Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helleputki lähestyy, tiesitkö että se oikeuttaa vuokralaisen vuokran alennukseen

Vierailija
03.07.2021 |

Kyllä näin vaan on. Kenenkään ei tarvitse käpristellä epä inhimillisissä lämpötiloissa ilman etteikö siitä korvata rahaa, toisin sanoen hyvitetä vuokraa. Aiheesta pätevää tietoa lakimieheltä uutisessa:

https://terveydenmedia.fi/tiesitko-helteella-voi-saada-vuokran-alennust…

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo nyt ole kummonen asia. Sanoo suoraan v-antajalle että kämpässä on tulikuuma. Että voisko saada jonkun kympin vuokrasta pois. Varmaan antaa, ellei ole mylkvist.

Vierailija
22/29 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa tän palstan nuorista asuu vuokralla eikä se välttämättä oo ees raha kysymys. Moni haluaa olla vapaa

Mä en asu vuokralla ja olen vapaa.

Helppohan nuorenkin on sanoa ,mä en asu vuokralla ja oon vapaa.Johtuuko siitä että siinä mukana omassa asunossa on jo ennako perinöt,tai perintörahat? Vai pystyty itse opiskelle,tehdä työtä ja säästää raha omistusasunto velkaan?Vai asutaanko kumpanin kanssa ja syödään hänen pussista?Vähän kuin iso-D ja Helmi?Vai isin ja äidin kanssa ,elätinä viellä 50vuotiaana?On asiaakin.Todella hankalla saada alenus vuokraan jos lämpö hyppää 34. Se on oltava viikoja, kuukaudenkin koko ajan heidän mitareissa 34 ylikin.Joten ei tule lasta ei paskaa,on jo syksy ja kesä meni.Tehdänhän duunakin 34 asten lämössä ja mitään ei tapahdu silti asialle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksais nähdä vaivaa muutaman kympin vuoksi. Mitä se edes auttaa? Jos kämpässä on niin sietämättömän kuuma ettei siellä voi olla, niin ei se parikymppiä sitä yhtään viileämmäksi tee. Menisin vaikka hotelliin tai hankkisin ilmastointilaitteen mieluummin kuin alkaisin vääntää jostain vuokranalennuksesta, joka ei toisi tilanteeseen minkäänlaista helpotusta.

Vierailija
24/29 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sopivan alennuksen suuruus on noin 10-20 prosenttia vuokran määrästä siltä ajalta, kun huoneiston lämpötila ylittää 32 astetta."

Ei pääse kyllä kovasti tienaamaan tuolla.

Niinpä. Jos siellä kämpässä on vaikka viikonkin 32 astetta ja vuokra on esimerkiksi 500 euroa, alennus voi olla peräti 25 euroa. 

Lisäksi ei riitä, että lämpötila käy kerran 32 asteessa tai yli, vaan sen pitää ylittyä valtaosan vuorokaudesta, ja lämpötilan mittaamiseen tarvitsee puolueettoman tahon, esim. kiinteistöhuollosta. Kuka haluaa, että omassa kämpässä ramppaa viikon ajan pari kertaa päivässä joku ulkopuolinen mittailemassa lämpötiloja?

Vierailija
25/29 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sopivan alennuksen suuruus on noin 10-20 prosenttia vuokran määrästä siltä ajalta, kun huoneiston lämpötila ylittää 32 astetta."

Niinpä. Jos siellä kämpässä on vaikka viikonkin 32 astetta ja vuokra on esimerkiksi 500 euroa, alennus voi olla peräti 25 euroa. 

Niin, ja tuo on ihan naurettava vuokra! Suurimmalla osalla vuokra on satoja euroja isompi. Ja korvaus vain muutama kymppi lisää :D

Toisekseen, jos saat asumistukea, osan edustahan nappaisi kela.

Vierailija
26/29 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan tuo on yli kuukauden ollut helle. Eikä loppua näy. Ei asunto muutu yhtään viileämmäksi vaikka saisi vuokraan alennusta.

Ja kun Pekka vielä keväällä ennusti, että on tulossa kylmä kesä.

Vierailija
27/29 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralainen on velvollinen ostamaan lämmön ulkona pitävät pimennysverhot. Jos vuokralainen pitää ikkunat, ovet ja verhot auki, ei kuumuus ole vuokranantajan syy millään lailla!

Vierailija
28/29 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saa tukia esim. asumistukea niin pitää ilmoittaa Kelalle. Sitten ne vähentää tuon summan asumistuesta.

Ei vaikuta asumistukeen kun on satunnaista, eikä pysyvää. Toimeentulotukeen vaikuttaa.

Vierailija
29/29 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuosta ole mitään hyötyä. Alennusta saadakseen asunnossa pitää olla päiväkausia yli 32 astetta, ja asia pitää todentaa mittauksilla ja seurannalla. Eli vaiva ja kustannus ylittävät taatusti mahdollisesti saatavan vuokranalennuksen.

Eiköhän se ole ihan oikein, että jokainen huolehtii oman asuntonsa viilennyksestä itse. Ei omistusasunnostakaan saa vastikevapautta, jos on liian kuuma. Ihan itse pitää asia hoitaa.