Missä vaiheessa aloit mieltää itsesi naiseksi etkä tytöksi?
Tällainen tuli mieleen. Kun juridisesti olen tietysti ollut nainen 18-vuotiaasta asti (esim. lehdessä minuun viitattaisiin sanalla "nainen", tai ehkä "nuori nainen" mutta silti) ja fyysisesti pidemäänkin jos kuukautisten alkamisesta laskisi. Omillani olen asunut 19-vuotiaasta asti ja nyt olen 23v, mutta edelleen olen mielestäni enemmän "tyttö" kuin "nainen".
Mites palstalaisilla?
Kommentit (37)
Mulla tuli tässä noin kuukausi sitten ahaa- elämys, tajusin olevani nainen enkä enää tyttö. Olen vasta 22- vuotias, mutta viimeisten vuosien rankka ryöpytys on kasvattanut ihmisenä huimasti. :-)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:21"]
Aika pian sukupuolenkorjausleikkaukseni jälkeen.
[/quote]
Nyt olet hiukan ulalla.
Katsos kun sukupuolesi ei ole ollut rikki, niin et ole sitä voinut korjata tai korjauttaa. Sukupuolesi on siis ollut ihan ehjä miehen sukupuoli, mutta Sinulla on ollut harhaluulo, että olet nainen. Ns. "sukupuolenvaihdosleikkaus" on ollut väärä hoitomuoto, kun olisit tarvinnut psykiatrista hoitoa harhaluulosi parantamiseksi.
En tiedä mikä sairaus Sinulla on oikeasti ollut aiheuttamassa tätä harhaluuloasi, mutta yksi mahdollisuus on tietysti skitsofrenia. Ja nyt kun olet ollut ns. sukupuolenvaihdosleikkauksessa, on ruumiisikin yhtä sairas kuin mielesi.
Siis sikäli kyllä fysiikkasi ja psyykesi ovat harmoniassa keskenään.
[/quote]
Sinut diagnosoin ainakin huumorintajuttomaksi. Siihen ei taida olla parannuskeinoa.
Olen 26-vuotias ja nyt ehkä viimeisen vuoden aikana olen alkanut pitää itseäni aikuisena. Nuorena naisena. Jos olisi pakko valita, niin naisena eikä enää tyttönä.
Viimeisen vuoden sisällä, täytän ensi kuussa 34 :).
Olen 34v enkä aina vieläkään tunne itseäni naiseksi. Etenkin omien vanhempieni seurassa olo on tosi tyttömäinen. Vanhempani kohtelee mua edelleen kuin 18-vuotiaana, kun asuin vielä kotona. Ehkä siksi en tunne oloa aikuiseksi oikeastaan koskaan, kun mua ei aikuisena kohdella?
Voi kyllä vaikuttaa sekin, kun en ole vielä siirtynyt siihen aikuiseen 8-16 elämään vaan olen ollut kotiäitinä ja nyt opiskelen taas.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:42"]
Olen 34v enkä aina vieläkään tunne itseäni naiseksi. Etenkin omien vanhempieni seurassa olo on tosi tyttömäinen. Vanhempani kohtelee mua edelleen kuin 18-vuotiaana, kun asuin vielä kotona. Ehkä siksi en tunne oloa aikuiseksi oikeastaan koskaan, kun mua ei aikuisena kohdella?
Voi kyllä vaikuttaa sekin, kun en ole vielä siirtynyt siihen aikuiseen 8-16 elämään vaan olen ollut kotiäitinä ja nyt opiskelen taas.
[/quote]
Korjaan sen verran, että ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen oli todella naisellinen olo. Ehkä mun sitten pitäisikin sanoa, että 22-vuotiaana? Se tunne tosin kesti vain sen pienen hetken.
Sekoitan tässä nyt vähän aikuisuuden ja naiseuden (kai?), mutta siis tuon synnytyksen jälkeen salissa tuntui tosi vahvalta, että olen nainen.
En vielä. 42v.
Kyllä mä jotenkin tiedostan jo olevani keski-ikäinen täti, mutta ei vaan tunnu sille.
Identiteettini muuttui tytöstä naiseksi 25-vuotiaana, kun menin naimisiin. Toki nuori nainen edelleen. :)
Lähempänä kolmeakymppiä. Tunsin itseni pitkään liian epävarmaksi, passiiviseksi ja ujoksi ollakseni oikea aikuinen, mutta en pysty enää ajattelemaan itseäni tyttönäkään, koska olen iän puolesta pitkälti aikuinen.
En oikein missään vaiheessa, koska olen mies.
Yli 3-kymppisenä, ehkä 33-34-vuotiaana. Olin silloin jo kolmen lapsen äiti ja lapsilla ikää 9-13v.
En oikein vieläkään osaa ajatella itseäni naisena saati minkään sortin aikuisena jolla on auktoriteetti. 31 vuottta olen. Lapsia ei oo, johtuisiko siitä?
Mä puhun ääneen että oon nainen, mutta ajatuksissa mä oon tyttö. En mä kai ikinä myönnä olevani nainen, eli vanha. Ikä 41.
17-vuotiaana tunsin että olen nainen enkä tyttö.
Olen nyt 28-vuotias ja odotan esikoistani. Tämän raskauden aikana olen pikkuhiljaa alkanut tuntemaan itseni enemmän naiseksi kuin tytöksi. Äidiksi <3
En miellä itseäni kummaksikaan. Olen nuori nainen. -N20
Olen 24v nuori nainen. Kahden lapsen äitinä "tyttö" alkaa tuntua jo vähän hassulta, mutta toisaalta "nainen" pelkästään kuulostaa sellaiselta päälle 3-kymppiseltä ihmiseltä omaan korvaani :)