Limsojen juonti raskaana
Juotteko limsoja odotusaikana? Minusta ne eivät voi olla kovin hyväksi sikiölle kun ne ovat pelkkiä lisäaineita täynnä. Ihmettelen vaan erästä odottajaa joka tuntuu kokoajan juovan limsaa raskaudesta huolimatta.
Itse en muutenkaan juo limsaa, saati sitten nyt kun olen raskaana.
Kommentit (13)
Light cokea juovat lihoavat yllattaen nopeammin kuin sokerijuomaa juovat. Miksi joisin myrkkya?
En tajua miksi kukaan juo limsaa. Eihan sokeriakaan syoda lusikalla suoraan purkista. Lukekaa limsapullon kyljesta paljonko sita sokeria on, sitten laita saman verran sokrua vaikkapa lautaselle. Tolkuton maara! Limsasta tulee hillittomat laskit eika mitaan terveellista.
Juokaa hyvat ihmiset vetta.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 10:46"]
En tajua miksi kukaan juo limsaa. Eihan sokeriakaan syoda lusikalla suoraan purkista. Lukekaa limsapullon kyljesta paljonko sita sokeria on, sitten laita saman verran sokrua vaikkapa lautaselle. Tolkuton maara! Limsasta tulee hillittomat laskit eika mitaan terveellista.
Juokaa hyvat ihmiset vetta.
[/quote]
Oletko kuullut sanoja "light coke"
Niissä on lisäaineita. Mahdollisimman puhdasta ja ravintorikasta ravintoa. Ei vauva masussa tarvi sipsejä, kääretottuja, pullaa, pepsikolia, pekonia, makkaraa, karkkeja, tummaa suklaata muutama pala tosin, jne Kyllä se nk maalaisjärki sanoo mitä saa syödä mitä ei.
Limsanjuonnissahan Se hyvä äitiys palkitaan. Eiköhän Se ole ihan ok juoda välillä limsaa ja itse juon lähes aina light limsaa. Sitten kun raskauspahoinvointi on kestänyt lähes koko raskauden ja mikään ei pysy sisällä ja kilija karissut kauhee määrä, Nii taidampa juoda vähän limsaa jos Se sisällä pysyy.
Light limuissa on melkoisesti kaikkea keinotekoista p***aa, eli tuskin ovat yhtään sen parempia kuin sokerilimutkaan. Ei ole ihmisen juomaa, yäk.
Lasillinen limua silloin tällöin ei ole kellekään haitaksi. Asiassa kuin asiassa totaalikieltäytyminen on ihan höppänää..
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 10:52"]Limsanjuonnissahan Se hyvä äitiys palkitaan. Eiköhän Se ole ihan ok juoda välillä limsaa ja itse juon lähes aina light limsaa. Sitten kun raskauspahoinvointi on kestänyt lähes koko raskauden ja mikään ei pysy sisällä ja kilija karissut kauhee määrä, Nii taidampa juoda vähän limsaa jos Se sisällä pysyy.
[/quote]
Laitti limuja niitä ei oikeasti sais juoda raskausaikana, lukee ihan siinä neuvolasta saadussa listassa, ei siis suoraan. Vaan laitti limut sisältää makeutusaineita, kuten asesulfaami k:ta. Mielummin juo sitten normi limua.
Meiltä neuvola "kielsi" kaikki light tuotteet vaikka zeron makeutusaineita sen listan mukaan saisi käyttää. Yllätyin vähän!
Onneksi ei tee mieli limua, juon viikonloppuisin ehkä lasin jos olen ravintolassa.. .
Minäkin olen ymmärtänyt ettei olisi hyväksi juoda raskausaikana limsaa, kun ei taida olla aikuisellekaan hyväksi. Lapsia yritän pitää mahdollisimman pitkään erossa limsasta.
Toinen raskaus. Ja nyt on koko raskauden aikana tehny mieli skumppaa. Ihan hirveesti.
Join kuitenkin pommacia, ja limuja. Aika paljon. Ja siis teki oikeesti niin mieli ettei pysyny niist eros.
Ei siinä ole mitään vaarallista, kyl mun mielestä tupakka ja alkoholi on vaarallisempi.
Ja raskauden aikana moni syö karkkeja ja keksejä ja sipseja - kyl niistä löytyyy myös lisäaineita. Kuten myös makkaroissa, lihapullissa ja muissa. Ja mehuissa myös :))