Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko itse tai onko kaveri/tuttavapiirissänne absolutisteja?

Vierailija
05.07.2014 |

Havahduin siihen, ettei mun lähipiirissäni ole yhtä ainutta absolutistia ja aloin miettimään, että onko suomessa paljoakaan absolutisteja vai käyttääkö lähes kaikki jossain määrin alkoholia?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurelle osalle alkoholi sopii kyllä sillai, että he kyllä hoitavat työnsä ja asiansa, mutta odottavat sitä perjantaita, jolloin saavat vetää pään täyteen. Ei kaikki, mutta suurella osalla näin on. Eli kuitenkin se alkoholi on jotenkin siellä kuninkaana.

J-P

Vierailija
42/48 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 00:13"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 00:03"]

Mistä ihmeestä nuo alapeukut? t. 20

[/quote]

Siitä että alkoholia käyttävät eivät kestä selviä ihmisiä, koska selvä näkee kaikki heidän mokansa, ja kuvittelevat itsensä jotenkin alempi arvoiseksi selvien rinnalla. Itseni ei kiinnosta muiden juominen tai juomattomuus. En moralisoi ketään koskaan mutta en häpeä omaa juomattomuuttani.

t 11

[/quote]

No ohhoh. Miten tuosta minun tekstistä sai moralisointia irti? Ensinnäkin, kun olen vapaalla, olen vapaalla. Nautin illasta, tanssin, nauran, saatan vaikka mokaillakin. En todellakaan mene baariin/etkoille kytistämään toisten "mokia".

Toki kerään kaverit vaikka lumihangesta sammumasta tai estän menemästä auton rattiin, mutta muuten nauttikoot täysin siemauksin juoden tai juomatta. Ei minua kiinnosta, kuka juo ja kuka ei. Minun juomattomuuteen kiinnitetään harvoin huomiota, oikeastaan vain jos joku tarjoutuu hakemaan tilauksen puolestani tiskiltä, saattaa asia tulla ilmi. 

Positiivisesta vastauksesta ap:n kysymykseen sain kukkahattutäti-olenparempikuinmuut -leiman heti otsaan ja vielä toiselta absolutistilta. Hieno maa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaveriporukasta valtaosa on suurkuluttajia, mutta pari absolutistia mahtuu joukkoon. He eroavat muista sillä, että ovat vieläkin innokkaampia baarikärpäsiä, tosi sosiaalisia ja riehakkaita tapauksia. Pitää olla itse energisellä tuulella, että jaksaa bilettää valomerkkiin asti heidän kanssaan!

Vierailija
44/48 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 00:26"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 00:13"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 00:03"]

Mistä ihmeestä nuo alapeukut? t. 20

[/quote]

Siitä että alkoholia käyttävät eivät kestä selviä ihmisiä, koska selvä näkee kaikki heidän mokansa, ja kuvittelevat itsensä jotenkin alempi arvoiseksi selvien rinnalla. Itseni ei kiinnosta muiden juominen tai juomattomuus. En moralisoi ketään koskaan mutta en häpeä omaa juomattomuuttani.

t 11

[/quote]

No ohhoh. Miten tuosta minun tekstistä sai moralisointia irti? Ensinnäkin, kun olen vapaalla, olen vapaalla. Nautin illasta, tanssin, nauran, saatan vaikka mokaillakin. En todellakaan mene baariin/etkoille kytistämään toisten "mokia".

Toki kerään kaverit vaikka lumihangesta sammumasta tai estän menemästä auton rattiin, mutta muuten nauttikoot täysin siemauksin juoden tai juomatta. Ei minua kiinnosta, kuka juo ja kuka ei. Minun juomattomuuteen kiinnitetään harvoin huomiota, oikeastaan vain jos joku tarjoutuu hakemaan tilauksen puolestani tiskiltä, saattaa asia tulla ilmi. 

Positiivisesta vastauksesta ap:n kysymykseen sain kukkahattutäti-olenparempikuinmuut -leiman heti otsaan ja vielä toiselta absolutistilta. Hieno maa!

[/quote]

En minä ymmärtänyt, että tuossa olisi sinua väitetty moralisoijaksi. Kuhan vaan kirjoittaja avasi sinua lainattuaan vielä omia näkemyksiään.

Vierailija
45/48 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hassua tää alapeukuttelu hei :D Eihän kukaan valitse alkoholittomuutta kiusatakseen alkoholillisia x) Musta on hienoa että siitä uskalletaan nykysin enemmän puhua, ennen tuntui olevan tabu koko alkoton elämäntapa, sen sijaan otetuista annosten määristä ja menneistä kaadu-sekoiluista kyllä on ollut asiallista puhua :D Nää on hei valintoja syystä tai syyttä, elää voi molemmin tavoin ihan yhtä hyvin tai huonosti :)

Vierailija
46/48 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni on, ei ole ikinä maistanutkaan alkoholijuomia. Ei ole mitään erityistä syytä osannut sanoa, ilmeisesti ei vaan kiinnosta. Hänen kaverinsa eivät ainakaan kaikki ole absolutisteja.

Siskoni lisäksi tunnen yhden musliminaisen, joka ei vakaumuksellisista syistä juo. Kaikki muut tuttavapiiristäni juovat enemmän tai vähemmän, jotkut jopa liikaa.

Vierailija
47/48 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää edes muista miltä alkoholi maistuu. Ehkä ottanut jotain vähän joskus vuonna 2008? Ei tee mieli. Yksinkö joisin vähiä rahojani? Miksi ihmeessä? Nuoruuden pämppäämisiä kadun, voi kun olisin pysynyt poissa houkutuksista. Päätöksen absolutismista tein, kun jäin yksinhuoltajaksi. Lapsilla ja nuorilla on oikeus turvalliseen kotiin, jossa se ainut läsnäoleva vanhempi ei juo. 

Vierailija
48/48 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

40: Aa, ok. Minä ajattelin alun perin kysyä, että miksi oma tekstini sai alapeukkuja, mutta 11 vastasikin kysymykseen yleisesti. Nyt tajus, kiitos :) t. 20/38