Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni lahjoittanut salaa spermapankille!! lapsi on jossain

Vierailija
06.07.2014 |

Sain tietää kahden vuoden avioliittovuoden jälkeen että aviomieheni on lahjoittanut salaa spermaansa spermapankille vuosia sitten ennen kuin tapasi minut. Asia selvisi minulle vasta nyt! mies ei koskaan asiasta maininnut sanaakaan vaikka olemme olleet naimisissa kaksi vuotta nyt. Sain tietää asiasta vasta kun tein suursiivouksen kodissamme ja yhdestä lukitusta laatikosta löytyi rekisteröitymispaperi ja tiedot tähän asiaan liittyen jolloin soitin spermapankkiin ja koko asian laita selvisi! Mies ilmeisesti luuli etten koskaan löytäisi avainta lukittuun kaappiin mutta löysin minä avaimen kun se oli unohtunut miehen pestäviin menevien housujen taskuun. Nyt itkettää ja tuntuu pahalta edes ajatella koko asiaa, miehellä on siis jossain lapsi jonkun kanssa, lapsi jota hän ei edes tunne! en tiedä mitä tästä pitäisi ajatella, mielestäni miehen olisi kuulunut kertoa minulle että kävi vuosia sitten luovuttamassa spermapankille siittiöitään. Tunnen olevani huijattu! Ilmeisesti ei kokenut tarpeelliseksi kertoa asiasta minulle. Mitähän muuta mies vielä salailee?

Toisaalta taas minun pitäisi kai osata olla onnellinen siitä että asia selvisi vasta nyt eikä vasta 18 vuoden päästä jolloin mahdollisella lapsella on oikeus ottaa yhteyttä oikeaan biologiseen isäänsä, eli mieheeni jonka kuvittelin haluavan lapsia ainoastaan minun kanssani!! Olimme kumpikin sopineet että teemme lapsia yhdessä kun aika on sopiva mutta on ollut rahahuolia ja muuta emmekä olleet vielä ryhtyneet lasten tekoon ja nyt ajattelen että parempi niin. Mieheni on mökillä viikonlopun ystäviensä kanssa eikä edes tiedä että asia selvisi minulle. Tuntuu todella mahdottomalta enää voida luottaa kehenkään ihmiseen tämän jälkeen. Toivon että mies yrittäisi selittää asiaa jotenkin fiksusti mutta aion kyllä erota hänestä, kertokoon jatkossa uusille kumppaneilleen heti alussa miten asia on!

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän suhtaudut spermanluovutukseen ikäänkuin se olisi jotenkin paha ja itsekäs teko. Ja ikäänkuin se koskisi sinuun jotenkin.

Vierailija
22/43 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko myös verenluovutus, ennen suhdetta tapahtuneena, ap:n mielestä paha asia? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 02:26"]

Sinähän suhtaudut spermanluovutukseen ikäänkuin se olisi jotenkin paha ja itsekäs teko. Ja ikäänkuin se koskisi sinuun jotenkin.

[/quote]

Lueppas tarkemmin, minua tässä inhotti se että mies on salannut minulta asian näin kauan. Minua ei inhota se että hänellä on lapsi jossain,  vaan salailu. Kyllä valehtelu ja asioiden salailu tuntuu minusta aina pahalta oli sitten kyseessä kuka tahansa niin ei se koskaan hyvää käytöstä ole.

Vierailija
24/43 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miehesi jaksaa sinua? Itse olisin vain iloinen jos mieheni olisi näin tehnyt.

Vierailija
25/43 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 02:30"]

[/quote]

Lueppas tarkemmin, minua tässä inhotti se että mies on salannut minulta asian näin kauan. Minua ei inhota se että hänellä on lapsi jossain,  vaan salailu. Kyllä valehtelu ja asioiden salailu tuntuu minusta aina pahalta oli sitten kyseessä kuka tahansa niin ei se koskaan hyvää käytöstä ole.

[/quote]Kyseessä ei ole mitenkään sinua koskeva asia. Onko se salailua että jättää kertomatta asian ihmiselle jolle se ei kuulu? Ja tietääkö mies itsekään lapsesta vai tietääkö vain luovuttaneensa spermaa? Käsittääkseni luovuttajalle ei spermapankista kauheasti anneta tietoja siitä mitä luovutuksen jälkeen on mahdollisesti tapahtunut.

Vierailija
26/43 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 02:28"]

Onko myös verenluovutus, ennen suhdetta tapahtuneena, ap:n mielestä paha asia? 

[/quote]

Verenluovutus ei liity millään lailla biologisen lapsen salailuun.

Otetaas esimerkki toisesta päästä:

miltä tuntuisi naimisissa olevasta miehestä se että saisi tietää vaimon lapsen olevan hedelmöityshoitojen tulosta ja vieraan miehen lapsi ilman että asiaa olisi kerrottu miehelle? jos lapsi syntyisi juuri ennen suhdetta tai suhteen aikana, kun nainen olisi tällä välin jättänyt kertomatta "pari tärkeää asiaa" lapsen isään liittyen ja lapsen isä olisi voinut tehdä vaimon raskaaksi mutta vaimo olisi päättänyt hankkiutua raskaaksi salaa. En oikein jaksa uskoa että monikaan mies olisi tälläisestä tempauksesta ikionnellinen, joten miksi kenenkään naisen tulisi olla ratkiriemukas siitä että mies on piilotellut totuutta vastaavalla tavalla, se ei ole oikein. Oikein on kertoa asioista heti niin kuin ne ovat ja pysyä rehellisenä jos tietyssä suhteessa haluaa olla, sen sijaan sinkkuna voi tehdä mitä huvittaa kertomatta koskaan kenellekkään.

Vierailija
27/43 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ap, mene hoitoon. Enkä nyt tarkoita hedelmällisyyshoitoa.

Vierailija
28/43 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 02:33"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 02:30"]

[/quote]

[/quote]Kyseessä ei ole mitenkään sinua koskeva asia. Onko se salailua että jättää kertomatta asian ihmiselle jolle se ei kuulu? Ja tietääkö mies itsekään lapsesta vai tietääkö vain luovuttaneensa spermaa? Käsittääkseni luovuttajalle ei spermapankista kauheasti anneta tietoja siitä mitä luovutuksen jälkeen on mahdollisesti tapahtunut.

[/quote]

Tieto googlesta 

"Vuonna 2007 astui voimaan uusi hedelmöityshoitolaki, joka vaati sukusolujen luovuttajia rekisteröitymään. Luovutetuista soluista syntyneellä lapsella on sittemmin ollut oikeus tietää luovuttajan henkilöllisyys 18 vuotta täytettyään. Uuden lain jälkeen jokainen hedelmöityshoitoklinikka on perustanut oman spermapankin."

Vierailija
29/43 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap. on oikeassa. Suomessa lapsi saa tietää isänsä aikuisena, joten miesten olisi kerrottava kumppaneilleen luovutuksistaan. Ei se ole iso asia, lapsihan ei peri ja kasvaa toiseen perheeseen. Mutta salailu osoittaa aina, että toinen ei ole suhteessa tosissaan.

Aiheeseen liittyen, mitä te saatte sellaisista suhteista, joissa ei saa udella, eikä tietää kumppaninsa asioita, ja toisen pitää saada kulkea kodin ulkopuolella ilmoittelematta kumppanilleen missä, milloin ja miten on ollut? Panna kuitenkin annatte ja kakaroita pukkaa ihmiselle, jota ette todellisuudessa tunne ollenkaan...

Vierailija
30/43 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan minä en olisi tosissani suhteessa tuollaisen vauhkoilijan ja lukkojentiirikoijan kanssa.

Vierailija
31/43 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroppa ap. ihan tarkalleen, mitä ne sieltä spermapankista sulle kertoi?

Vierailija
32/43 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 02:47"]

Kerroppa ap. ihan tarkalleen, mitä ne sieltä spermapankista sulle kertoi?

[/quote]Tämän minäkin haluaisin tietää :)

Vierailija
33/43 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää mikään Provo ole vaan pahemman luokan trolli aluksi vika on luovutuksessa sitten salailussa sen jälkeen luottamuksensa ja sitten palataan jankkaamaan taas siitä salailusta

Vierailija
34/43 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkakohan monessa leffassa kyseinen tapahtumasarja on ollut.... Ensin siivotaan ja sitten unohdetaan housujen taskuun avain kun housut ovat menossa pyykkiin (hei cmoon...) ja sit löytyy papereita jotka paljastavat likaisen menneisyyden..:D Mielikuvitus laukkaamaan

Vierailija
35/43 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo tää on , mutta jos oliskin totta, niin eihän tämä juttu Ap sulle edes kuulu. Toisekseen toisten tavaroiden läpikäyminen on todella törkeää, vaikka ne olis sun miehesi.

Vierailija
36/43 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut rekisteröitysmispaperia kun luovutin. Vaimo kannusti luovuttamaan. Jos olisin saanut rekisteröitymispaperin, niin en ainakaan olisi laittanut sitä kassakaappiin trophyksi.

Vierailija
37/43 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät että jossain on lapsi? Aika moni hoito epäonnistuu luovutetuista sukusoluista huolimatta, joten ei ole mitään takeita että jossain on lapsi tai jopa lapsia. Sukusoluja yleensä riittää useampaan hoitokertaan.

Ja jos mies on luovuttanut vuosia ennen kuin tapasitte, niin luultavasti se oli jo ennen 2007 vuotta, jolloin lapsi/lapset ei/eivät edes koskaan saa tietää luovuttajasta mitään. Eikä luovuttajalle kerrota onko lapsi syntynyt.

Kai sä nyt voi meille luottamuksella kertoa mihin 'spermapankkiin' miehesi teki luovutuksen. Sen näkee siitä paperista.

Vierailija
38/43 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että ihan soitit spermapankkiin, ja ne sulle kertoi tietoja.. ja vielä viikonloppuna. Kannattaa muistaa että provoilu on taitolaji ja useimmat ei opi sitä koskaan. 

Vierailija
39/43 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 02:24"]

Soitin miehelleni ja keskustelimme jo asiasta, hän ei ollut vihainen siitä että menin kaapille, lähinnä hän oli vain surullinen ja kertoi olleensa kännissä silloin vuosia sitten kun päätti luovuttaa siittiöitä. Ehkäpä voin antaa asian vielä anteeksi jonain päivänä, mutta salailu on inhottavaa. Olisin halunnut tietää tästä asiasta jo silloin.

[/quote]

Virhe!

Siittiöiden luovutus ei toimi Suomessa niin, että kävellään ovesta sisään ja ruutataan kuppiin. Ensin pitää käydä testeissä mm. verikokeessa ja antaa näytettä ja sitä tutkitaan, täytellään papereita jne. ja sitten mahdollisesti soitellaan, että jos tulee luovuttamaan, kun kaikki testit näyttävät ok:ta.

Ei siis onnistu hetken mielijohteesta. Menee useita viikkoja.

Vierailija
40/43 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Spermapankissa, miten voin auttaa?"

"Haluaisin tietoja mieheni spermanluovutuksestq vuodelta sejase."

"Pieni hetki, täältähän se löytyykin... Håkan Trollivits, syntymäaika tämäjatämä... Miehenne onkin luovuttanut aika satsin näköjään."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän