Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olipas mukavat ristiäiset :)

Vierailija
05.07.2014 |

Ihana kaunis juhla, ihana poika, ihanat vieraat, mukava pappi. Kaikki siis meni ihan nappiin :)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappi ei ollut kuitenkaan ihana. Joten ei mennyt ihan nappiin.

Vierailija
2/17 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3/4 ihanaa. Jäi vielä parannettavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vauva sai lahjaksi?

t. materialisti

Vierailija
4/17 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruffen ristiäiset?

Vierailija
5/17 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko pojasta kenties Gefilus?

Vierailija
6/17 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menipäs nappiin :) en koe että pappia pitäisi sanoa ihanaksi. No voihan sen sanoa, ihana pappi! Nuori, pirteä, rento ja hyvä työssään!

Vauva sai lahjaksi vaatteita, valokuvakehyksiä, leluja, rahaa, kirjoja, astioita..

Ei ole Ruffen ristiäiset.

Eikä tullut Gefilus.

Vierailija
7/17 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli lasta, kun pakkoliitetään kirkkoon ja monen vuoden aivopesu alkaa. 

Vierailija
8/17 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:08"]

[/quote]

Me liitettiin kirkkoon ihan vanhempien sukulaisten takia.

Nyt on erottu ja siihen firmaan päin ei edes sylkäistä.

Vierailija
9/17 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:08"]Sääli lasta, kun pakkoliitetään kirkkoon ja monen vuoden aivopesu alkaa. 

[/quote]

Sepäs on sun mielipiteesi ja arvostan sitä. Minusta kastejuhla on kaunis tilaisuus. Ja en näe siinä mitään aivopesua kun "vain kuulutaan kirkkoon". Eri asia jos oltaisiin esim. lestadiolaisia niin sitten voisin ajatella aivopesua..

Vierailija
10/17 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:08"]

[/quote]

Me liitettiin kirkkoon ihan vanhempien sukulaisten takia.

Nyt on erottu ja siihen firmaan päin ei edes sylkäistä.

[/quote]

Suvun arvostelun pelko on suurin syy vielä turhan monella syy liittää lapsi kirkkoon. Onneksi ristiäiset ovat vähenemään päin nopeaa vauhtia ja Helsingissä kohta harvinaisuus.

Vierailija
11/17 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:08"]Sääli lasta, kun pakkoliitetään kirkkoon ja monen vuoden aivopesu alkaa. 

[/quote]

Sepäs on sun mielipiteesi ja arvostan sitä. Minusta kastejuhla on kaunis tilaisuus. Ja en näe siinä mitään aivopesua kun "vain kuulutaan kirkkoon". Eri asia jos oltaisiin esim. lestadiolaisia niin sitten voisin ajatella aivopesua..

[/quote]

Saman homman voisi naapurin ukko hoitaa heittämällä vesiraanasta vessassa vettä lapsen päähän ja mumista itsekseen jotain hömppää. 

Mitä järkeä ylipäätään "vain kuulua kirkkoon", jos ei edes usko koko hömppään. Mutta kaikille ei järkeä annettu.

Lapsi pääsee osin tarhassa, mutta viimeistään koulussa nauttimana luterilaisesta aivopesusta. Onhan se kiva kun siellä opetetaan satuolentojen olevan tosia.

Vierailija
12/17 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:11"]

[/quote]

[/quote]

Saman homman voisi naapurin ukko hoitaa heittämällä vesiraanasta vessassa vettä lapsen päähän ja mumista itsekseen jotain hömppää. 

Mitä järkeä ylipäätään "vain kuulua kirkkoon", jos ei edes usko koko hömppään. Mutta kaikille ei järkeä annettu.

Lapsi pääsee osin tarhassa, mutta viimeistään koulussa nauttimana luterilaisesta aivopesusta. Onhan se kiva kun siellä opetetaan satuolentojen olevan tosia.

[/quote]

Senkus pidät mielipitees, en jaksa välittää. Minulla on ainakin hyvä mieli kuulua kirkkoon ja uskon mihin tahdon.

Vierailija
13/17 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuli nimeksi? :)

Vierailija
14/17 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes itse kuulu kirkkoon mutta halusin silti kastaa lapseni. Osittain siksi että en halunnut pitää juhlaa kotona mutta myös siksi että lapsena tykkäsin itse todella paljon käydä mm. Seurakunnan leireillä. Monille myös rippileiri on mukava kokemus. Ja tiedän kyllä että näille on myös "kirkottomia" vaihtoehtoja mutta en koe että siitä olisi lapselleni haittaa jos joku hänelle Jeesuksesta kertoo. Minä voin kotona hänelle sitten kertoa että kaikkeen ei tarvitse uskoa mitä esimerkiksi opettaja kertoo (vaikka en mä tiedä opetetaanko nykyään mitään uskontoa totuutena vai vaan yleissivistyksenä?). Ei kirkkoon kuuluminen automaattisesti tarkoita mitään aivopesua. toivottavasti te meuhkaajat ette valehtele sitten lapsillenne myöskään esim. Joulupukista?

Joo vähän ot tuli. Minä en muuten edes muista paljoakaan lapseni ristiäisistä. Stressaan juhlien järjestämistä ja meni kyllä ihan ohi koko tilaisuus. :)

Vierailija
15/17 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää nyt se -Matti?

Vierailija
16/17 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:51"]

Mä en edes itse kuulu kirkkoon mutta halusin silti kastaa lapseni. Osittain siksi että en halunnut pitää juhlaa kotona mutta myös siksi että lapsena tykkäsin itse todella paljon käydä mm. Seurakunnan leireillä. Monille myös rippileiri on mukava kokemus. Ja tiedän kyllä että näille on myös "kirkottomia" vaihtoehtoja mutta en koe että siitä olisi lapselleni haittaa jos joku hänelle Jeesuksesta kertoo. Minä voin kotona hänelle sitten kertoa että kaikkeen ei tarvitse uskoa mitä esimerkiksi opettaja kertoo (vaikka en mä tiedä opetetaanko nykyään mitään uskontoa totuutena vai vaan yleissivistyksenä?). Ei kirkkoon kuuluminen automaattisesti tarkoita mitään aivopesua. toivottavasti te meuhkaajat ette valehtele sitten lapsillenne myöskään esim. Joulupukista?

Joo vähän ot tuli. Minä en muuten edes muista paljoakaan lapseni ristiäisistä. Stressaan juhlien järjestämistä ja meni kyllä ihan ohi koko tilaisuus. :)

[/quote]

Miksihän lapset eivät enää kunioita opettajia? Kotona sanotaan että ei sitä kannata kaikkea uskoa mitä opettaja kertoo.

Hauskaa kun opetttaja kertoo satuolennoista yhdellä tunnella totena ja seuraavilla tunnilla sitten kumoavat edellä opetetun faktojen avulla esim biologia ja historia.

Vierailija
17/17 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:51"]

[/quote]

Miksihän lapset eivät enää kunioita opettajia? Kotona sanotaan että ei sitä kannata kaikkea uskoa mitä opettaja kertoo.

Hauskaa kun opetttaja kertoo satuolennoista yhdellä tunnella totena ja seuraavilla tunnilla sitten kumoavat edellä opetetun faktojen avulla esim biologia ja historia.

[/quote]

No voi hyvänen aika. En edes viitsisi vastata tähän mitään :D siis yhtä aikaa lapsi ei voi oppia olemaan kriittinen ja ymmärtää kuitenkin että esimerkiksi matematiikassa faktat ovat faktoja?