Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi nyt sitten on itsekkäämpää: olla hankkimatta lapsia vai lasten hankkiminen?

Vierailija
06.07.2014 |

Ja millä perusteella?

Vastausvuoro on teidän, arvon mammat...

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla hankkimatta.

Perustelu: Lasten kanssa ei voi olla itsekäs

Vierailija
2/34 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:51"]Olla hankkimatta.

Perustelu: Lasten kanssa ei voi olla itsekäs

[/quote]

Lapsia hankitaan itsekkäistä syistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan ei itsessään ole itsekästä tai epäitsekästä. Se riippuu täysin miksi ja millaiseen tilanteeseen lapset hankkii tai on hankkimatta ja millainen äiti/isä kykenee olemaan lapsille. Itse en halua lapsia sen takia että olen niin epävarma tulevaisuuden suhteen. Jatkuuko tämä rauha ja hyvinvointi mikä Suomessa nyt on, vielä pitkään vai loppuuko se? Pelkään lasten menettämistä, ja sitä että he joutuisivat elämään onnettoman elämän. Siksi en halua synnyttää omia lapsia. Sen sijaan haluan muuten tehdä työtä lasten parissa, esimerkiksi auttamalla niitä lapsia jotka ovat JO syntyneet tähän maailmaa, mutta ovat onnettomia. ELI vaikka vaikka siis tykkään lapsista mulla ei ole pakkomiellettä synnyttää omia lapsia. En kuitenkaan tuomitse ketään jotka haluaa omia lapsia, kunhan niitä hankitaan oikeilla motiiveilla ja sellaisiin olosuhteisiin joissa lapsen on hyvä kasvaa. Vaikka ei kukaan tietenkään voi täysin tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Vierailija
4/34 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiminen tietenkin. Lapsia hankitaan vain omaksi tyydytykseksi. Motiivit lisääntyä ovat vain ja ainoastaan itsekkäitä.

Vierailija
5/34 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat kyllä rakkauden hedelmä.

Vierailija
6/34 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että tekee tietoisen päätöksen puoleen tai toiseen on itsekästä. Se, että tyytyy kohtaloonsa on epäitsekästä.

Vierailija
7/34 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiminen. Sä et hanki niitä niiden lasten takia, vaan siksi koska itse haluat. Ei se lapsi pyydä saada syntyä. Sitä paitsi lapsia syntyy aivan liikaa maailmaan muutenkin.

Vierailija
8/34 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkyys on luonteenpiirre, joka sisältää keskittymisen omaan itseen muiden kustannuksella.

Miten lapsen hankkiminen voi olla itsekästä

Vierailija
9/34 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki te olette kuitenkin itse tainneet niitä lapsia hankkia, vaikka tuomitsettekin sen. Kaksinaamaista.

Vierailija
10/34 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hankkinut lapset itseni vuoksi, vain minulle.En tehnyt heitä heidän itsensä vuoksi, jotta he saisivat elämän vaan että minä saisin lapsen.

Lasten tekeminen on aina itsekästä, vaikka toisilla olisikin tarjota enemmän(rahaa, turvaa..jne..) ne ovat vain oman itsekkyyden oikeuttamisyrityksiä.Sinänsä huvittavia keskusteluja täällä käydään, että rahalla saisit olla itsekäs, köyhänä et saa.

Vierailija
11/34 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:05"]

Itsekkyys on luonteenpiirre, joka sisältää keskittymisen omaan itseen muiden kustannuksella.

[/quote]

Tyydytät oman halusi lapsen saamiseen. Omien halujen tyydyttäminen on itsekästä.

Vierailija
12/34 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hankkiminen saattaa olla itsekästä, mutta kun lapset ovat syntyneet, se vaatii vanhemmilta epäitsekkyyttä. Ainakin hyvä vanhemmuus.

Vierailija
13/34 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:09"]Kaikki te olette kuitenkin itse tainneet niitä lapsia hankkia, vaikka tuomitsettekin sen. Kaksinaamaista.

[/quote]

En minä ainakaan ole.

Vierailija
14/34 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:10"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:05"]

[/quote]

Tyydytät oman halusi lapsen saamiseen. Omien halujen tyydyttäminen on itsekästä.

[/quote] ei ollut mitään hinkua hankkia lasta. Se tuntui vaan luonnolliselta elämän jatkeelta.

Vierailija
15/34 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat ratkaisut ihmisen elämässä ovat itsekkäitä, eikä siinä ole mitään pahaa. Olisi kamalaa, jos joku hankkisi lapsia vain ja ainoastaan epäitsekkäistä syistä. Kurjaa olisi myös se, että joku jättäisi lapset hankkimatta vain ja ainoastaan epäitsekkäistä syistä, vaikka itse kovasti haluaisi lapsia.

Vierailija
16/34 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se lasten hankinta on itsekästä.

Alussa joku laittoi ettei lasten kanssa voi olla itsekäs. Lasten jälkeenhän ihminen muuttuu vielä itsekkäämmäksi mitä ehkä aiemmin ollutkaan. Kaikki pyörii sen jälkeen lasten ympärillä, millään muulla ei ole väliä kunhan itse pääsee ratsastamaan lasten varjolla joka paikkaan ja kuinka niitä lapsia tungetaan joka paikkaan kun äiti ja isi haluaa.

Toki olen minä lapsettomanakin suht itsekäs. En halua pilata elämääni lapsilla ja karsia mukavuuksistani jonkun toukan takia. Elän itseäni varten, en muita varten. Toki myös nautin elämästäni ihan eri tavalla kuin lapselliset ihmiset. En sano, että elämäni olisi parempaa tai rikkaampaa, koska toisille taas ne lapset on se ns elämän tehtävä, mun elämälläni vaan on joku muu tehtävä ja lapset ei siihen muottiin sovi.

Vierailija
17/34 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:11"]

Lasten hankkiminen saattaa olla itsekästä, mutta kun lapset ovat syntyneet, se vaatii vanhemmilta epäitsekkyyttä. Ainakin hyvä vanhemmuus.

[/quote]

Miksi alapeukkuja? Perustelkaa. Voiko vanhempi aina tehdä mitä tahtoo ja milloin huvittaa kun on lapsi hoidettavana? Siitä pitää ottaa vastuu, vaikka se ei aina olisi hauskaa. Olenko väärässä?

Vierailija
18/34 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:55"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:11"]

[/quote]

Miksi alapeukkuja? Perustelkaa. Voiko vanhempi aina tehdä mitä tahtoo ja milloin huvittaa kun on lapsi hoidettavana? Siitä pitää ottaa vastuu, vaikka se ei aina olisi hauskaa. Olenko väärässä?

[/quote]

Mutta lapsihan on sinun ja sinä haluat että lapsella on parasta mitä voit tarjota, koska olet alunperin tehnyt lapsen itsellesi.

Vierailija
19/34 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Pointti olikin siinä, että lapsi halutaan tehdä itsekkäästä syystä, mutta kun se sitten onkin todellisuutta sellaisena kuin se on niin sen kasvattaminen vaatii epäitsekkyyttä. Lapsi kun ei aina ole sitä mitä sen halusi ja ehkä luuli olevan. Sitä ei voi itse määritellä.

Vierailija
20/34 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen ihmisen pakottaminen tähän maailmaan vain, jotta saisi jatkaa sukuaan ja kokea ihania vanhemmuuden tunteita, on varmasti itsekkäintä, mitä ihminen voi koskaan tehdä.

Lapsettomuus ei vaikuta kehenkään muuhun kuin lapsettomaan itseensä, joten miten sen olisi edes mahdollista olla itsekästä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi