Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

`´`´ Tammenterhot Torstai`´``´

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin kans tuon Martina Haagin " Hemma hos Martina" (onkohan kyseessä sama jonka sä luit?) . Aivan äly hyvä :) Martina kirjoittaa muuten ruotsalaiseen Mama- lehteen (pakko mainostaa; maailman paras naistenlehti sis. kaikkea mm. perheestä, muodista, matkustelua ym. ym. ym.) sellaista päiväkirjatyyppistä sarjaa. Se on mun kuukauden kohokohta =) Kannattaa ostaa Mama, jos vähänkään on ruotsinkieli hallussa, lupaan etteä on lukemista (luulen, että sitä myydään Suomessa jossakin?)

Muita kirjavinkkejä :

Corinne Hoffmann: Valkoinen massai

Dan Brown: Meteoriitti

Regine Deforges: Sininen polkupyörä- sarja

Sebastian Faulks: Charlotte Gray

Tigger: Sun miehellä on hyvä musamaku =) Kuulostaa ihanalta toi Wailersin konsertti. Mä oon kerran nähnyt Ziggy Marleyn (siis Bobin poika) livenä Englannissa ja ai kun se oli sitten hyvä :) Kannattaa muuten tutustua myös Rita Marleyn julkaisuihin, sillä on ihanan letkeetä musiikkia (esittää myös Bobin biisejä). Nyt on pakko alkaa fiilistelemään *laittaa Bobin soimaan*

RasvausG: En ole ikinä rasvaillut, en alapäätä enkä rintoja enkä mahaa. Eikä oo tullu arpia. Epparit on kyllä jouduttu molemmissa synnytyksissä tekemään (kysymys muuten kuuluu, mille puolelle tehdään kolmas eppari? Mulla on nyt jo molemmilla puolilla ;)

Nyt syömään... Hihhihh.. Mun päivää koostuu näistä sängystä tietokoneelle syömään sänkyyn syömään tietokoneelle - liikkeisiin :)

Ardisia

Vierailija
22/38 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ardisia

Joo on tuo sama kirja. Ja nythän saman kirjailijan kirjasta tehdää leffakin piakkoin(?)

Pitääpä pyytää kaveria tuomaan Mama-lehti kun on tulossa tänne päin muutaman viikon päästä niin pääsee vilkasee ellei kaupassa satu vastaan tulemaan.

Kiitoksia kirjavinkistä.

Mietin tässä sellasta että miten ihmeessä pitää toimia jos on kotona lapsia ja joutuu sairaslomalle esim. nyt niin kuin raskauden takia vuodelepoon.Koska ainakin mun budjettiini ei oikein sovi lasten hoitoon vieminen ja mies ei saa palkallista vapaata töistä mun sairastelun vuoksi. Ja jos lapset on kotona niin en mä pysty mitenkään olemaan vuodelevossa. Mikäköhän tähän olis järkevä ratkaisu...?

Mutta nyt jatkamaan puuhia.Pitäis pitää kone kiinni päivisin kun tässä menee hirmusesti aikaa kuitenkin vaikka aina käykin vain " pikaisesti" kurkistamassa :)

T:Isa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoittelikin SF-mitan mittaamisen olevan aika tuurissaan. Samaa mieltä. Ekassa raskaudessa minulla oli muutaman kerran sijainen neuvolassa. Sijainen sai aina pari senttiä vähemmän mitaksi kuin varsinainen terkka oli edellisellä kerralla mitannut. Näyttää neuvolakortissa aika hupaisalta. :)

Musagalluppi: Metallica, Gunnarit ja Scorpions. Siinä mun nuoruusvuosien ihan ehdottomat suosikit. Edelleen tulee kuunneltua Metallicaa, kun yksin ajelen autolla tai olen yksin kotona. Gunnareilla ja Scorpionsilla on monia hyviä biisejä, jotka saa jalat edelleen ihan veteliksi: Still loving you, November rain...

On paljon muutakin musaa, mitä tykkään kuunnella: Andrea Bocelli ja suklaalevy on ehdoton yhdistelmä pimeänä talvi-iltana. 30 v lahjaksi sain Rasmuksen uusimman ja tykkään siitäkin kovasti. Tyttöjen kanssa mökkeillessä tulee kuunneltua Finnhitsejä menneiltä vuosilta. Ja sitten tietenkin parin siiderin jälkeen lauletaan kuorossa ja tiputellaan pikkulintuja puista. ;)

Neuvolassa tänään: kaikki hyvin. Pojat oli mukana ja terkka kysyi sykettä mitatessaan esikoiselta, että mitähän se vauva siellä puuhaa. Poika vastasi, että äiti sanoi, että vauva ui siellä mahassa. Sitten oli hetken hiljaista ja poika kysyi minulta, että onkohan sillä supermies uikkarit vai ottaakohan vauva hänen vanhat. :D

Saas nähdä tammikuussa, onko supermies uikkarit vai vaaleanpunainen röyhelöuikkari. ;)

Vierailija
24/38 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on pojat tarhassa, tai no siellähän ne on muutenkin päivät kun vanhemmat on töissä.

Mut en tiedä, miten kotiäidit tekee? Lydi@ vei lapsensa hoitoon, sen tiedän. Maksaahan se ja aika paljonkin vielä :( Mä eilen kirjoittelinkin tänne aiheesta sairasloman palkka+kaikki älyttömät menot. Mä saan vaan jotain 80% palkasta, en tiedä saanko lisiä (kuussa niitä norm. tulee aikas paljo), en ole ennen ollut saikulla. Täytyy vaan sinnitellä ja elää niukasti ;(

ardisia

Vierailija
25/38 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.suomikauppa.fi/product_info.php?cPath=98_152&products_id=394

[color=darkviolet]On näköjään viime vuodesta vähän muuttunut, mutta mun on pakko saada :)

Pitäs mennä tekeen lasangettee. Aattelin päästä helpolla tänään ruuanlaitossa. Mut nyt on jo niin nälkä, ett pitää mennä mussuttaan leipää.

Zatu

p.s. [color=blue]ISA [color=maroon]miten se piirakka onnistu?

Vierailija
26/38 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi mun viimeisin musiikkikommentti oli tarkoitettu Beijaflorille eikä tiggerille. Sorry ;)

Vierailija
27/38 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kovasti vilkastunut Tammenterhojen pinot. Ihan aikaa ottaa, että saa pinot kahlattua läpi. Mies aina ihmettelee mun intoa " Vauva-palstailla" , niinku hän sanoo. Mä vastaan, että säästyypähän hän enimmältä ihmettelyltä, ku voi täällä palstoilla ihmetellä ;)

Sf-mitta keskustelusta: Olen antanut itseni ymmärtää, että sf-mitta on luotettavimmillaan, kun sen mittaa aina sama ihminen. Ja kunhan kunkin äidin sf-mitta kasvaa " omalla käyrällään" ja edes lähellä keskiarvokäyriä on asiat hyvin. Jos saman mittaajan tekemänä käyrään tulee muutos alaspäin, eikä tulos ole vain yksi poikkeava mittaus vaan tapahtuu usealla kerralla, voi sitten jo huolestua, että eikö sikiö enää kasvakkaan? Enemmän sf-mitalla siis merkitystä vasta pidemmillä raskausviikoilla, kun on enemmän mittauksia takana(työharjoittelussa äitiysneuvolassa opittua, toim.huom.).

Musiikkigallup: Suomipop maistuu (Don Huonot, Suurlähettiläät). Mut myös rankempi musa; mm. Metallica (vanhempi tuotanto) sekä ajoittain myös jotkut hyvät ajankohtaiset " tanssihittibiisit" .

LineaNegragallup: Ei ole viivaa näkynyt tässä ensimmäisessä ja ainoassa raskaudessa.

Rasvailugallup: Rasvailen aina ihoani suihkun/saunan jälkeen, joten muutosta siihen ei ole tullut nyt raskauden aikana. Ostin kylläkin nyt yhtä öljypohjaista voidetta, jota sitten rintoihin ja mahaan laitan, jos sillä välttäis arvet. Välilihan rasvailua en taida viitsiä harrastaa...

Beijaflor: Silittämisestä; silittää vaatteet vasta kun laittaa päälle, niin mä teen. Ryppyyn ne siellä kaapissa menee kuitenkin :) Ja teen samoin kuin Zatu, eli viikkaan pyykit narulta ottaessa, eipähän jää lojumaan... :)

(.) Ennallaan... Huomenna neuvola, tulen sit kertomaan kuulumisia sieltä.

Sulina + Papu rv 22+0

Vierailija
28/38 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeaa kummasti nää työviikot painamaan. Mukavahan töissä on olla, mut päiväkodin hommissa ei tule paljon paikalla oltua. Onneksi oon isompien lasten kanssa, ei tarvitse kantaa tai nostella. Mut osaa nuo nykyajan lapsetkin olla pelottavia, kuten nyt on ollut noista mielenterveys ym asiakkaista puhetta. Työkaveria oli just yksi poika potkaissut vatsaan =( onneksi hän ei kuitenkaan ole raskaana.

Galluppeihin taasen:

- rasvausta en ole juuri harrastanut koskaan ja senhän huomaa, mulla on masussa enemmän juovia kuin tiikerillä ;D Välilihaakaan en ole koskaan öljynnyt tms. Ekassa ja tokassa synnytyksessä tuli muutama tikki, kolmannessa ei mitään. Kolmosen kohdalla kyllä istuin usein syvässä kyykyssä, kuulemma venyttää ja laajentaa paikkoja (lantio?) ja helpottaa loppupäässä vauvan laskeutumista. En tiedä onko tää niitä uskomusjuttuja, mut synnytys ainakin oli helppo.

- musamaku on monipuolinen ja riippuu millä tuulella on. Suomipop pääasiassa soi, autossa myös aamuisin nrj. Tykkään myös mm Juanesista.

- LineaNegra on kiertänyt mut aina kaukaa.

- ja tavaroita olen nyt jo hankkinut aika paljon. Mulla pitää olla kaikki valmiina ajoissa. Musta on ihanaa pedata pinnasänkyä, pestä pikkuvaatteita valmiiksi ja järjestellä hoitopöytää. Kävi jopa mielessä aloittaa ristiäiskutsukorttien teko... että näin höpsö minä olen.

(.) eipä mitään uutta. Rytmihäiriöitä on kesän aikana alkanut olemaan silloin tällöin, viimeksi tänään jumpsutti tosi voimakkaasti. En tiedä pitäiskö huolestua? Tietääkö kukaan? Menee kuitenkin levolla ohi.

Täytyy ruveta tuota pesuetta paimentaa iltatoimiin.

Sunmom ja pirpana 19+4

Vierailija
29/38 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon]Mulla sydän muljahteli muutamia viikkoja sitten joinakin päivinä. En muistanut neuvolalekurilta kysyä, tosin että hän oli vain tavallinen tklekuri ja nuori niin enpä tiiä oisko tuo tiennyt " oikeata" vastausta. On tarkotus kysyä neuvolatätiltä, kuhan ens viikolla tavataan.

[color=darkviolet]Enpä yhtäkkiä muista koska ois viimeks yrittäny särkee päänuppia. Muutamia tunteja aina sillon tällön yritti iskee. Tein taikoja. .join kahvia, pyörittelin hartioita ja just tulin saunasta. Jospa särky jäi lauteille, ainaki toistaseksi tuntuu siltä.

Jahas ukko ja akka tuli kaupasta. Akka tohkeissaan, ku lupasin sille ett saa ostaa lukemista niin nyt kävi esittelemässä Keiju sarjakuvalehtee. Näytti olevan uus " keksintö" .

Z

Vierailija
30/38 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pitkästä aikaa kerkee tännekin. Tyttö sairastui viikonloppuna flunssaan ja siinä samalla alkoi eka poskihammas tehdä tuloaan, niin meillä on ollut yöt aika levottomia ja mie ihan poikki sen takia. Lukemassa täällä olen käynyt, mutten sit kuitenkaan jaksanut kirjoittaa.

Tuolla olikin jo kaipailtu. Oliko se Sinda kun kyseli kutinasta. No se on onneksi hellittänyt. Taisi olla ihan oman mielen tuotosta, mutta aina laittaa hepuloimaan.

Tyttö-/poikatiedot voin lisätä esittelyyn. Mites ne laitetaan? Laitanko LA-listaan nikin sinisellä/punaisella vai ihan erillisen osion? Mie nyt laitan uuden version näkyviin, niin laittakaa sinne tietoa, kumpi on tulossa, niin seuraavassa päivityksessä lisään listaan.

Galluppejakin oli ollut vaikka minkälaisia. Muistankohan mie ees kaikkia?

AutoG: meillä on suht uusi Nissan Almera, sedan, mutta kun sinne laittaa kaksi turvaistuinta, niin ei kyllä enää mahdu ketään muuta kyytiin. Samoin tavaratila on aika rajoitettu. Ei tarvii edes miettiä, ottaako isot rattaat mukaan. Onneksi on näppärät matkarattaat, jotka menee tosi pieneen tilaan.

MusiikkiG: suht kaikkiruokainen olen, mutta joku erikoinen jazz-meno ei oikein nappaa. Vanhana ruotsalaisena tietenkin Abba on lähellä sydäntä. Suomalaisista tykkään näistä vanhoista Finnhitseistä, Ajetaan tandemilla ym hauskat hitit. Klassisesta musiikista tykkään kovasti ja olin viime vuonna mukana klassisessa kuorossa laulelemassa. Mies kuuntelee vähän raskaampaa: Iron Maidenia, Rammsteinia ja Kotiteollisuutta, niitä tulee sit siinä sivussa kuultua.

Rasvaus-ja arpiG: Viime raskaudessa maha alkoi viiruuntumaan jo puolen välin jälkeen ja lopulta olin kuin paraskin seebra. Oon kyllä sitä mieltä, että tuo repeäminen on aikalailla kudostyypistä kiinni, eikä sitä pysty rasvaamalla estämään. Välilihaa en ole aikonut venytellä.

LiikuntaG: ei paljoo tuu nykyään liikuttua, kun tuo lonkan kuluma estää aika hyvin kaikki yritykset. Aikaisemmin kävin paljon bodystepissä yms jumpissa, mutta se on nyt kiellettyjen listalla, kun niissä kohdistuu liikaa rasitusta tuonne niveliin. Uiminen ja kävely ois sallittua, mutta kävelyn jälkeen on aika kipee, niin ei sekään pahemmin huvita. Ja uimahalli on mukamas niin kaukana...

LineaNegraG: viimeksi oli viiva alhaalta ylös tissien väliin asti ja tyttö tuli. Nyt ei oo viivasta vielä tietoakaan.

Nyt pätkii muisti. Mutta johan tässä tulikin näitä vastauksia.

(.) Väsynyttä ja voimatonta on ollut. Toivottavasti hellittää, kun tytön yöunet ovat parantuneet ja saa itekin vähän paremmin nukuttua. Maha tuntuu vaan ihmeellisen painavalta.

T: Monttu rv 20+6

Vierailija
31/38 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on tapahtunut kolmen viikon nettipimennon aikana; ehdittiin käydä viikon lomalla Garda-järvellä, pari päivää Muumimaailmassa ja Helsingissä, esikoinen aloittaa ensimmäisen kerran leikkikoulun ja kaiken päälle erotakin miehen kanssa... Ei siis oikein ole pää oikealla paikallaan tällä hetkellä, joten suonette anteeksi, jos jorinani ovat vielä tavallistakin sekavampia...

Gallupeja täällä on ollut oikein roimasti näköjään!

**Musiikista: The Orb, Ozric Tentacles, Massive Attack, St. Germain, Orbital, Surya, Kruder & Dorfmeister, FSOL ja siihen päälle vanhaa kunnon musaa, kuten the Clash, the Doors ja Led Zeppelin. Olen varsinainen fiilistelijä musiikkiaddikti ja oikea musa, oikealla hetkellä on mulle todella tärkeää.

**Rasvauksesta: Esikoisen kanssa rasvasin manteliöljyllä välilihaa joka ilta ja ilmeisesti siitä jotain hyötyä olikin, sillä se ei synnytyksessä revennyt, mutta emätin sisältä sen sijaan halkesikin sitten oikein kunnolla. Olisi kuulemma pitänyt öljytä syvemmältäkin, mutta jotenkin se touhu oli niin rasittavaa, että lintsasin siitä huonoin seurauksinn... Tällä kertaa aion tehdä homman niinkuin pitääkin.

**Äitiyspakkauksesta: En aio ottaa. Esikoisen kanssakin tavarat jäivät todella vähälle käytölle ja nyt kun täkit ja muut on jo vanhastaan hankittu, en pelkkien vaatteiden takia sitä halua ottaa. Mieluummin ostan sillä rahalla jotain todella suloista, laadukasta ja tarpeellista, ku otan koko laatikollisen kompromisseja.

**Liikunnasta: Verenvuoto ja alhaallasijaitseva istukka on pakottaneet mut vähemmälle liikkumiselle jo raskauden alusta lähtien. Kävelen paljon ja pyöräilenkin kohtuullisesti, mutta muuta en juuri uskalla revitellä. Joogaa tosin olen miettinyt aloittavani, jos vain maanantaina rakenneultrassa antavan luvan jotain tehdä.

**Painonnoususta: Tähän mennessä noin 2,5kg, joista 2 on tullut viimeisen kahden viikon aikana... Täytyis lopettaa tuo tunnepohjainen ahmiminen ihan alkuunsa kylläkin.

**Sf-mitta: Ei ole vielä mitattu, kun en ole neuvollasakaan käynyt pariin kuukauteen. Vaikuttais kuitenkin aika mojovalta näin maallikon näppituntumalla, mutta kuten muutkin on jo sanoneet, niin mun mielestä koko mitta on aikamoista huuhaata. Eihän esim. 150cm ja pullukan kohtu voi kasvaa samaan tahtiin 180-senttisen ja hoikan kanssa! Järjenvastaistahan se jo olisi.

**Poika/tyttöfiiliksistä: Katselen edelleenkin vaaleanpunaisia vaatteita ja tyttömäisiä sisustusmateriaaleja, mutta saattaa johtua ihan vanhasta tottumuksestakin. Lähipiirissä tosin melkein kaikki veikkaavat poikaa. Saatan kuulostaa valikoivalta, mutta veikkaisin/toivoisin ehkä kuitenkin ennemmin tyttöä. Olisi esikoisella " samanrotuista" leikkiseuraa, eikä tarvitsisi kokonaan vanhoja vaatevarastojakaan pois heittää...

**Uskomuksista: Uskon ja luotan voimakkaasti vaistoihin, mutta noita vanhoja uskomuksia en sellaisinaan niele. Että lapsen aivot esimerkiksi valuvat nenästä ulos, jos vauvan nostaa pystyasentoon ensimmäisinä viikkoina jne... Italiassahan porukka on suorastaan huvittavuuteen saakka taikauskoista, mutta siellä mulla taas karisivat ne viimeisetkin kiertotiet ja sormien ristissäpidot.

Rytmihäiriöitä on ollut mullakin ja kävin jo EKG:ssakin. Taitaa olla ihan stressiperäistä, mutta ikävää joka tapauksessa. Epämääräinen pompottelu saattaa joskus kestää monta minuuttia ja huimausta pukkaa päälle, ku ei keho oikein toimi niinkuin pitäis. Toivottavasti oireet ei muillakaan mitään sen kummempaa ole!

Johan tuli tavaraa... Puoliväli on kohta kaikilla takana, jippii!

¨c¨, raskausviikot jo tasan 22

Vierailija
32/38 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamulla sotitin neuvolaan ja sieltä ohjattiin sit neuvolan lääkärille. Kohdunsuu on täysin kiinni ja kaikki ok, supparit johtuvat ilmeisesti lääkkeistä, eli voitteko kuvitella: mulle on määrätty antibiootteja mitä ei suositella raskaana oleville, dalacin nimeltään. Käski heti lopettaa, mutta ehdinhän jo ottaa niitä viikon ajan... =(

Ei kuitenkaan uskaltanut suoraan kritisoida sitä lääkäriä joka on lääkkeet määrännyt, sanoi vaan että tätä kyseistä antibioottia ei ole tutkittu tarpeeksi että voisi sanoa sen olevan turvallinen. Lisäksi edellinen kuuri, v-pen 1500 4 tablettia päivässä oli kuulemma ihan liian suuri annostus..vaikka se on kuitenkin harmitonta penseliiniä. Sama lääkäri on määrännyt kyseiset lääkkeet, joku sijainen ruotsista. Ehkä siellä on tuo dalcin sallittujen listalla, en osaa sanoa, mutta ei todellakaan täällä. Nyt sain uuden huolenaiheen josko tuo lääkemäärä on kerinnyt aiheuttaa jotain tuhoa, en tiedä miten asiassa nyt etenen.

Nyt joudun 2 viikon välein antamaan virtsanäytteen josta tehdään viljely, ihan synnytykseen asti.

Harmittaa ihan vietävästi että piti tälläistä sattua.

No huomiseen kaikille ehkä sitten on jo parempi olo!

Vierailija
33/38 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tänään alkoi se paljon puhuttu nyrkkeily. ohjaaja sanoi että toki voin tulla mukaan kun vaan vähän rajotan, esim hyppiksellä tai muutenkaan ei pahemmin kannata hyppiä. kyllä se pariin kertaan sano et " rajoita noita lyöntejä, ota iisimmin" *hups*;)

ei simppis ainakaan vielä oo pahempia protesteja tuosta äitin harrastuksesta esittänyt, eli kyllä siellä varmaan vielä hetken jatkan. jos vaan ei lääkärit jossain vaiheessa kiellä. muutenkin massu ollut tänään ok. kauheeta, oikeesti ihan kuin ois muutamassa päivässä kunnolla pumpsahtanut kunnolla esille, tai ainakin siltä tuntuu itsestä.

musa-gallup: mä kuuntelen autossa aina suomipop-kanavaa. varsinkin jaajon iltapäivät on loistavia, vaikka välillä menee ehkä vähän yli... levyjä on jonkinverran tuolla laatikossa. yötä, zen cafeeta, cmx:ää, semmareita ja nyt kyllä uus suosikki on 51koodia. eli lähinnä suomalaista kuuntelen, ja vielä sellaista josta voi kuunnella lyriikoita. mies teki joskus ennen mua tietokonemusaa, mut sellasesta en oikein innostu. ulkomaisista ei kovin moni uppoo, mut rem on yks ihan ok, niitä oltiin hesassa kuuntelees silloin puolitoista vuotta sitten.

viiva-gallup: ei näy viivaa...

tavara-gallup: jos huomenna kaikki tayssissa ok (ja eiköhän oo, kun kerta massukin tolla lailla pumpsahtanut) niin lauantaina mennään vaunut tilaan, ja varmaan samalla varataan sänky ja hoitopöytä. en sitten tiedä milloin ne tuonne huoneeseen saadaan. lisäks kaverit tulossa huomenna ja tuovat turvakaukalon näytille. heidän pikkuinen juuri kasvanut ulos kaukalosta. eli kyllä meille tavaroita hankitaan etukäteen, jos siis kaikki huomenna ok...

sf-gallup: viimeks neuvolassa kun mitattiin tais olla rv 19+3 tj niin sf-mitta oli 17 cm. silloin terkka kehui nättiä ja symmetristä kohtua.

lydi@: ok, tutulta kuulostaa sun työmaa. tetukodissa oon, eli siitä sairaalasta seuraavassa. juu, työkaverit olivat eilen jutelleet keskenään etten tekis yksin iltavuoroja jne enää. eli ihania ovat...

kirja-gallup: taisi joku puhua tuosta vauvakuume-kirjasta, se on kyllä aivan loistava. myös ps.rakastan sinua on aivan ihana kirja, vaikka ehkä vähän haikea. muuten luen vareksia, maria kallioita, seppo jokisia (anopilla hyvät dekkari-varastot:))

eli siinäpä olennaisimmat. huominen vähän jänskättää

tikru ja simppis 21+6, huomenna vaihtuu taas viikko:)

nyt katteleen satu suomalaisen finaalia. go rölli!!! myös 51koodia kannattaa rölliä! kaikki äänestämään:) ite äänestin jo pari viikkoo sitten.

Vierailija
34/38 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

takaisin, Monttu! ikävä kuulla teidän parisuhdehuolista... Omassa muistissa vielä ero esikoiseni isästä, se ei ollut helppoa kellekään :(

Nenn: Tarkistin www.fass.se -sivulta (tietoa lääkäreille ja potilaille) että käyttämäsi lääke Dalacin EI ole edes Ruotsissa hyväksytty lääke raskauden aikana. Tai siis kuten sanoit, sen vaikutuksia ei tunneta niin hyvin, ei voida olla varmoja aiheuttaako tuhoa ja minkälaista. Tosi väärin lääkäriltä määrätä tuollaista lääkettä. Inhottavaa, että saatetaan riskille tuommoisella virheellä.

Mä itekin sain kyllä migreenin hoitoon raskauden ajaksi aikas tujun särkylääkkeen (citodon). Sen kohdalla FASS:issa lukee ihan samalla lailla kuin Dalacininkin, mutta silti lääkäri lupasi sen olevan harmiton, kunhan en joka viikko ota. Pääasia, että migreenin saan pois tai lievenemään tarvittaessa. Nyt tuli muuten mieleen että johtuukohan nää munkin supparit siitä lääkkeestä?!?! En kyllä muista ottaneeni pariin viikkoon yhtään tablettia, silloin ekoilla viikoilla kyllä kun päätä särki jatkuvasti. HUI!

Vierailija
35/38 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo pitkiin aikoihin kirjoitellut. Mulla alkoi ylläri duuni tossa pari vk sitten. nyt olis tarkoitus olla duunissa äippälomalle asti, jos vaan rahkeet kestää. Meillä on ollut hieman sopeutumis vaikeuksia hoidossa pienemmän pojan kanssa. Nyt kyllä alkanut sujumaan paremmin. Onneksi on niin ihana hoitotäti, sai perhepäivähoitajalle paikan. Ainoo ongelma on että se on aika kaukana esikon tarhasta.

ON: kaikki hyvin, liikkeitä tuntunut päivittäin jo useamman viikon. Tässä yhtenä päivän baby möyri niin paljon että tais tehdä isotveljet, eli päätti kääntyä perätilaan. Meillä kummatkin pojat olivat ihan alusta asti istuvassa asennossa. Epäilen tätä koska ennen liikkeet tuntu korkeammalla ja nyt reilu viikko vain alhaalla.

Paino noussut sopivasti n 1kg ja kaikki muuta arvot ok, paitsi RR alasessa kantissa 95/60.

SF tais olla himpun verran alle 16cm pari päivää sitten. Joku puhui kohdun muodosta, mula ei oo symmetrinen vaan suippo ja tän takia varmaan vauvat viihtyy perätilassa.

GALLUPIT:

musa: suomi-pop on pop, eput, suurlähettiläät, yö ym ym.

linea negra: molemilla edellisillä kerroilla oli navasta alas vaalee viiva ja pojat tuli. vielä ei näy viivaa.

poika/tyttö fiilis: välillä tyttö ja taas välillä poika fiilis, poika vauvan vaatteita mä enimmäkseen huomaan, joten ehkä se on poika. " vk kuluttua ultra ja siellä utelen jos sukupuoli näkyis ;)

Äitiyspakkaus: en aio ottaa.

rasvaus: oon aina rasvannut ihoa tiuhaan ja jatkan samaa linjaa ja ei ole ainakaan vielä arpia *** koputtaa puuta.

tavara: ei olla vielä ostettu kuin pikkuinen talvihaalari, 2 ekaa kun syntyivät toukokuussa ja ekat haalarit olivat 74cm. Vaunut pitäis hommata, keväällä juuri myin yhdistelmät pois. Samoin kävi pinnikselle ja kaukalolle. Aattelin odottaa mitä stockan hullutpäivt myy tänä vuonna, joka vuoshan niillä on ollut rattaita ja kaukaloita vähän halvemmalla.

UUS gallup kysymys: syöttekö suklaata? jos odottava äiti syö suklaata niin hän saa onnellisen vauvan, mä söin edellisissä raskauksissa paljon suklaata ja pojat on todella iloisia ja onnellisia tapauksia. Joskus v2004 julkaistiin jenkki tutkimus että sulkaata syövät äidit saavat enemmän onnellisia vauvoja.

Eipä sitten muuta kuin öitä.

-MM- ja baby 17+6

Vierailija
36/38 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä se sekoilen tänään. Monttu: sori, ei ollu sulle tarkoitettu tuo " parisuhdehuolia" - kommentti vaan Chiccalle tietenkin.

Mä oon tänään aivan tööt. Nyt nukkumaan.

Ardisia rv edelleen jotain 18. (Auttaisko joku laskemaan mikä viikko mulla on OIKEESTI menossa kun la 22.1. Kaikki laskurit näyttää eri lailla....)

Vierailija
37/38 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon]Sanoja ei löydy, toivottavasti jaksat kaikesta huolimatta nauttia raskaudesta. Sinä varmasti pärjäät yksinkin lasten kanssa, jos niin täytyy. Kyllä kai miehesi on tukenasi odottamisessa, vaikka ero tulikin?

[color=blue]Nenn [color=violet]kuinkahan yleistä tuo on, että määrätään ei sopivia lääkkeitä odottajille :/ Naapuri kunnan tk:ssa on nuoria tietääkseni eivät vielä valmistuneita lääkäreitä niin heidän kanssaan saa olla tosi tarkkana. Onneksi apteekissakin vielä huolehtivat, että kai lääkäri tajusi ottaa raskauden huomioon. Nim. kokemusta on. Toivottavasti raskaus etenee hyvin ja turvallisesti. Eikö tuollaisessa tapauksessa voi jättää jonku valituksen hoitovirheestä?

[color=blue]Tigger [color=maroon]elähän rasita itteäs liikaa nyrkkeilyllä. Mitä yks tuttu sitä harrastaa niin on tiputtanut sillä hirmusesti painoa. Vai käsitinkö oikein, että käyt potkunyrkkeilyssä?

Suklaasta [color=violet]etten tainnu juuri perustaa siittä, ku ootin akkaa, mutta tosi onnellinen pakkaus on ollu aina ja tyytyväinen muksu. Yks lekuri sano kerran, että heti päälle päin näkee, että lapsella kaikki hyvin.

Nyt oon ihmeen paljo syöny suklaata. En niinkään salmiakkia, mitä viimeksi tuli napsittua :b

[color=darkviolet]Tosi saamaton olo ollu tänään. Kuvia sain laitettua uuteen albumiin, hyvä minä :) muuten tää päivä on hurahtanu tavatessa pari kaveria ja rentoutuessa yksin saunassa ja vaan oltua kotosalla.

Nautin kyllä täysillä kotona olosta. 10 kk oliki sellasta lentoa työn ja kotihommien kans ettei jääny juuri aikaa vaan olla rentoutuneena. Jos sitä vaan oli niin oli niin nuutunu ettei käsittäny mistään mitään ns.

Jokohan sitä kaivautus peiton alle. .

Z

Vierailija
38/38 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oltiin rakenneultrassa. Kätilöopistolla eivät suostu sanomaan sukupuolta mutta sen verran kuitenkin että jalkoväli oli tyhjä eli TYTTÖ aika varmasti tulossa. Pojan peppuosa kun on ihan eri näköinen! Ja tyttöähän me ollaan ite koko ajan veikkailtu. Tammikuussa sit selviää...

Kaikki ei ollut ihan hyvin kuitenkaan, sillä Istukka on osittain kohdunsuulla ja takana. Kontrollilääkäri polilla on rv28-30 tienoilla. Jos istukka ei kohdun kasvun myötä siirry niin sit on sektio edessä. Jonkinlainen vuotoriskikin on, etenkin vissiin loppuvaiheessa. En kuitenkaan saanut vielä mitään ohjeita.

Se että istukka on alhaalla ja takana on edesauttanut liikkeiden tuntemiseen jo rv13+5 lähtien. Ja varsinainen hyrrä onkin tulossa. Ultran aikanakin oli vaikeuksia saada sopivia kuvakulmia kun pyöri ja jumppaili koko ajan.

Supistukset ei ole kuitenkaan aiheuttanu mitään muutoksia kohdunsuulla, joten sen suhteen voin rauhoittua!!! Ihan niin pahoja suppareita ja menkkakipua kuin viime viikolla ei ole nyt pariin päivään ollutkaan. Onneks! Selkäkipu on pysynyt myös suht aisoissa (paksu tukivyö auttanut) ja tulee vain hetkittäisiä särkykohtauksia. Yötkin olen saanut hyvin nukuttua. Töissä olen ollut tämän viikon ja yllättävän hyvin olen pystynyt olemaan. Ihan hyvä niin, raha tulee kyl tarpeeseen.

Gallupeja on taas parina päivänä ollut...

Linea negra: pojan kanssa oli vahva ruskea viiva napaan ja vähän ylikin ja aika alusta asti. Tytöstä näkyi jotai hyvin hailakkaa navan alapuolella vasta loppuraskaudesta.

Poikaraskaus oli ehdottomasti helpoin; EI mitään vaivoja, iho kaunis ja pieni maha. Tyttöraskaudessa kaikki samat vaivat kuin nyttenkin eli iskias, kuvotus/pahoinvointi, finnejä naamassa ja paino vaan nousee.......... kaikki tursuaa pehmeyttä, olo: " all over pregnant" . Tämä kolmas raskaus on ollut tähän asti mulle rankin.

Musiikki: Muhun uppoaa kotimaisista mm. Egotrippi, Neljä Ruusua. ulkomaisista James Bluntin levyn ostin viimeksi. Yleensä kuuntelen autossa radiota ja surffailen kanavalta toiselle, kun hermo menee typeriin mainoksiin!

Mitäs vielä kyseltiin? Kai se pitäis mennä vaan jo nukkumaan...

Hyvää yötä!

t. Hermione + Iines 19+5