Asun Helsingin keskustassa, haluatko kysyä jotain?
Olen asunut monissa Suomen kaupungeissa mutta mielestäni Helsingin keskustassa on parasta asua. Kysyttävää?
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 09:59"]Vastikemaksu on tosi kallis teillä. Vissiin paljon kaikkia remontteja ollut talossa. Vai mistä kallis vastikemaksu johtuu?
[/quote]
En pidä sitä kalliina.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 09:57"]Minäkin olen kohta 15v vuotta asunut täällä. Kivaa on, voin suositella kaikille! :)
[/quote]
Mikä on lempipaikkasi keskustassa?
Ei Helsinki ole pieni, sun elinympäristö on pieni jos liikut vain kilometrin säteellä kotoasi. Kallio alkaa 1½ kilometrin päässä Rautatieasemasta.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 09:48"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 09:45"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 09:43"]Tervetuloa tänne Sörnäisiin haistelemaan sitä pissanhajua :) Tämä tuntuu olevan nouseva hipsteripaikka, Kallion cooleimmat tyypit on jo siirtyneet tänne.
[/quote]
En ole itse asiassa juuri käynyt Kalliossakaan. Tai olen muutaman kerran mutta en käy siellä usein. Liian kaukana jalkaisin kulkevalle. :)
[/quote]
Jaa, kyllä mä lähes poikkeuksetta kävelen keskustaan täältä Sörnäisistä (ja kävelin silloinkin, kun asuin Kalliossa). Matkaan menee noin 20–25 minuuttia, kyllä mielestäni sen jaksaa kävellä melkein säässä kuin säässä :)
[/quote]
Samoin minä: kun asuin Hämeentien alkupäässä kävelin aina keskustaan, metron otin vain kun pakkasta oli yli 20 astetta tai satoi kaatamalla, muuten aina kävellen.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 10:03"]Minkä alueen käsität Helsingin keskustaksi? Itselläni ei ole juuri hajua mikä on keskustaa ja mikä kantakaupunkia ja ihan ydinkeskustassa ei ole juuri asuntoja. Onko esim. Punavuori keskustaa entä Hakaniemi?
[/quote]
Ajattelen kantakaupunkia suunnilleen keskustan synonyyminä.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 09:45"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 09:43"]Tervetuloa tänne Sörnäisiin haistelemaan sitä pissanhajua :) Tämä tuntuu olevan nouseva hipsteripaikka, Kallion cooleimmat tyypit on jo siirtyneet tänne.
[/quote]
En ole itse asiassa juuri käynyt Kalliossakaan. Tai olen muutaman kerran mutta en käy siellä usein. Liian kaukana jalkaisin kulkevalle. :)
[/quote]
Kannattaisi käydä ainakin Pasicifossa brunssilla tai Good Life Coffeessa kahvilla
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 10:06"]Ei Helsinki ole pieni, sun elinympäristö on pieni jos liikut vain kilometrin säteellä kotoasi. Kallio alkaa 1½ kilometrin päässä Rautatieasemasta.
[/quote]
Ei maantieteellisesti, se on totta, mutta onhan Helsinki jopa kesäiltaisin todella hiljainen paikka. Verrattuna maailman miljoonakaupunkeihin, Helsingissä on ruuhka-aikoinakin väljää. Sitä tarkoitin kaupungin pienuudella.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 10:04"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 09:57"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 09:45"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 09:43"]Tervetuloa tänne Sörnäisiin haistelemaan sitä pissanhajua :) Tämä tuntuu olevan nouseva hipsteripaikka, Kallion cooleimmat tyypit on jo siirtyneet tänne.
[/quote]
[/quote]osta fillari
[/quote]
Pyörä pölyttyy varastossa. Ajattelin joskus fillaroivani pitkin kaupunkia mutta todellisuudessa en jaksa, kävely on kivempaa.
Ja pointti siis oli, etten tiedä miksi väen vängällä pitäisi käydä Sörnäisissä tai Tapiolassa tai vastaavissa, jos sinne ei ole mitään asiaa.
Kerro mitä nähtävää noissa paikoissa on, ehkäpä ajan sinne taksilla tässä kesän mittaan.
[/quote]
Tapiolaan pääsee helposti bussilla Kampista. Siellä on Kaisan Cafe, josta saa parhaimmat korvapuustit. Muita syitä en sinnepäin menolla näe olevan.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 10:08"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 09:45"]
[/quote]
[/quote]
Kannattaisi käydä ainakin Pasicifossa brunssilla tai Good Life Coffeessa kahvilla
[/quote]
Kiitos vinkeistä, panen korvan taakse. Ei mulla mitään palavaa kiihkoa olla menemättä keskustaa edemmäs ole, on vain tullut käytettyä keskustan palveluita ja ruokapaikkoja, kun ne lähellä ovat.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 09:59"]
Vastikemaksu on tosi kallis teillä. Vissiin paljon kaikkia remontteja ollut talossa. Vai mistä kallis vastikemaksu johtuu?
[/quote]
Hän sanoin "velattomana" eli kyseessä pelkkä hoitovastike. Hoitovastike kattaa juoksevat kulut eli huoltoyhtiön palkkio, isännöintipalkkio, kiinteistösähkö, jätemaksut, kiinteistövero jne. Joissain tapauksessa myös vesi, jollei ole erillistä vesimaksua.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 09:48"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 09:45"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 09:43"]Tervetuloa tänne Sörnäisiin haistelemaan sitä pissanhajua :) Tämä tuntuu olevan nouseva hipsteripaikka, Kallion cooleimmat tyypit on jo siirtyneet tänne.
[/quote]
[/quote]
Jaa, kyllä mä lähes poikkeuksetta kävelen keskustaan täältä Sörnäisistä (ja kävelin silloinkin, kun asuin Kalliossa). Matkaan menee noin 20–25 minuuttia, kyllä mielestäni sen jaksaa kävellä melkein säässä kuin säässä :)
[/quote]
Samoin minä: kun asuin Hämeentien alkupäässä kävelin aina keskustaan, metron otin vain kun pakkasta oli yli 20 astetta tai satoi kaatamalla, muuten aina kävellen.
[/quote]
Mä tapaan kävellä kaikkialle myös, ja jos ei kävely maistu, ajan taksilla.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 10:11"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 10:04"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 09:57"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 09:45"]
[/quote]
[/quote]osta fillari
[/quote]
Pyörä pölyttyy varastossa. Ajattelin joskus fillaroivani pitkin kaupunkia mutta todellisuudessa en jaksa, kävely on kivempaa.
Ja pointti siis oli, etten tiedä miksi väen vängällä pitäisi käydä Sörnäisissä tai Tapiolassa tai vastaavissa, jos sinne ei ole mitään asiaa.
Kerro mitä nähtävää noissa paikoissa on, ehkäpä ajan sinne taksilla tässä kesän mittaan.
[/quote]
Tapiolaan pääsee helposti bussilla Kampista. Siellä on Kaisan Cafe, josta saa parhaimmat korvapuustit. Muita syitä en sinnepäin menolla näe olevan.
[/quote]
Panen tämänkin korvan taakse. Kiitos.
Onko pollea olo kun lande on päässyt elämään ihan Helsingin keskustaan? P.S. En ole kade, asun siellä itsekin. Nyt olen mökillä nauttimassa.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 09:59"]
Vastikemaksu on tosi kallis teillä. Vissiin paljon kaikkia remontteja ollut talossa. Vai mistä kallis vastikemaksu johtuu?
[/quote]
Hän sanoin "velattomana" eli kyseessä pelkkä hoitovastike. Hoitovastike kattaa juoksevat kulut eli huoltoyhtiön palkkio, isännöintipalkkio, kiinteistösähkö, jätemaksut, kiinteistövero jne. Joissain tapauksessa myös vesi, jollei ole erillistä vesimaksua.
[/quote]
Vesimaksua meillä ei tosiaan ole erikseen. Piti itse asiassa tarkistaa vastikkeen määrä, en tarkkaan muistanut sitä, kun se on mennyt suoraveloituksena jo vuosia. Eikä se ollut kolmeasataa vaan joitain kymmeniä euroja vähemmän.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 10:17"]Onko pollea olo kun lande on päässyt elämään ihan Helsingin keskustaan? P.S. En ole kade, asun siellä itsekin. Nyt olen mökillä nauttimassa.
[/quote]
Pollea? Ei. Nautinko siitä? Totta kai. Onko jotain väärää nauttia asuinpaikastaan?
Onko itselläsi muita parempi olo siksi, että olet syntyperäinen helsinkiläinen? Sellaista nurkkapatrioottisuutta en ole koskaan ymmärtänyt.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 10:19"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 10:17"]Onko pollea olo kun lande on päässyt elämään ihan Helsingin keskustaan? P.S. En ole kade, asun siellä itsekin. Nyt olen mökillä nauttimassa.
[/quote]
Pollea? Ei. Nautinko siitä? Totta kai. Onko jotain väärää nauttia asuinpaikastaan?
Onko itselläsi muita parempi olo siksi, että olet syntyperäinen helsinkiläinen? Sellaista nurkkapatrioottisuutta en ole koskaan ymmärtänyt.
[/quote]
En vain voi ymmärtää miksi joku tekee vastaavan aloituksen. No, ihmiset ovat erilaisia. Antaa kaikkien kukkia vaan...
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 10:19"]
[/quote]
[/quote]
En vain voi ymmärtää miksi joku tekee vastaavan aloituksen. No, ihmiset ovat erilaisia. Antaa kaikkien kukkia vaan...
[/quote]
Ihan vaikka jos jotakuta kiinnostaa, millaista elämä Suomen pääkaupungissa on.
Kyllä minuakin kiinnostaa, millaista on asua niissä paikoissa, joissa en itse ole asunut.
Uteliaisuus ei minusta ole huono piirre ihmisessä.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 10:43"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 10:19"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ihan vaikka jos jotakuta kiinnostaa, millaista elämä Suomen pääkaupungissa on.
Kyllä minuakin kiinnostaa, millaista on asua niissä paikoissa, joissa en itse ole asunut.
Uteliaisuus ei minusta ole huono piirre ihmisessä.
[/quote]
Yleensähän ne, joita kiinnostaa, osaavat itse kysyä. Nyt olet itse kiinnostunut, josko joku olisi kiinnostunut sinun elämästäsi Helsingissä. Useimmat varmasti ymmärtävät että tämän maan pääkaupunki on tuppukylä, jossa asuminen ei suuremmin erotu asumisesta tämän maan muista tuppukylistä.
Olet aivan oikeassa siinä, että uteliaisuus(varsinkin naapurikyttäys kerrostaloissa) ja kateellisuus ovat sellaisia piirteitä joita ei koskaan voi olla liikaa suomalaisissa.
Nyt minua kiinnostaa joten kysyn: mistä kaupungista olet alunperin ja mikä on ikäsi?
[/quote]
[/quote]osta fillari
[/quote]