..
Roskapostiin mennyt täälläkin ainakin 2 viestiä, onneksi olen tarkistanut viestit.
Yhden ainoan kerran olen jättänyt vastaamatta koska ostajan viesti oli niin tympeä; myin uutta, tarpeetonta tuotetta pakkauksessaan, hinta oli valmiiksi laskettu kaupan hinnasta ja ensimmäiseksi ilmoitetaan vaan " ostan sillä ja sillä omalla hinnallani sisältäen vielä postikulut laita tilinumerosi". Minuun ei ainakaan käskyttäminen pure kaupanteossa vaan käytöstavat.
Yleensä vastaan kysyjille. Taannoin laitoin pari käyttämätöntä tavaraa myyntiin hyvällä hinnalla ja sain valehtelematta lähemmäs 50 viestiä vuorokauden sisällä. En lähtenyt vastaamaan kaikille vaan myin tuotteet ja poistin sitten ilmoitukset.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää suunnattomasti se että jos oon laittanut Torille Ostetaan ilmoituksen, niin ihmiset ei katso mille paikkakunnalle se on rajattu, vaan tarjoaa tuotteita jostain monen sadan kilometrin päästä vielä korostaen että "vain nouto, emme voi järjestää kotiinkuljetusta" ja tätä tapahtuu PALJON!
Itselläni on joskus ollut "vain nouto" mutta nämä henkilöt saa hiljaiseksi kun sanoo että kuljetusfirman postikulut 60e, sen jälkeen tajuavat että ehkä ei kannata
Tosin joku voi ostaakin jos löytää jotain mieleistään postikuluista viis
Vierailija kirjoitti:
Vittu kun vituttaa. Olen laittanut ainakin toistakymmentä viestiä kiinnostavista kohteista pari viikkoa sitten. Olisiko kolme vastausta tullut. WTF??!Miksi laitttaa ilmoitusta kun ei viitsitä ostajalle vastata.
Juu, kesälomakin on. Miksi sitten laittaa ylipäätään tavaraa myyntiin jos kirmaisee samantien maalle netin ulottumattomiin?
Vierailija kirjoitti:
moni unohtaa ottaa ilmoituksen pois vaikka kaupat on jo tehty
7.7.2014
Nyt on jo vuosi 2018 ja tosi monta tori.fi viestiä on mennyt roskapostiin. Suuri osa ei mene edes sinne. Jotkin elisa.fi päätteiset postit menee vielä perille. Ilmeisesti tori.fi on joutunut isojen kansainvälisten sähköpostintarjoajien spammilistalle. On tosi vaikea tehdä kauppaa sitä kautta kun yhteyttä kauppakumppaniin ei enää saa. Ilmoituksia siellä kyllä on tosi paljon, melkein miljoona. Ehkä siksi, ettei kauppa käy niin kuin ennen?
Joo. Hyvin usein tulee myös ostajalle vastatessa ilmoitus ettei viesti ole lähtenyt oikein. Joihinkin viesteihin voi vastata, mutta yhtäkkiä saattaa tyssätä eikä enää pysty vastaamaan kun tulee vaan niitä mail delivery-viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen myynyt lähinnä leluja halvalla siellä ja kyselyjä tulee ihan tuhottomasti, en aina saa kaikkiin vastatuksi että sori, meni jo. Anteeksi. :(
eikö olisi helpompaa poistaa se myydyn tuotteen ilmoitus?
Kysytään esim. Mitat. En jaksa vastata, että katso ilmoitus. Tai vain nouto, en jaksa vastata, että voitko toimittaa hevon kuusen pers. siis sinne. Joskus jaksoin vastata, että lue ilmoitus uudestaan, enää en edes vastaa. Varsinkaan, jos kyseessä on joku halpa myytävä.
en pääse torissa etenpäin asioimaan kun tälläinen elmon olet voitanut puhelimen tämähän on ihmisten huijamista älä misään nimesä anna tili numeroasi toivotavasti täläiset poistetaan torista toivoo tare
yksi syy voi olla, että he kuuluvat samaan sosiaaliluokkaan kuin sinä.