Tajuatko itaria pihtaajia?
Raha on luotu kiertämään. Mitään ei saa mukaansa, kun on aika lähteä.
Kommentit (12)
Kenen taskujen kautta? Eiköhän hikisellä työllä ansaittu raha ole sitä varten, että ensiksi käyttää välttämättömiin menoihin ja sijoittaa loput tienaamaan rahaa, pääomatuloja, joista on iloa joko lisääntyvinä tuloina tai niiden avulla voi vähentää tai lopettaa alipalkattuna orjana toisille työskentelemisen?
Säästämällä ja sijoittamalla osan tuloistaan saa ostettua kalliimpiakin asioita, kuten vapautta päättää itse elämästään, ajankäytöstään. Olisi erittäin surkuhupaisaa raataa otsa hiessä ja saada hankittua vai puhkikuluneiden reikäiset farkujen tilalle joskus uudet!
Ei materiaalin orja
Taitaa olla Kokoomuksen kannattaja tuo ap.
Itse säästän siihen, että vanhuksena on mahdollisuus ostaa palveluja kotiin. Jos kuolla kupsahdan sitä ennen, niin minua ei haittaa yhtään, että omat lapset saa perintöä. En tällä hetkellä tunne tarvitsevani mitään sen enempää mitä minulla on.
Ihmeellistä, että ihmiset eivät osaa kulkea kohti vapautta. Ei ostaminen tee kenestäkään onnellista, vaan vapaus ja taloudellinen riippumattomuus.
Velka on nykyorjan kahleet.
Tajuan, koska olen itse sellainen, erittäin tarkka rahoistani. En nauti ostelemisesta ja minulla on jo kauan ollut kaikki tarpeellinen. Renkaita ja tuulilasinpyyhkimiä joutuu autoon harvakseltaan uusimaan ja alkukesästä ostin uudet kangastossut, kun entisistä oli kulunut varpaankohdat puhki.
Jonkin verran lahjoitan rahaa kahdelle työttömälle sukulaiselleni ja hyväntekeväisyyteen. En ole pihtari, vaan antelias ja auttavainen. En vain itse kuluta.
Oi-joi, minä se tykkään kovasti olla itara/saita/visu jne. jne. Vaihdan kaiken liikenevän omaisuuteni pikku hiljaa 2 euron kolikoiksi. Viimeinen toivomukseni on, että hauta-arkkuni vuorataan niillä. Mikäs siellä tuonelassa silloin on köllötellessä!
1300 egen kuukausituloilla on aika hankala pihtailla. Mikä tulee, myös menee. Joka sentti.
Vierailija kirjoitti:
1300 egen kuukausituloilla on aika hankala pihtailla. Mikä tulee, myös menee. Joka sentti.
Opiskelijana sitä oli vasta pienet tulot. Säästin kuitenkin joka kuukausi pahanpäivänvaralle. Välillä 10 €, usein 50 € ja kun sain opintojen oheen töitä, niin tuhansia € esim. kesäloman aikana.
Eihän ne sille itse mitään voi.