Aina se rumempi sisko
Jo nuorena kaikki naapurin pojat olivat ihastuneita siskooni. Ne minunkin ihastukset. Sisko sai ensimmäisenä poikaystävät, kun minä pitkään olin sinkku. Joka paikassa miehet tuijottavat siskoani ja tekevät tuttavuutta. Vanhemmiten olen jopa itse alkanut lihoa ja sisko sen kun hoikistuu. Nykyään sattuu sekin, kun oma mieheni tuijottaa siskoa ihan niin kuin muutkin miehet ovat aina tehneet. On tälle aina ystävällinen ja jää tuijottamaan ja vilkuilee. Onko kellään muulla kokemusta siskon varjoon jäämisestä ja mitä olette tehneet asialle? Miten näistä tunteista pääsee.. Toki tiedän, että minäkin varmaan jonkun mielestä olen viehättävä, mutta en pääse yli siitä, että miehet tuntuvat lähes poikkeuksetta pitävän siskoani upeana ja minä jään varjoon.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Mites se sinun siskosi suhtautuu asiaan? Tajuaako tilanteen? Jos hän on kunnon sisko, hän pyrkii vähentämään itseensä kohdistuvaa huomiota ja ottamaan sinut huomioon. Olen itse se "suositumpi" sisko, koska oma sisareni on vetäytyvä ja jää usein taka-alalle. En kuitenkaan hevillä salli sitä ja pyrin aina pyytämään siskoni kaikkialle mukaan ja huolehtimaan, että myös hänet huomioidaan.
Oma siskoni taas ei ole laisinkaan tuollainen.
Pariin kertaan olen ehdottanut, että nähdään ulkona parilla tietyllä sisarusporukalla kaikki yhdessä ja vastaus on ollut tyyliin "hanki itsellesi omat ystävät".
Kummasti vaan hänen ystäviensä sisarukset kelpaavat yhteiseen ajanviettoon ja hän myös tietää, että etten saa hankittua uusia ystäviä yhtä helposti, kuin hän.
Vierailija kirjoitti:
Mites se sinun siskosi suhtautuu asiaan? Tajuaako tilanteen? Jos hän on kunnon sisko, hän pyrkii vähentämään itseensä kohdistuvaa huomiota ja ottamaan sinut huomioon. Olen itse se "suositumpi" sisko, koska oma sisareni on vetäytyvä ja jää usein taka-alalle. En kuitenkaan hevillä salli sitä ja pyrin aina pyytämään siskoni kaikkialle mukaan ja huolehtimaan, että myös hänet huomioidaan.
Hmm no sisko käyttäytyy ystävällisesti toki miestä kohtaan..Saattaa jollain tasolla tajuta tilanteen. Mutta mies ei varmasti ole oikein siskoni tyyppinen niin tuskin noteeraa taas tätä millään sen kummemmalla tavalla.. Ap
Aina voi ottaa pesäeron, paljon muuta ei ole tehtävissä, kuin myös aikuisuuteen kasvamista että hyväksyy lähelleen vain ne joiden kanssa on oikeasti hyvä olla, eikä negatiivisia fiboja maksa vaivaa ylläpitää, ne vain hyödyttää muita.
Vierailija kirjoitti:
Aina voi ottaa pesäeron, paljon muuta ei ole tehtävissä, kuin myös aikuisuuteen kasvamista että hyväksyy lähelleen vain ne joiden kanssa on oikeasti hyvä olla, eikä negatiivisia fiboja maksa vaivaa ylläpitää, ne vain hyödyttää muita.
No välitän siskostani ja haluan häntä tavata. Harmittaa, kun tämä lapsuuden kuvio tuntuu toistuvan kun pojat jo silloin osoittivat kiinnostusta siskooni eikä minuun.. Mieskin niin erilainen silloin kun sisko on maisemissa niin väistämättä mietin että joko taas.. Olen jo pitkään pyytänyt miestä kanssani pelaamaan tennistä ja reissuun lähikaupunkiin. Ei ole ikinä käynyt.. Nyt kun sisko oli kylässä ja halusi pelaamaan niin lähti oitis viemään meitä sinne ja lähikaupunkireissukin onnistui heti.. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole siskoa (thank god. .. mutta yhdenn kaverin kanssa olen kokenut samanlaista. Joka kerta, kun lähdimme ulos miehet piirittävät häntä ja minä jäin aina yksin. Huomasin myös itsekin oman miesystävän tuijottavan ja jopa kyselevän välillä kaveristani.. Valitettavasti miehet ovat tuollaisia eivätkä muutu.. itse olen ottanut etäisyyttä tähän kaveriin emme siis mitn sydänystäviä kuitenkaan onneksi olleet ymmärrän että siskon kanssa vähän haastavampaa
Joo se on jännä vaikka kuinka koittaisi ajatella itsestään positiivista tai sitä, että ei ulkonäkö ole kaikki kaikessa niin kyllä se vaan sattuu kun itselle lähin ihminenkin tuntuu olevan noin toisen ulkonäön pauloissa. Kyllä sitä itse haluaisi olla edes jollekin se ykkönen. Ja ns kaunein. Pidin itsekin etäisyyttä siskoon tällaisen takia.. Nykyään sit mies tuntuu entistä enemmän ottavan ns irti näistä tapaamisista ja toljottaa siskoa... Inhottaa ajatella miten paljon mielummin mies olisi siskon kanssa, jos vaan voisi. Ap
Pitäisikö ottaa mieluummin etäisyyttä mieheen esim. eroamalla? Sisko on kuitenkin syytön ulkonäköönsä, mutta mies vastuussa käytöksestään.
Vierailija kirjoitti:
Mun serkku, jonka kanssa paljon lapsena ja nuorena liikuttiin, oli se kauniimpi, fiksumpi ja rohkeampi meistä ja jäin aina kakkoseksi, missä liikuimmekin. Myös sukulaiset huomioivat ja ihastelivat aina serkkuani ja hänen nokkeluuttaan ja viehättävyyttään, mutta serkkuni äiti yritti kyllä antaa positiivista huomiota minullekin, olen sen näin jälkikäteen ymmärtänyt.
Nyt aikuisena en halua olla serkkuni kanssa muuten tekemisissä, kuin pakolliset sukujuhlat. Molemmilla meillä on mennyt elämä ihan hyvin, mutta aina tavatessa tulee se sama asetelma; rohkea kaunis serkku puhuu ja ylhäältäpäin arvioi ja neuvoo ja minä olen se hiljaisempi, rumempi ja huonompi. Lapseni pitää serkkuani ylimielisenä, kun on nähnyt tilanteita sukujuhlissa.
Jos elämä menisi oikeudenmukaisesti, kauniit ja rohkeat eivät tarvitsisi ylistystä ja huomiota, sitä mikä heille tulee luonnostaan. Sitä tarvitsisivat rumat ja arat.
Tätä voit miettiä, kun jälleen kerran jaat lörtsyäsi jännälle miehelle samalla kun ne kivat mutta vähemmän maskuliiniset miehet menivät jälleen yksin kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on käsittämättömän pas.a itsetunto kun kaikki pyörii sen ympärillä kenestä MIEHET tykkäävät. Mitä helv väliä??
Jos on itsellä halu olla edes yhden miehen osalta se, mistä miehet tykkää, niin on aika olennaista kyllä. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm no sisko käyttäytyy ystävällisesti toki miestä kohtaan..Saattaa jollain tasolla tajuta tilanteen. Mutta mies ei varmasti ole oikein siskoni tyyppinen niin tuskin noteeraa taas tätä millään sen kummemmalla tavalla.. Ap
Aijai miten maukas tasoteoreettinen asetelma. Sisko on tasokkaampi kuin ap. Ap:n mies on luonnollisesti samantasoinen kuin ap. Ap itsekin tajuaa, että ”mies ei ole siskoni tyyppinen” eli suomeksi ei riittävän komea ja muuten tasokas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun serkku, jonka kanssa paljon lapsena ja nuorena liikuttiin, oli se kauniimpi, fiksumpi ja rohkeampi meistä ja jäin aina kakkoseksi, missä liikuimmekin. Myös sukulaiset huomioivat ja ihastelivat aina serkkuani ja hänen nokkeluuttaan ja viehättävyyttään, mutta serkkuni äiti yritti kyllä antaa positiivista huomiota minullekin, olen sen näin jälkikäteen ymmärtänyt.
Nyt aikuisena en halua olla serkkuni kanssa muuten tekemisissä, kuin pakolliset sukujuhlat. Molemmilla meillä on mennyt elämä ihan hyvin, mutta aina tavatessa tulee se sama asetelma; rohkea kaunis serkku puhuu ja ylhäältäpäin arvioi ja neuvoo ja minä olen se hiljaisempi, rumempi ja huonompi. Lapseni pitää serkkuani ylimielisenä, kun on nähnyt tilanteita sukujuhlissa.
Jos elämä menisi oikeudenmukaisesti, kauniit ja rohkeat eivät tarvitsisi ylistystä ja huomiota, sitä mikä heille tulee luonnostaan. Sitä tarvitsisivat rumat ja arat.
Tätä voit miettiä, kun jälleen kerran jaat lörtsyäsi jännälle miehelle samalla kun ne kivat mutta vähemmän maskuliiniset miehet menivät jälleen yksin kotiin.
Ne vähemmän maskuliiniset miehet kuolaa ihan niitä samoja naisia, niillä vain ei oo mitään mahiksia. Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on käsittämättömän pas.a itsetunto kun kaikki pyörii sen ympärillä kenestä MIEHET tykkäävät. Mitä helv väliä??
Juuri näin. Ja sitten kun joku syrjitty mies kainosti toivoo, että löytyisipä hänellekin rakkaus, niin jumaleissön sitä haukkumista ja päälle sylkemistä. Täälläkin alkaa tylytys neuroepätyypillisyyksistä ja mistä lie.
Lähtekää kahestaan jonnekin läyhäämään, kun ei tosta pskasta ota erkkikään selvää. Itse asiassa, ottakaa erkki mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ja sitten kun joku syrjitty mies kainosti toivoo, että löytyisipä hänellekin rakkaus, niin jumaleissön sitä haukkumista ja päälle sylkemistä. Täälläkin alkaa tylytys neuroepätyypillisyyksistä ja mistä lie.
Lähtekää kahestaan jonnekin läyhäämään, kun ei tosta pskasta ota erkkikään selvää. Itse asiassa, ottakaa erkki mukaan.
Maassa on. Potki lisää kunnes ei liiku enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijai miten maukas tasoteoreettinen asetelma. Sisko on tasokkaampi kuin ap. Ap:n mies on luonnollisesti samantasoinen kuin ap. Ap itsekin tajuaa, että ”mies ei ole siskoni tyyppinen” eli suomeksi ei riittävän komea ja muuten tasokas.
Mitäs maukasta tässä on? Tää on ihan todellista elämää ei mitää maukasta.. Ap
En kyllä katselis päivääkään tuollaista käytöstä mieheltä. Parempi olla yksin kuin tuollaisen kanssa.
Ja ketjuun tulleet naisten kiusaajat kannattaa taas ilmiantaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maassa on. Potki lisää kunnes ei liiku enää.
Böö.
Kai sä voit miehellesi kertoa, miten hänen käyttäytymisensä loukkaa? Jos siitäkin huolimatta jatkaa sitä, vetäisin omat johtopäätökseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs maukasta tässä on? Tää on ihan todellista elämää ei mitää maukasta.. Ap
Ikävä tilanne tietysti, mutta samalla täydellinen esimerkki tasoteoriasta käytännössä.
Vierailija kirjoitti:
Kai sä voit miehellesi kertoa, miten hänen käyttäytymisensä loukkaa? Jos siitäkin huolimatta jatkaa sitä, vetäisin omat johtopäätökseni.
En oikein tiedä miten tällaisen ottaa puheeksi..Onko seuraavalla kerralla vielä vaivaantuneempi tunnelma, kun tavataan. mies varmaan väittää, että kuvittelen tms. Mies myös on äksy minulle..Tuostakin tulee olo, että haikailee muuta. Varmaan miettii miten erilaista olisi olla siskoni kanssa tms. Ei ymmärrä, että eiköhän arki kaikkien kanssa ala joskus. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein tiedä miten tällaisen ottaa puheeksi..Onko seuraavalla kerralla vielä vaivaantuneempi tunnelma, kun tavataan. mies varmaan väittää, että kuvittelen tms. Mies myös on äksy minulle..Tuostakin tulee olo, että haikailee muuta. Varmaan miettii miten erilaista olisi olla siskoni kanssa tms. Ei ymmärrä, että eiköhän arki kaikkien kanssa ala joskus. Ap
Ei mies sille mitään voi, että sisko kiihottaa enemmän. Nauti siitä mitä sinulla ja teillä miehesi kanssa on, äläkä pilaa sitä miettimällä muita ihmisiä.