Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tästä blogista? (huolestuttaa...)

Vierailija
06.07.2014 |

http://elamankajoa.blogspot.fi

Mielestäni aika huolestuttavalta kuulostaa, entä teistä? Blogilistan mukaan kyseessä yläasteikäinen tyttö...

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttiksen näppikseltä, selvästi. 

Vierailija
2/28 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 10:33"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 01:59"]

^Ai kauhee millanen opettaja!

[/quote]

Mitäs kauheeta minussa on? Luuletko oikeasti, että ope ei huomaa, jos teini esim. yrittää muiluttaa omana tekstinään jotain aikuisen kirjoittamaa tai netistä kopioimaansa tekstiä? Kyllä huomaa ja heti! Vai oliko se nyt niin kauheeta, kun ope käyttää paska-sanaa? 

[/quote]

Joo, meillä oli tuollainen opettaja. Ei varsinaisesti innostanut kirjoittamaan, kun väitti mun valehtelevan "et voi osata kirjoittaa tuolla tavalla". Jouduin kirjoittamaan opettajalle hänen vahtiessaan uuden tarinan ja kun olin kirjoittanut, niin vieläkin epäili, että olin vähintään varastanut sen tarinan joltain muulta.

Kannustaa, todella kannustavaa...

[/quote]

Joo, sulle jäi siis trauma. Aika äkkiä kuitenkin teit minusta huonon open oman traumaattisen kokemuksesi ja kahden kommentini perusteella. Tosiasia kutenkin on, että minulla on ollut useita oppilaita, jotka yrittävät yleensä siitä, mistä aita on matalin. Kopioidaan kirjaesitemät wikipediasta tai muualta netistä ja oletetaan, että ope on niin tyhmä ja kalkkis, että ei osaa niitä etsiä. Joku jopa esitteli telkkarisarjan kirjana. Sellaisen sarjan, jota ei edes kirjana ole saatavana... Kirjoitelmat tehdään meillä koulussa, jotta vältyttäisiin tuollaisilta ikäviltä tilanteilta. 

Tämä blogi on niin selvää pässinlihaa, että ihmettelen kovin, miten joku uskoo tämän yläkoululaisen kirjoittamaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, blogi ollut pari päivää pystyssä, ja nyt jo joku muka löysi sen tänne kauhisteltavaksi. Minttiksen touhuja.

Vierailija
4/28 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo blogi voisi olla vaikka tyttäreni... hänellä on samanmoinen, muutamalla erolla, musiikkimaku.

Ja äikänopelle tiedoksi, kyllä jotkut nuoret osaavat kirjoittaa tämänkin tyyppistä tekstiä.

Vierailija
5/28 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 01:21"]

Vaikuttaa tekaistulta. Tulee mieleen eräs Vettenterä... Kirjoitustyyli ei tunnu aidolta ollakseen yläkoululaisen. Sitä paitsi kuka sen ikäinen kuuntelee Ultra Brata?

[/quote]

Ööh, esim. minä 15-vuotiaana viisi vuotta sitten. Kuuntelen edelleenkin satunnaisesti. Niin ja tervetuloa taidelukioon, siellä 90% oppilaista suorastaan jumaloi UB:n ja SMG:n tekstejä eikä ikääkään ole kuin se 15-18 vuotta ;)

Vierailija
6/28 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 13:03"]

Tuo blogi voisi olla vaikka tyttäreni... hänellä on samanmoinen, muutamalla erolla, musiikkimaku.

Ja äikänopelle tiedoksi, kyllä jotkut nuoret osaavat kirjoittaa tämänkin tyyppistä tekstiä.

[/quote]

Kuinkas pitkään olet opettanut yläkouluikäisiä, kun pystyt noin toteamaan? Minulla on kuitenkin vuosien kokemus murkkujen opettamisesta ja voin kertoa, että on erittäin harvinaista, että näin aikuismaista ja valmiiksi asti mietittyä tekstiä saisin yläkoulussa luettavakseni. Kyllä tässä nyt on joku Minttis asialla. 

Vierailija
7/28 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 13:51"]

[/quote]

Kuinkas pitkään olet opettanut yläkouluikäisiä, kun pystyt noin toteamaan? Minulla on kuitenkin vuosien kokemus murkkujen opettamisesta ja voin kertoa, että on erittäin harvinaista, että näin aikuismaista ja valmiiksi asti mietittyä tekstiä saisin yläkoulussa luettavakseni. Kyllä tässä nyt on joku Minttis asialla. 

[/quote]

Kuten jo itsekin totesit, harvinaista. Ei todellakaan mahdotonta. Ehkä teidän materiaali on tasoa alempana?

Vierailija
8/28 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 13:53"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 13:51"]

[/quote]

[/quote]

Kuten jo itsekin totesit, harvinaista. Ei todellakaan mahdotonta. Ehkä teidän materiaali on tasoa alempana?

[/quote]

En jaksa jankata asiasta kansaasi tämän enempää. Kerro toki kuitenkin vielä, monenko vuoden opekokemuksella asiasta kanssani väännät.

Vierailija
9/28 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Minttiksellä paljonki blogeja? Viittiikö joku linkata? :D

Vierailija
10/28 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:54"]

Todellakin on tekaistua tekstiä aikuiselta muka teininä. Tekotaiteellista angst-paskaa kuten eräs (toinen, itsekin olen) opettaja totesi. :P Postaustahdista päätellen on kirjoittanut tekstejä valmiiksi ja julkaisee niitä nyt sitten nopealla tahdilla. Oikean blogin päivittely olisi varmasti teinillä epäsäännöllisempää.

[/quote]

Samaa mieltä! Ei ole teinin kirjoittamaa tekstiä.

Vierailija
11/28 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

VMP! Ei tsiisus mitä paskaa! Uusin postaus: mielikuvitusystävät Edla ja Roi? Minttis taas asialla! 

Vierailija
12/28 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on tekaistua tekstiä aikuiselta muka teininä. Tekotaiteellista angst-paskaa kuten eräs (toinen, itsekin olen) opettaja totesi. :P Postaustahdista päätellen on kirjoittanut tekstejä valmiiksi ja julkaisee niitä nyt sitten nopealla tahdilla. Oikean blogin päivittely olisi varmasti teinillä epäsäännöllisempää.

Vierailija
13/28 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa tekaistulta. Tulee mieleen eräs Vettenterä... Kirjoitustyyli ei tunnu aidolta ollakseen yläkoululaisen. Sitä paitsi kuka sen ikäinen kuuntelee Ultra Brata?

Vierailija
14/28 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa yksinäiseltä.. Tuli paha mieli. Näen jotakin samaa omassa teini-iässäni. Ja vielä myöhemmässäkin iässä..

Vierailija
15/28 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee lähinnä mieleen, että haluat mainostaa blogia. Kuulostaa oudolta, että huolestuisit tai edes kiinnostuisit muutaman postauksen perusteella.

Vierailija
16/28 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan oikein tajua näitä ihmisiä jotka ripuloivat nettiin kaikki ongelmansa ja ajatuksensa tuntemattomien ihmisten riesaksi, eikö ne vois ostaa vaikka päiväkirjaa ja itkeä sinne...?

Vierailija
17/28 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 01:21"]Sitä paitsi kuka sen ikäinen kuuntelee Ultra Brata?

[/quote] Minä. t. 15v (Toinen suosikkini on KOM-teatteri.)

Vierailija
18/28 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feikki on. Aloitettu vasta ja nyt jo muka joku huolestunut on täällä raportoimassa asiasta. Epäuskottavaa, teeskentelevää tekstiä. Ei ole yläasteikäisen tuotosta todellakaan. Opetan äikkää yläkoulussa, joten jonkinlainen tuntuma on mullakin murkkujen tekstitaitoihin... 

Vierailija
19/28 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 01:17"]

http://elamankajoa.blogspot.fi

Mielestäni aika huolestuttavalta kuulostaa, entä teistä? Blogilistan mukaan kyseessä yläasteikäinen tyttö...

[/quote]Jaha, sama mylly pyörii taas... Mene minttis nyt nukkumaan ja varaa heti maanantaina lääkäriaika lääkityksen tarkistusta varten.

Vierailija
20/28 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta vaikuttanut yhtään tekaistulta. Itse kirjoitin hyvin samantyyppisesti ylidramaattisesti teininä, mutta silloin ne tunteet oli niin kovin vahvoja.

Kuulostaa tosiaan yksinäiseltä ja aikusuuden kynnyksellä kipuilevalta ihmiseltä. Mutta toivonmukaan se on ohimenevää, eikä hän ole aidosti sairastunut masennukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi